Sparkäfer, 1971
Sparkäfer, 1971
Sveiki, Savo Sunny bug temoje jau trumpai pristačiau naująjį garažo gyventoją - 1971 m. Sparkäfer. Paskutinė registracija LT 1993 metais ir vabaliukas jau apie 20 metų ilsėjosi garaže. Taigi prieš keletą dienų vabalą parsivariau iš Klaipėdos, tačiau tik šiandien nusikėliau nuo traliuko. Pirmi vaizdai dar iš Klaipėdos:
._/___\_
(o\_|_/o)
_U___U_
(o\_|_/o)
_U___U_
Vabaliuką prieš tai jau buvau apžiūrėjęs Klaipėdoje, rudys tradicinėse vietose ir nekokybiško ankstesnio remonto pėdsakai. Šis vabalas prieš du metus jau buvo pasirodęs Autogide, tačiau skelbimas greitai dingo, per tą laiką dingo kai kurios dalys. Vien iš pirminės apžiūros trūkstamų dalių sąrašas įspūdingas:
Langai:
Priekinio
Galinio
Langų gumos, reikia visų (4 vnt.)
Šoninių durelių išorinės dalies rėmelio su gumelėmis ties stiklu (kairė ir dešinė pusė)
Valytuvų šepetėlių
Salonas:
Galinės sėdynės su atlošu
Šoninių apdailų
Apdailų po galine sėdyne su ventiliacijos ñ apšildymo angomis
Galinės palangės jei tokia numatyta
Kilimėlių (guminių ar tekstilės)
Stogo dangos su rėmu ar skersiniais
Skydelių nuo saulės
Galinio vaizdo veidrodžio
Salono apšvietimo lemputės
Šilto oro ortakių iš padavimo i slenksčius
Saugos diržai (jei buvo įrengti)
Išorė:
Priekinio kapoto rankenėlės ir tarpinių
Neoriginalus galinio vaizdo veidrodėlis
Galinio kapoto numerio apšvietimo korpusas su lempute
Galinio kapoto užraktas su tarpine
Tarpinės tarp sparnų ir kėbulo (yra tik priekyje, bet uždažytos)
Tačiau yra tai kas džiugina, tai seno tipo priekinis buferis, galiniai stopai, priekiniai sparnai su grotelėmis, originalus 6 voltų variklis:
Langai:
Priekinio
Galinio
Langų gumos, reikia visų (4 vnt.)
Šoninių durelių išorinės dalies rėmelio su gumelėmis ties stiklu (kairė ir dešinė pusė)
Valytuvų šepetėlių
Salonas:
Galinės sėdynės su atlošu
Šoninių apdailų
Apdailų po galine sėdyne su ventiliacijos ñ apšildymo angomis
Galinės palangės jei tokia numatyta
Kilimėlių (guminių ar tekstilės)
Stogo dangos su rėmu ar skersiniais
Skydelių nuo saulės
Galinio vaizdo veidrodžio
Salono apšvietimo lemputės
Šilto oro ortakių iš padavimo i slenksčius
Saugos diržai (jei buvo įrengti)
Išorė:
Priekinio kapoto rankenėlės ir tarpinių
Neoriginalus galinio vaizdo veidrodėlis
Galinio kapoto numerio apšvietimo korpusas su lempute
Galinio kapoto užraktas su tarpine
Tarpinės tarp sparnų ir kėbulo (yra tik priekyje, bet uždažytos)
Tačiau yra tai kas džiugina, tai seno tipo priekinis buferis, galiniai stopai, priekiniai sparnai su grotelėmis, originalus 6 voltų variklis:
._/___\_
(o\_|_/o)
_U___U_
(o\_|_/o)
_U___U_
Vabaliuko dugnas ganėtinai padorus, nes visas buvo gruntuotas (panašu, kad švino suriku) ir kai kur suteptas. Tačiau remontuodami ankščiau kažkas priburė su šoninių panelių aptinėmis dalimis (tiesiog uždėjo nekokybiškus lopus ir privirino taip, kad net pakojus teko pjaustyti) ir su slenksčiais (tiesiog privirinti kampuočiai). Viską teks lupti ir žiūrėti kas slepiasi.
._/___\_
(o\_|_/o)
_U___U_
(o\_|_/o)
_U___U_
Šiaip pasikrapštymui garaže galvojau apie autobusiuką, tačiau pamatęs bendraamžį vabalą tiesiog negalėjau leisti, kad jį paleistų dalimis. Nors vabalas ir taip jau apardytas, artimiausiu metu planuoju nuimti priekinius sparnus, pakojus bei bandysiu krapštytis prie variklio (kuris ranka prasisuka). Tiesa dar šešių voltų akumą reikės įsigyti, nes su emkos akumu tikrai variklio neužvesiu. Žodžiu kol kas tik bandau susivokt į kokią avantiūrą įsivėliau.
Dar keletas foto:
Dar keletas foto:
._/___\_
(o\_|_/o)
_U___U_
(o\_|_/o)
_U___U_
Sunku ką nors patarti nebūnant vietoje.Darkinas wrote:Ačiū už sveikinimus ir palaikymą, kol oras geras darbai garaže nevyksta, bet kitą savaitę planuoju detaliau viską diagnozuoti, bei bandysiu paleisti variklį. Patarimai užvedant ilgai stovėjusį variklį ir dėl 6 voltų el. sistemos yra laukiami.
1. Perki naują 6 voltų akumuliatorių.
2. Pakeiti tepalą (nes niekas nepasakys kas variklio karteryje).
3. Vietoje el. tepalo spaudimo daviklio sumontuoji mechaninį manometrą.
4. Susimontuoji laikinus laidus degimo įjungimui ir starterio valdymui galinėje automobilio dalyje (patogumui, jei dirbi vienas).
5. Išsuki žvakes ir starterio pagalba įsitikini jog yra tepalo spaudimas ir kompresija.
6. Toliau viskas pagal situaciją bandymų klaidų keliu.
Sėkmės.
Nuotaikos pakėlimui mažas vaizdelis apie 35 metus išstovėjusio variklio garsą ir darbą. Vedamas ir dirba dujomis kodėl, kad sudėtinga iškentėti nesužinojus ar iš vis variklis gyvas kol sulauksi benzino siurblio diafragmos ir karbiuratoriaus pagreitinančio siurblio diafragmos.
Maniškiam 30 AG varikliui (54-60 07 mėn.) naujesnių metų netinka.
Sėkmės. Antanas.
http://youtu.be/NRs_Wflij4M
Gazuojam