Volkswagen Type 4 istorija

Įvairūs patarimai, vertingos nuorodos, istorinė apžvalga
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Volkswagen Type 4 istorija

Post by Sigis »

Volkswagen Type 4 (arba 411/412)

Volkswageno kompanija plėsdama savo automobilių gamą, konstrukciniu etalonu laikė Vabalą ir kuriant naujus modelius nenutoldavo nuo įprastų VW techninių sprendimų. Pakaba, variklis, kėbulo konstrukcija dažniausiai būdavo tradicinės orientacijos. Tačiau modelis Typ 4 sukurtas ir pradėtas gaminti 1968 metais jau buvo visiškai nutolęs nuo Vabalo techninių sprendimų. Typ 4 modelyje ''vabališko'' nebeliko nieko, išskyrus žinoma variklį, kuris tebeliko opozicinis ir oru aušinamas. Tačiau ir šis paveldėtas nuo modelio Typ 3, nes buvo aušinamas ventiliatoriumi ne iš viršaus, o iš galo horizontaliai. Typ 4 varikliai taip pat gaminti ir su karbiuratoriais ir su įpurškimu, įpurškimo sistema tokia pati kaip ir Typ 3 automobiliuose, Bosch D-Jetronic.

Typ 4 kėbulas jau buvo monolitinis ir nebuvo dalomas per pusę, kaip Vabalo ar dauguma kitų VW modelių. Priekinė ir galinė pakabos taip pat jau nebebuvo torsioninės, kaip buvo įprasta matyti, o spyruoklinės. Priekinė pakaba MacPherson tipo, o galinė pakaba su skersine svirtimi ir trikampėmis balanso svirtimis. Pavarų dėžė su hidrauline sankaba. Šie automobiliai kaip ir Typ 3 gaminti su rankinėmis pavarų dėžėmis ir su automatinėmis (nuo 1969 metų). Typ 4 gale turėjo papildomą benzininį pečiuką, o akumuliatorius sumontuotas po vairuotojo sėdyne.
Sėkmingai pritaikius Typ 4 modelyje MacPherson pakaba, po dviejų metų ji buvo panaudota jau ir Vabalo modelyje 1302, o vėliau Vabalo modelyje 1303.

Typ 4 gamintas 1968-1974 metais. Automobilis skirstomas dar į du gamyklinius pavadinimus, tai 411 (1968-1972) ir šiek tiek patobulintas 412 (1972-1974). Vokietijoje pradėjus gaminti automobilius Typ 4, naujai pavadintam modeliui 411, juokais buvo pritaikytas sarkastiškas posakis - ''Vier T¸ren elf Jahre zu spät'', išvertus ''keturios durys po vienuolikos metų''. Tuo norėta pabrėžti, kad Typ 4 tapo pirmuoju VW automobiliu, kuris pagaliau turėjo jau ir 4 duris.

411/412 modeliai gaminti sedano ir universalo kėbulu - 2, 3 ir 4 durų. Typ 4 ilgesnis už Typ 3 automobilį, taip pat turėjo ir galingesnį variklį ñ 1,7 litro (68 AG) ir 1,8 litro (85 AG). Visi Typ 4 varikliai gaminti tik su įpurškimu, išskyrus pačią gamybos pradžią 1968 metais (68 AG). Automobiliai Typ 4 ir Typ 3 įėjo į automobilizmo istoriją, kaip patys pirmieji automobiliai masiškai gaminti su elektronine įpurškimo sistema.

Automobilių gama susidėjo iš šių modelių: 411/412 E , 411/412 LE ir 412 LS (E-Einspritzer, L-Luxusausf¸hrung, S-Sport).

Deja Typ 4 automobilis neturėjo tokio didelio pasisekimo kaip Vabalas, Typ 3 ar kiti VW automobiliai. Per šešis gamybos metus pagaminta palyginus nedaug Typ 4 automobilių ñ viso 367.728 vnt. Tuo metu Europoje Typ 4 negalėjo konkuruoti su kitų gamintojų plačiai paplitusiais šeimyniniais automobiliais. Jungtinėse Valstijose šis automobilis taip pat nebuvo itin populiarus, čia jų parduota 117.110 vnt. 1973 ir 1974 metais pasirodžius naujiems vandeniu aušinamiems automobiliams Passat ir Golf, modeliai Typ 3 ir Typ 4 buvo išstumti ir jų gamyba buvo nutraukta.

Tačiau Typ 4 modelis netrukus masiškai pradėtas gaminti Brazilijoje (1973-1979). Lotynų Amerikoje jis buvo pakankamai paplitęs, Brazilijoje jų pagaminta vienas milijonas, tik čia jis gamintas jau kitu vardu - VW Brasilia.

Įdomu tai, kad Typ 4 varikliai paliko gilų pėdsaką VW autobusėliuose. Typ 4 varikliai 1972 metais pradėti montuoti VW autobusėliams. 1979 metais nutraukus T2 autobusėlių gamybą, Typ 4 varikliai montuoti jau ir T3 autobusėliams. Šių variklių gamyba nutraukta 1983 metais, kai galutinai juos išstūmė tokie patys opoziciniai, tačiau vandeniu aušinami varikliai.

2001 metų Vokietijos automobilių registracijos duomenimis, Vokietijoje buvo 550 vnt. Typ 4 automobilių. Iš jų - 299 universalai, 113 dvidurių ir 138 keturduriai.

Vienas toks egzempliorius yra ir Lietuvoje, jį turi Arūnas, įsigijo jį prieš 5 metus. Tai baltas keturių durų sedanas pagamintas 1968 metais, jis vienas pirmųjų pagamintų Typ 4 automobilių, modelis 411. Automobilis apardytas, tačiau nepraradęs savo dalių ir net važiuojantis. Pradžioje jo užkurti nebuvo įmanoma, nes automobilis buvo apleistas, be to su įpurškimu. Vėliau pavykus gauti elektronines schemas, Arūno brolis ir elektronikos specialistas Saulius, atgaivino variklį. Galite įsivaizduoti pačią pirmąją elektroninę įpurškimo sistemą, kuri dirbo tranzistorių pagalba, atgaivintį tokį variklį buvo nelengva.

Šiuo metu Arūno automobilis Typ 4 saugioje vietoje ir laukia geresnių laikų. Deja automobilio restauravimas yra vienas brangiausių užsiėmimų ir visus restauravimo darbus tenka atidėti tolimai ateičiai.

Nuotraukos.
1. 1968-ųjų Typ 4, keturių durų modelis - 411. Šis VW automobilis mažai ką bendro turėjo su Vabalu,
tačiau vidaus ir lauko durų rankenėlės, ratlankiai, ratų gaubteliai, vidinis veidrodėlis bei daugybė
įvairių kitų smulkmenų buvo naudojami Typ 4 automobilyje.

2. Dviduris sedanas ir triduris universalas, būtent šios trys kėbulo modifikacijos ir sudarė visus Typ 4
automobilius nuo 1968 iki 1974 metų.

Daugiau apie Typ 4, Vikipedijoje: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_4
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. 1972 m. dviduris 411. Galima pastebėti, kad vėlesnieji 411 šiek tiek jau skyrėsi nuo pačių pirmųjų 411.
Krenta į akis nauji dvigubi žibintai, VW ženkliukas nuo dangčio atsidūrė nosies priekyje, nuo sparno
šono dingo maža gabaritinė lemputė.
2. 1972 m. keturių durų 411.
3. 1972 m. universalas 411.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. 1973 m. modelis 412. Nosies apdaila vėlgi gerokai modernizuota ir pakeista.Žibintai įgavo kitą formą ir
perkelti žemyn, posūkių žibintai perkelti aukštyn, visiškai pasikeitė dangčio forma, VW ženkliukas, kaip
ir pirmuose 411 modeliuose vėl atsidūrė ant dangčio. Centre tarp žibintų europietiškuose modeliuose
atsirado specialus išgaubimas priekinio numerio tvirtinimui.
2. 1973 m. modelis 412, universalas.
3. 1973 m. modeliai 412.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. 1974 m. ñ 412 dviduris sedanas.
2. 1974 m. ñ 412 keturduris sedanas.
3. 1974 m. ñ 412 universalas.
4. 1974 m. visa 412 modelių gama.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. Typ 4 kėbulas jau buvo monolitinis ir nebuvo dalomas per pusę, kaip Vabalo ar dauguma kitų VW modelių.
2. Priekinė ir galinė pakabos taip pat jau nebe torsioninės, kaip buvo įprasta matyti, o spyruoklinės.
Priekinė pakaba MacPherson tipo, o galinė pakaba su skersine svirtimi ir trikampėmis balanso svirtimis.
Pakaba sukurta visiškai nauja ir nieko bendro neturėjo nei su vienu to meto VW modeliu.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. Typ 4 MacPherson pakaba arčiau. Ši pakaba leido sutaupyti daug vietos ir bagažinę padaryti talpesnę.

2. Spalvomis norėta paryškinti tai, kas yra visiškai nauja ir dar niekada negaminta VW automobiliuose. Kairėje
pusėje žaliai pažymėtas keičiamas tepalo filtras, raudonai - naujos formos šildytuvai, oranžine spalva šarnyriniai pusašiai,
mėlynai naujos pakabos balansinės svirtys. Taip pat nuotraukoje gerai matoma automatinė pavarų dėžė.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. Typ 4 variklis su automatine pavarų dėže. Variklis opozicinis, keturių cilindrų, oru aušinamas, 1,7 litro (68 AG) ir 1,8 litro (85 AG). Variklis savo pagrindine architektūra nesiskyrė nuo Vabalo, tačiau aušinimas tvirtinamas gale, skyrėsi visų agregatų išdėstymas, skyrėsi šildytuvų forma ir duslintuvas. Variklis jau nebekabėjo pritvirtintas prie pavarų dėžės, o turėjo atskirą laikančiąją siją.

2. Typ 4 variklis. Variklis skyrėsi net nuo Typ 3 variklio, agregatų išdėstymas perkurtas naujai. Generatorius
atsidūrė dešinėje pusėje apačioje.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. 1969 metais Typ 4 automobiliams kaip ir Typ 3, pradėtos montuoti automatinės pavarų dėžės.
2. Bosch D-Jetronic kuro įpurškimo tranzistorinė valdymo sistema.
3. Gamyklinis Typ 4 surinkimo siužetas (neįprastoje vietoje matomas akumuliatorius).
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. Dėka MacPherson pakabos, bagažinė tapo žymiai erdvesnė.
2. Bendras bagažinės vaizdas.
3. Typ 4 automobilis reklaminėse brošiūrose dažniausiai imtas pristatyti kaip erdvus šeimyninis automobilis.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. Typ 4 sedanas su Vabalu visgi turėjo vieną bendrą bruožą ñ už galinės sėdynės atlošo bagažui buvo palikta nemaža erdvė.
2. Diagnostinis variklio patikrinimas. Šioje nuotraukoje galima pastebėti, kad Typ 4 sedano modelis negalėjo pasigirti geru priėjimu prie variklio. Anga nedidelė ir remontuoti variklį buvo ne vienas iš maloniausių užsiėmimų.
Post Reply