Taigi norejau paklausti del siu bagiu/vabalu. Ar jie buvo gaminti oficialiai? Ar taip vadinami tiesiog savarankiskai perdaryti i offroad'erius vabalai?
Ir dar, ar isvis yra Lietuvoje, kokiu nors baginiu vabalu uzuomazgu?
Justinas. 2006.05.31
Šį pasakojimą reikėtų pradėti nuo automobilio vardu Dune Buggy (kopų visureigis), kurį Jungtinėse Valstijose Kalifornijoje sukūrė ir nuo 1964 iki 1971 metų gamino Meyers Manx.
Šis smėlio kopų bagis sukurtas pramogai ir poilsiui panaudojant visas VW Vabalo dalis. Ant 35 centimetrais sutrumpintos Vabalo bazės pritvirtinta originalių formų plastikinė stiklo audinio ÃÃvoniaÃÃ. Tai supaprastinta kėbulo konstrukcija, keleivius apsauganti nuo vandens ir smėlio. Taip pat nepamirštas ir lengvai išskleidžiamas stogas, apsaugantis nuo saulės ir lietaus. Tai lengvas ir nedidelis automobilis visiškai atitinkantis Kalifornijos klimatą ir aplinką.
Netrukus kilo šių automobilių bumas, tuoj pat šią idėją imta plačiai kopijuoti kitų gamintojų Amerikoje ir Europoje: Empi Imp, Renegade, Deserter, Kyote arba Berry T.
Meyers Manx
Kokios žinios apie Baja Bugs?
Baja Bugs.
Bagio Vabalų pavadinimas Baja Bugs kilo nuo JAV Offroads lenktynių Meksikos Kalifornijoje. Tai profesionalūs raliui paruošti automobiliai Vabalo bazėje, jie skirti didelėm apkrovom ir naudoti žymiausiose Jungtinių Valstijų 1000 mylių lenktynėse Baja 1000, kurios vykdavo Meksikos teritorijoje - Baja California (isp. Pietų Kalifornija) pusiasalyje. Tai savotiškas konkurentas Paryžiaus-Dakaro lenktynėms. Baja 1000 vykdavo išilgai viso Baja California pusiasalio, nuo Tijuanos miesto iki La Paso. Šiais laikais startuojama Ensenados mieste, finišuojama ten pat - La Pase (žemėlapis).
60-ųjų viduryje šiai sporto šakai puikiausiai tiko Vabalo konstrukcija ñ svorio centras gale, varomieji taip pat galiniai, mažas svoris, maža detalių kaina. Žymiai padidinus pakabos eigą ir palengvinus kėbulą, Baja Vabalas pranoko visus lūkesčius, šie bagiai greitai išpopuliarėjo.
Varžybos ėmė sparčiai populiarėti ir nuo 1967 metų jas ėmė organizuoti Jungtinių Valstijų organizacija ÃÃNational Off Road Racing AssociationÃÃ
Bėgant metams ir keičiantis automobiliams kito ne tik pakabų, bet kėbulų konstrukcijos bei varikliai. Netrukus varžybose atsirado ir kitų gamintojų automobiliai.
Visos Baja Bugs automobilių konstrukcijos pradžioje kurtos nenutolant nuo VW originalo ir naudojant tik Vabalo kėbulą ir pakabą, vėliau atsirado rėminės vamzdžių konstrukcijos su Vabalo arba savita originalia pakaba.
Dabar ''Baja 1000'' varžybos kiek nutolo nuo Vabalų, o varžybose dalyvauja šiuolaikiški ir galingi visureigiai, savos gamybos hibridiniai bagiai ir įvairūs motociklai. Tačiau šiandien visgi tenka pamatyti ir tradicinius Baja Bugs Vabalus.
Šiomis dienomis Baja Kalifornijoje taip pat dažnai galima sutikti Baja Bugs Vabalais atvykusius amerikiečius.
Bagio Vabalų pavadinimas Baja Bugs kilo nuo JAV Offroads lenktynių Meksikos Kalifornijoje. Tai profesionalūs raliui paruošti automobiliai Vabalo bazėje, jie skirti didelėm apkrovom ir naudoti žymiausiose Jungtinių Valstijų 1000 mylių lenktynėse Baja 1000, kurios vykdavo Meksikos teritorijoje - Baja California (isp. Pietų Kalifornija) pusiasalyje. Tai savotiškas konkurentas Paryžiaus-Dakaro lenktynėms. Baja 1000 vykdavo išilgai viso Baja California pusiasalio, nuo Tijuanos miesto iki La Paso. Šiais laikais startuojama Ensenados mieste, finišuojama ten pat - La Pase (žemėlapis).
60-ųjų viduryje šiai sporto šakai puikiausiai tiko Vabalo konstrukcija ñ svorio centras gale, varomieji taip pat galiniai, mažas svoris, maža detalių kaina. Žymiai padidinus pakabos eigą ir palengvinus kėbulą, Baja Vabalas pranoko visus lūkesčius, šie bagiai greitai išpopuliarėjo.
Varžybos ėmė sparčiai populiarėti ir nuo 1967 metų jas ėmė organizuoti Jungtinių Valstijų organizacija ÃÃNational Off Road Racing AssociationÃÃ
Bėgant metams ir keičiantis automobiliams kito ne tik pakabų, bet kėbulų konstrukcijos bei varikliai. Netrukus varžybose atsirado ir kitų gamintojų automobiliai.
Visos Baja Bugs automobilių konstrukcijos pradžioje kurtos nenutolant nuo VW originalo ir naudojant tik Vabalo kėbulą ir pakabą, vėliau atsirado rėminės vamzdžių konstrukcijos su Vabalo arba savita originalia pakaba.
Dabar ''Baja 1000'' varžybos kiek nutolo nuo Vabalų, o varžybose dalyvauja šiuolaikiški ir galingi visureigiai, savos gamybos hibridiniai bagiai ir įvairūs motociklai. Tačiau šiandien visgi tenka pamatyti ir tradicinius Baja Bugs Vabalus.
Šiomis dienomis Baja Kalifornijoje taip pat dažnai galima sutikti Baja Bugs Vabalais atvykusius amerikiečius.
Šios parodytos konstrukcijos neatitinka tikrų Offroads varžybų reikalavimų, tačiau pasaulyje egzistuoja daugybė auksarankių sugebančių pasigaminti tokius ''žaisliukus'' savo maloniam laisvalaikio praleidimui smėlio kopose.
Lietuvoje jau keli dešimtmečiai savistoviai gaminami tikri ralio kroso bagiai, tačiau gaminami tik iš tų dalių, kurias lengviausia gauti, tai yra iš tarybinių arba šiuolaikinių auto sąvartynuose besimėtančių pigių dalių. Deja mūsų Lietuvos sienos pasauliui atsivėrė per vėlai, klasikinių Vabalų era buvo jau pasibaigusi ir Vabalų dalys laužynuose nesimėto. Dėl to tikrąjį Baja Bugs pasigaminti Lietuvoje yra keblu. Kita vertus, tai tik priklauso nuo kišenės, nes VW kataloguose Vabalų dalių tikrai netrūksta...
4-5 nuotr..: Lenktynių projektas:
Lietuvoje jau keli dešimtmečiai savistoviai gaminami tikri ralio kroso bagiai, tačiau gaminami tik iš tų dalių, kurias lengviausia gauti, tai yra iš tarybinių arba šiuolaikinių auto sąvartynuose besimėtančių pigių dalių. Deja mūsų Lietuvos sienos pasauliui atsivėrė per vėlai, klasikinių Vabalų era buvo jau pasibaigusi ir Vabalų dalys laužynuose nesimėto. Dėl to tikrąjį Baja Bugs pasigaminti Lietuvoje yra keblu. Kita vertus, tai tik priklauso nuo kišenės, nes VW kataloguose Vabalų dalių tikrai netrūksta...
4-5 nuotr..: Lenktynių projektas: