KdF Wagen 1944 - Lietuvoje

Turimas ir mylimas Vabalas - trumpi aprašymai ir nuotraukos
Post Reply
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

KdF Wagen 1944 - Lietuvoje

Post by Sigis »

Šiandien, tai yra balandžio 16 dieną, Hamburgo prototipų muziejuje viešai pristatomas Lietuvoje atrastas ir Vokietijoje atkurtas, 1938 metais pagamintas prototipas VW38. Du metus trukusioje restauravimo epopėjoje, šiandien padėtas galutinis taškas, automobilis pristatomas viešai auditorijai.
Muziejaus nuoroda: http://www.prototyp-hamburg.de/new/frame.php
Ir parodos pristatymo plakatas (1 nuotr.).

VW38 automobilio pristatymo proga, atveriame naują istorijos puslapį - Lietuvoje surastas dar vienas dėmesio vertas veteranas, kuris pagamintas karo metais. Dabar Lietuvą galime vadinti Volkswagen'ų muziejumi po atviru dangumi. Per pastaruosius 20 metų mūsų šalyje įvairiais keliais atsidūrė bene pusė tuzino senųjų VW automobilių ar įvairių dėmesio vertų dalių.

Šis Vabalas pagamintas 1944 metais, oficialus pavadinimas KdF-Wagen Typ-82 E, tai karinė Vabalo versija, turinti paaukštintą pakabą, ši pakaba taikyta VW K¸belwagen Typ-82 kariniams visureigiams. Būtent toks pats Arūno modelis demonstruojamas Vilniaus Technikos muziejuje, kurį gal būt jau visi matėte. Kaip jau žinote, serijiniu būdu Vabalai pradėti gaminti 1941 metais, tačiau iki karo pabaigos jų pagaminta tik apie 1000.

Trumpai apie radybas.
Vabalo istorija miglota ir mažai žinoma.Žinoma tik tiek, kad daugiau kaip prieš 10 metų Visagine jis užkeltas ant serviso stogo ir tarnavo kaip reklaminė iškaba.
Šių metų kovo pradžioje, Anatolijus savo iniciatyva nuvyko pasidomėti Vabalu ir nuodugniai nufotografuoti. Anatolijaus atsiųstose didelės raiškos nuotraukose galima buvo pamatyti neįprastą vaizdą - nežiūrint į tai, kad kėbulo išorė atrodė prastai, Vabalo dugnas buvo vis dar nelopytas ir autentiškas, matėsi išlikusi originali priekinė pakaba, originalus variklis ir pavarų dėžė.

Po dešimties dienų, Anatolijus kartu su Arūnu nuvyko dar kartą nuodugniai apžiūrėti automobilio. Sutarus su šeimininku, pavyko užlipti ant stogo ir viską apžiūrėti nuodugniai. Šį kartą nuostabai nebuvo ribų - paaiškėjo, kad automobilis ne tik pagamintas 1944 metais, bet variklio ir kėbulo numeris sutampa ir atitinka vieną ir tą patį laikotarpį.
Šeimininkas sutiko jį parduoti, bet mainais dar paprašė kokio nors kito egzotinio automobilio. Deja, šiais laikais surasti kokį nors neįprastą automobilį nėra lengva, todėl teko paaukoti kitą, apie 1975 metus pagamintą Vabalą.
Taip, prieš dvi savaites KdF-Wagen automobilis atsidūrė tikro žinovo ir VW automobilių vertintojo Arūno kolekcijoje.

Taip atrodė šis KdF-Wagen prieš dešimtmetį (2 nuotr.).
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Anatolijaus užfiksuotos nuotraukos šių metų kovo pradžioje:
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Vaizdas iš priekio:
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1-2. Vaizdas iš šono.
3. Originalūs ratlankiai deja neišlikę, tai Opel automobilio ratlankiai, bet ratlankių skylės visiškai atitinka VW stabdžių būgnų skyles.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. Dugno vaizdas iš arčiau.
2. Tai karo laikų Vabalo dugnas, jo piešinio forma visiškai atitinka išlikusio Vabalo dugną.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Pirmas žvilgsnis į variklį - gerą žadantys vaizdai.
Ši Anatolijaus nuotrauka gerokai sudomino - krenta į akis K¸belwagen'o duslintuvai ir KdF formų dalys.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Antra kelionė (po dešimties dienų).
1. Anatolijaus nuotraukose šį kartą Vabalas iš arčiau.
2. Variklio dangtis gerokai deformuotas, jis neatitinka savo formos, sunaikintas net valstybinio numerio trikampis laukas:
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. Variklio vaizdai.
2. Variklyje beveik viskas originalu, išskyrus oro filtrą ir kai kurias kitas nereikalingas dalis.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Automobilio priekis deja gerokai liūdina, priekyje sparnai tinkami nebent tik metalo laužui:
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. Bagažinė apytikriai sveika, trūksta kuro bako.
2. Priekinės pakabos torsionai ir vairo reduktorius berods taip pat savo vietoje. Kažkas Vabalui sutvėrė hidraulinius stabdžius, kuriais teks atsikratyti.
3. Nuotraukų palyginimui - autentiškas bagažinės vaizdas restauruotame Arūno Vabale.
Post Reply