Automatinė pavarų dėžė

Konsultacijos taisant, perkant vabalus, techniniai duomenys, priežiūra, remontas...
Post Reply
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Automatinė pavarų dėžė

Post by Sigis »

Vabalai su automatinėmis pavarų dėžėmis pradėti gaminti 1967 metais. Nors kabrioletai Vokietijoje gaminti iki 1980 metų, tačiau automatinės pavarų dėžės Vabalams gamintos tik iki 1976 metų.
Lietuvoje Vabalų su tokiomis dėžėmis yra vos keli. Tam, kad paįvairinti mūsų forumą, aprašysiu kaip ji valdoma.
Vabalo dėžė ypatingai didelių skirtumų nuo kitų automatinių pavarų dėžių neturi, bet pasidomėti vabalinėmis dėžėmis tikrai įdomu.

1-2. Jei ant variklio dangčio pamatėte užrašą ''Automatic'', didelė tikimybė, kad Vabalas su automatine pavarų dėže. Tam, kad įsitikinti iki galo, užtenka tik žvilgtelėti per langą.


3. Vidinė pavarų dėžės konstrukcija susideda iš 3-jų pavarų, kaip ir visos dažniausiai pasitaikančios automatinės dėžės.
Perjungimo svirtis turi tokius pačius H raidės formos vaikščiojimo takus, kaip ir Vabalų rankinės pavarų dėžės, tačiau skiriasi jų funkcijos:

1 - naudojama pradedant važiuoti. Šia pavara dažniausiai važinėjama mieste, ji skirta važinėti nuo 0 iki 90 km/h.
2 - dažniausiai naudojama užmiestyje, kai važiuojama greičiau nei 90 km/h.
L - stipriai pažeminta pavara, naudojama lėtai važiuojant į stačias įkalnes arba velkant priekabą ar automobilį. Galima naudoti apsisukant stovėjimo aikštelėse arba važiuojant nuokalnėse ir išnaudojant variklio stabdymo jėgą. Važiuojant L pavara rekomenduojama neviršyti 55 km/h.
R ñ įprasta atbulinė pavara.

Pirmose automatinėse pavarų dėžėse gamintose nuo 1967 iki 1973 metų, nebuvo įrengta stovėjimo P (parking) padėtis, dėl to užgesinus variklį, kad automobilis nepajudėtų, visada reikėdavo pakelti rankinio stabdžio svirtį.

Važiavimo eiga.
Prieš užvedant variklį, pavarų svirtis visuomet turi stovėti neutralioje padėtyje. Užvedamas variklis, įjungiama pirma pavara, atleidžiamas rankinis stabdis.
Be reikalo nelaikykite rankos ant pavarų svirties, svirties ašyje yra elektrinis kontaktas. Nežymiai spustelėjus svirtį, visada automatiškai įsijungia sankaba.
Norėdami važiuoti greičiau nei 90 km/h, svirtį perjunkite į 2-trą pavarą. Pajudėjimui iš vietos niekada nenaudokite 2-tros pavaros, ją junkite tik įsibėgėję su 1-ma.
Dėmesio - norėdami įsijungti atbulinę pavarą, visiškai sustokite ir tik tada įjunkite svirtį į R padėtį. Užklimpę nebandykite automobilio įsiūbuoti junginėdami pavarų pirmyn-atgal.
Jei važiuojate lėtai ir neskubėdami, patį ekonomiškiausią kuro sąnaudų rėžimą galite pasiekti važiuodami 30-40 km/h greičiu 2-tra pavara.
Norėdami pasiekti patį didžiausią pagreitį, pradėkite važiuoti 1-ma pavara, 2-trą pavarą junkite ties 90 km/h.

Mieste stovėdami sankryžose ar kamščiuose, naudokitės įprastais stabdžiais, pavarų svirties perjunginėti nereikia, ji gali būti visada įjungta.
Norėdami sustoti ir išjungti variklį, sustokite įprastu stabdžiu, perstumkite pavarų svirtį į neutralią padėtį ir įjunkite (pakelkite) rankinį stabdį.


4. Nuo 1973 metų vasario, automatinės VW pavarų dėžės patobulintos ir joms įrengta papildoma P (parking) padėtis. Perstumus pavarų svirtį į šią padėtį, pavarų dėžė užsiblokuoja ir automobilis negali pajudėti. Su šia P padėtimi rekomenduojama kartu naudoti ir rankinį stabdį.
Stačiose kalvose prieš atleidžiant rankinį stabdį, pradžioje rekomenduojama pavarų svirtį perjungti į neutralią padėtį ir tik tada pradėti važiuoti.


5. Dešinėje spidometro pusėje yra automatinės pavarų dėžės raudona įspėjimo lemputė, pažymėta ATF raidėmis (Automatic Transmission Fluid).

Lemputei užsidegus įspėjama, kad transmisinis tepalas pasiekė kritinį temperatūros lygį. Lemputė gali užsidegti esant per dideliam krūviui pavarų dėžei, pavyzdžiui velkant kitą automobilį ar sunkią priekabą į kalną. Jei jūsų automobilis vos gali patempti papildomą krovinį ir vos juda, nelaukite kada užsidegs lemputė ir pavarą perjunkite į žemesnę pavarą. Dažnai perkaitinus transmisinį tepalą, blogėja tepalo savybės. dėl ko gali tekti keisti tepalą.
Pradedant vilkti priekabą ar automobilį, rekomenduojama pirma įjungti L pavarą, o įsibėgėjus ir kitas. Prieš įkalnes visada geriau įsijungti L pavarą.


6. Variklio skyriuje šalia aukštos įtampos ritės, randasi automatinės pavarų dėžės 8 amperų saugiklis. Jam sudegus nebus įmanoma perjunginėti pavarų.


Nuotraukos kairėje pusėje taip pat matomas vakuuminis automatinės pavarų dėžės reguliavimo vožtuvas, skirtas sankabai įjungti.


7. ATF tepalo papildymo anga randasi dešinėje variklio pusėje ir ant matavimo strypo taip pat turi dvi atžymas ñ nemažiau ir nedaugiau. Bendras tepalo kiekis sudaro 3,6 litro tepalo.

Vabalams su automatine pavarų dėže, montavo visus gaminamus variklius, išskyrus 1200 cm3 (34 AG) ir 1300 cm3 (40 AG) variklius.
Maksimalus pasiekiamas greitis su įvairiais varikliais:
1300 cm3 (44 AG) ñ 120 km/h (rank. 125 km/h);
1500 cm3 (44 AG) ñ 120 km/h (rank. 125 km/h);
1600 cm3 (50 AG) ñ 125 km/h (rank. 130 km/h).
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Per paskutinį dešimtmetį Lietuvoje galima buvo suskaičiuoti apie 6 Vabalus su automatinėmis pavarų dėžėmis. Tačiau vieni Vabalai iškeliavo nežinoma kryptimi, kiti pasislėpė įvairių šeimininkų garažuose. Šiuo metu aktyviai važinėjantys Vabalai yra Rimgaudo ir Stanislovo.

1. Roberto 1969 metų Automatic Vabalas. Šiuo metu Vabalas yra Vilniuje idealiame stovyje, tačiau dar nesurinktas.

2. Stanislovo 1973 metais pagamintas VW 1303 Automatic Vabalas, aktyviai dalyvauja visuose sąskrydžiuose.
Stanislovas turi ir dar vieną baltą 1968 metais pagamintą Vabalą automatine pavarų dėže, tačiau yra šiek tiek įstrigęs remonto darbuose.

3. Rimgaudo 1976 metais pagamintas VW 1200 Automatic Vabalas. Rimgaudas šiltuoju metų laiku aktyviai važinėja savo Vabalu, jį dažnai galima pamatyti Vilniaus gatvėse.
Justino D. nuotraukos
User avatar
Rimgaudas
Posts: 717
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:50
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rimgaudas »

Tinklalapis vokiečių kalba, kuriame sudėtos Volkswageno instrukcijos automatinei pavarų dėžei ir pavarų dėžės veikimo principas: http://www.saxomat.de/d_index_1024x0768.html


Automatinės pavarų dėžės remontas:
PDF 5,5 MB --> http://www.vw-classic.net/repleitfaden_ ... 56_204.pdf


Ir šiek tiek knygos puslapių vokiečių kalba apie Automatic:


1. 2. 3.

4. 5. 6.
Sigitas

Post by Sigitas »

Reikia informacijos kaip reguliuoti pusautomatine greiciu deze.Esme tame,kad ijungus pavara eina gerokas smugis,tartum per staigiai atleidziama sankaba.Gal kas su tuo susidure ir gali paaiskinti liaudiskai kur ir ka ziureti.Vokiska manuala turiu,bet vokiskai beveik nieko nesuprantu...
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Arba kažkas nefunkcionuoja arba tiesiog reikia reguliuoti šį vožtuvą:
http://www.saxomat.de/d_typ1_vw_05.html
Post Reply