1968 metų gegužės 7 dieną, vienviečiu motosklandytuvu RF-4 pažymėtu numeriu N 1700, čekų kilmės amerikietis Mira Slovak pakilo Vakarų Vokietijoje Schmidtheim aerodrome netoli Bonos. Čia jis dar prieš metus ir įsigijo šį motosklandytuvą už 5500 dolerių, kur ir ruošėsi skrydžiui per Atlantą.
Kelionė nusidriekė per Škotiją, Farerų salas, Islandiją, Grenlandiją, Niufaundlendo salą, Kanadą ir per visą JAV teritoriją. Nuskrieta 13.000 kilometrų, kelionėje užtrūko apie 20 dienų. Tai pats mažiausias lėktuvas kada nors perskridęs pusė žemės rutulio ir Atlantą, todėl kelionė truko taip ilgai.
Tačiau paskutinę kelionės akimirką visai šalia savo gimtojo Santa Paulos aerodromo Kalifornijoje, stebint susirinkusiems žiūrovams, ištiko didelė nesėkmė. Nedideliame aukštyje ir likus 30 sekundžių iki nusileidimo, stiprus oro srautas sklandytuvą nubloškė žemyn ir lėktuvas sudužo, Mira Slovak patyrė sunkias traumas.
Savaitę laiko pilotas išbuvo komos būsenoje, o visas gydymas trūko net 9 mėnesius, tačiau pasveikęs netrukus gavo kvietimą dalyvauti panašiose transatlantinėse aviacijos lenktynėse.
1969 m. gegužės 4 dieną pilotas žygį sėkmingai pakartojo, tačiau jau kitu RF-4 motosklandytuvu ir priešinga kryptimi - Niujorkas-Londonas. Šį kartą viskas klostėsi kuo puikiausiai, kelionė trūko 7 dienas (175 valandas ir 42 minutes), laimėtas 1000 svarų prizas.
Pats Mira Slovak pasižymėjo dar 1953 metais, kai pilotuodamas Čekoslovakijos avialinijų lėktuvą DC-3, susitaręs su kitu lėktuvo pilotu ir skriedamas nedideliame aukštyje kad išvengti radarų, lėktuvą su 25 keleiviais nuskraidino į Vakarų Vokietiją ir ten pasiprašė politinio prieglobsčio. Vėliau persikėlė gyventi į JAV, kur dirbo laisvuoju pilotu, vėliau aktyviai dalyvavo galingiausių hidroplanų (motorinių valčių) varžybose, tapdamas nacionaliniu čempionu, o vėliau tapo įvairių aviacijos varžybų nugalėtoju. Dėl savo neįprastų nuotykių ir veržlaus charakterio greitai buvo pramintas "Laukiniu čeku".
1968 metais Mira Slovak savo karjerą pradėjo JAV "Continental Airlines" avialinijose, pilotuodamas didžiausius pasaulyje lėktuvus Boeing 707.
Šiuo metu Mira Slovak suėję 80 metų, gyvena Kalifornijoje, jo žymusis "Spirit of Santa Paula" N 1700 randasi Sietlo aviacijos muziejuje.
Apie motosklandytuvą.
Tai Vakarų Vokietijos bendrovėje Sportavia 1966-1970 metais gamintas motosklandytuvas Fournier RF-4 D (D-Deutschland), pagaminta 155 tokie sklandytuvai. Tuo metu jį buvo galima įsigyti Europoje, Jungtinėse Valstijose ir Japonijoje.
Variklis VW 1200 cm≥, 36 arklio galios, lėktuvo vidutinis greitis 130 km/h, tuščio lėktuvo svoris 265 kg, važiuoklė - vienas ratas (su mažu atraminiu ratuku gale).
RF-4 variklis - VW 1200 cm≥, 36 AG
1968 metų skrydžio smulkus aprašymas: http://www.cfiamerica.com/Mira_Slovak-RF-4D-1700.html
Glaustai apie Mira Slovak: http://www.cfiamerica.com/slovak.html
Archyvinės nuotraukos ir spauda: http://www.cfiamerica.com/kuppers-mira.html
VW ir aviacija
Ne Vabalai, bet artimi giminaičiai - lėktuvai su vabaliniais varikliais.
Ultralengviems lėktuvams gaminti pasaulyje, ne vienas gamintojas naudojo Vabalo variklį. Druine D.31 Turbulent - tai prancūzų konstruktoriaus sukurtas ir 1950 metais išbandytas ultralengvasis vienvietis lėktuvas, tesveriantis tik 200 kilogramų.
Medinė konstrukcija skirta norintiems lėktuvą susirinkti namų sąlygomis. Teisę gaminti šiuos lėktuvus įsigijo vokiečių aviacijos įmonė "Stark Flugzeugbau" ir anglų gamintojas "Rollason Aircraft and Engines". Viso pagaminta apie 100 tokių lėktuvų. Nemažai Druine Turbulent lėktuvų yra išlikę ir sėkmingai skraido net ir šiomis dienomis.
Varikliai oru aušinami Volkswagen, jų galia svyravo nuo 25 ik 75 arklio galių, maksimalus lėktuvo greitis apie 175 km/h.
Trumpai Vikipedijoje: http://de.wikipedia.org/wiki/Druine_D.31
Naujosios Zelandijos aeroklubų kolekcija: http://nzcivair.blogspot.com/2010_04_01_archive.html
Lėktuvas gyvai, filmuota Kanadoje, variklis 1.6 litro, kuro sąnaudos 10 ltr/h, vidutinis greitis 150 km/h:
-> http://www.youtube.com/watch?v=_Ye24TFs1MM
Nuotrauka iš čia
Ultralengviems lėktuvams gaminti pasaulyje, ne vienas gamintojas naudojo Vabalo variklį. Druine D.31 Turbulent - tai prancūzų konstruktoriaus sukurtas ir 1950 metais išbandytas ultralengvasis vienvietis lėktuvas, tesveriantis tik 200 kilogramų.
Medinė konstrukcija skirta norintiems lėktuvą susirinkti namų sąlygomis. Teisę gaminti šiuos lėktuvus įsigijo vokiečių aviacijos įmonė "Stark Flugzeugbau" ir anglų gamintojas "Rollason Aircraft and Engines". Viso pagaminta apie 100 tokių lėktuvų. Nemažai Druine Turbulent lėktuvų yra išlikę ir sėkmingai skraido net ir šiomis dienomis.
Varikliai oru aušinami Volkswagen, jų galia svyravo nuo 25 ik 75 arklio galių, maksimalus lėktuvo greitis apie 175 km/h.
Trumpai Vikipedijoje: http://de.wikipedia.org/wiki/Druine_D.31
Naujosios Zelandijos aeroklubų kolekcija: http://nzcivair.blogspot.com/2010_04_01_archive.html
Lėktuvas gyvai, filmuota Kanadoje, variklis 1.6 litro, kuro sąnaudos 10 ltr/h, vidutinis greitis 150 km/h:
-> http://www.youtube.com/watch?v=_Ye24TFs1MM
Nuotrauka iš čia
Oficialus šio skraidančio aparato pavadinimas - Gyrodyne Model GCA-55, jis sukurtas ir pagamintas JAV karinio laivyno aeronautikos biure, tačiau nebuvo skirtas praktiniam naudojimui. Pirmą kartą jis pakilo 1959 metų spalio mėnesį. Skraidančiu jį pavadinti sunku, nes jis pakyla nuo žemės paviršiaus tik 15 centimetrų, tačiau oro pagalvės dėka, juo iš tikro galima judėti.
Aliumininio varpo viduje įmontuotas dviejų pakopų kompresorius. Pirma pakopa skirta ašiniam, antra išcentriniam oro judėjimui. Kompresorių suka keturių cilindrų, oru aušinamas, 72 arklio galių Porsche variklis. Valdymas ir piloto krėslas perimtas nuo XRON-1 Rotorcycle lengvojo sraigtasparnio. Varpe įrengtos keturios žaliuzių grupės, kurias valdant, oro srautas aparatą galėdavo stumti horizontaliai.
Paimta iš: http://xplanes.tumblr.com/gyrodyne-model-gca-55-single-seat-ground/
Aliumininio varpo viduje įmontuotas dviejų pakopų kompresorius. Pirma pakopa skirta ašiniam, antra išcentriniam oro judėjimui. Kompresorių suka keturių cilindrų, oru aušinamas, 72 arklio galių Porsche variklis. Valdymas ir piloto krėslas perimtas nuo XRON-1 Rotorcycle lengvojo sraigtasparnio. Varpe įrengtos keturios žaliuzių grupės, kurias valdant, oro srautas aparatą galėdavo stumti horizontaliai.
Paimta iš: http://xplanes.tumblr.com/gyrodyne-model-gca-55-single-seat-ground/
1954 metų pabaigoje, sraigtasparnius kurianti įmonė Gyrodyne, sudarė sutartį su JAV kariniu jūrų laivynu (Naval Bureau of Aeronautics - BuAer), sukurti vienvietį lengvąjį sraigtasparnį skirtą žvalgybai, gelbėjimo veiklai bei laivų apsaugai.
1957-tųjų pabaigoje, išbandant XRON-1 Rotorcycle sraigtasparnius su trimis skirtingo tipo varikliais (Nelson, Porsche ir Solar), geriausius rezultatus pademonstravo konstrukcija su Porsche varikliu. Užsakovai leido Gyrodyne konstruktoriams sudaryti sutartį su Vokietijoje esančiu gamintoju, kad jie imtųsi gaminti modifikuotus variklius skirtus sraigtasparniams.
Netrukus pradėti gaminti vienviečiai sraigtasparniai su 55 arklio galių Porsche varikliais, o 1959-tais ir su 72 arklio galių varikliais.
1961 metais XRON-1 Rotorcycle sraigtasparnis su Porsche varikliu, Paryžiaus Le Bourget aviacijos salone iškovojo aukso medalį už manevringumą. O metais anksčiau, 1960 metų rugpjūčio 12 dieną, pirmą kartą pasaulio istorijoje, pakilo panašus, bet radiju valdomas sraigtasparnis DSN-1 (QH-50A) su Porsche varikliu. Vėliau jis tapo sraigtasparniu, naudojamu prieš povandeninius laivus. Sraigtasparnių modeliai DSN-2 (QH-50B) turėjo net du Porsche variklius.
Deja, 1960 metais, kariniame jūrų laivyne, kad sumažinti gaisro pavojų, išleistas įsakymas suteikti pirmenybę turbininiams varikliams, nes jie naudoja mažiau degų aviacinį žibalą. Be to, nors vienaašiai rotoriniai sraigtasparniai pasižymėjo geromis skraidymo savybėmis, tačiau juos išstūmė įprasti dviašiai sraigtasparniai. Šiais laikais vienaašiai sraigtasparniai gaminami tik Rusijoje.
XRON-1 sraigtasparniai aktyviai tarnavo apytikriai iki 1970 metų, vėliau jie saugoti sandėliuose, o 1999 metais parduoti privačioms įmonėms. Per visus skraidymo dešimtmečius nelaimingų atsitikimų su jais neužfiksuota, o patys XRON-1 pasižymėjo paprastumu ir patikimumu.
1957 m., XRON-1 Rotorcycle, Porsche 55 AG. Nuotrauka paimta Life puslapio -> 1957 lapkričio 11 d.
1957-tųjų pabaigoje, išbandant XRON-1 Rotorcycle sraigtasparnius su trimis skirtingo tipo varikliais (Nelson, Porsche ir Solar), geriausius rezultatus pademonstravo konstrukcija su Porsche varikliu. Užsakovai leido Gyrodyne konstruktoriams sudaryti sutartį su Vokietijoje esančiu gamintoju, kad jie imtųsi gaminti modifikuotus variklius skirtus sraigtasparniams.
Netrukus pradėti gaminti vienviečiai sraigtasparniai su 55 arklio galių Porsche varikliais, o 1959-tais ir su 72 arklio galių varikliais.
1961 metais XRON-1 Rotorcycle sraigtasparnis su Porsche varikliu, Paryžiaus Le Bourget aviacijos salone iškovojo aukso medalį už manevringumą. O metais anksčiau, 1960 metų rugpjūčio 12 dieną, pirmą kartą pasaulio istorijoje, pakilo panašus, bet radiju valdomas sraigtasparnis DSN-1 (QH-50A) su Porsche varikliu. Vėliau jis tapo sraigtasparniu, naudojamu prieš povandeninius laivus. Sraigtasparnių modeliai DSN-2 (QH-50B) turėjo net du Porsche variklius.
Deja, 1960 metais, kariniame jūrų laivyne, kad sumažinti gaisro pavojų, išleistas įsakymas suteikti pirmenybę turbininiams varikliams, nes jie naudoja mažiau degų aviacinį žibalą. Be to, nors vienaašiai rotoriniai sraigtasparniai pasižymėjo geromis skraidymo savybėmis, tačiau juos išstūmė įprasti dviašiai sraigtasparniai. Šiais laikais vienaašiai sraigtasparniai gaminami tik Rusijoje.
XRON-1 sraigtasparniai aktyviai tarnavo apytikriai iki 1970 metų, vėliau jie saugoti sandėliuose, o 1999 metais parduoti privačioms įmonėms. Per visus skraidymo dešimtmečius nelaimingų atsitikimų su jais neužfiksuota, o patys XRON-1 pasižymėjo paprastumu ir patikimumu.
1957 m., XRON-1 Rotorcycle, Porsche 55 AG. Nuotrauka paimta Life puslapio -> 1957 lapkričio 11 d.
Dar kelios iliustracijos tai pačiai temai.
1. 1958 m., sraigtasparnis XRON-1 Rotorcycle, Porsche 55 AG
2. 1959 m., sraigtasparnis DSN-1, variklis Porsche 72 AG, variklio modelis YO-95-6
3. 1960 m., sraigtasparnis DSN-2, su dviem Porsche 72 AG varikliais.
4. 1961 m. rugpjūtis, pirmasis pasaulyje radijo valdomas
sraigtasparnis (DSN-1, variklis Porsche 72 AG, YO-95-6)
Tekstas ir nuotraukos paimtos iš:
http://www.gyrodynehelicopters.com/xron_history.htm
http://www.gyrodynehelicopters.com/qh-50a_models1.htm
1. 1958 m., sraigtasparnis XRON-1 Rotorcycle, Porsche 55 AG
2. 1959 m., sraigtasparnis DSN-1, variklis Porsche 72 AG, variklio modelis YO-95-6
3. 1960 m., sraigtasparnis DSN-2, su dviem Porsche 72 AG varikliais.
4. 1961 m. rugpjūtis, pirmasis pasaulyje radijo valdomas
sraigtasparnis (DSN-1, variklis Porsche 72 AG, YO-95-6)
Tekstas ir nuotraukos paimtos iš:
http://www.gyrodynehelicopters.com/xron_history.htm
http://www.gyrodynehelicopters.com/qh-50a_models1.htm
Automobilio Porsche 356 variklio principinė schema nuo Vabalų variklių mažai kuo skyrėsi, tik XRON-1 sraigtasparniuose Porsche variklius teko paversti beveik vertikaliai, pakeisti tepalo paskirstymo būdą, perkelti aušinimo ventiliatorių ir pakeisti karbiuratorių padėtį.
Sraigtasparnių gamintojo oficiali brošiūra: "The powerplant is a Gyrodyne/Porsche YO-95-6, 1600 cc reciprocating air cooled engine, with electric starter, rated at 72 hp at 4500 rpm continuous operation (Certified by FAA and DFL for helicopter use.)"
Keleta didelio formato nuotraukų darytų šiomis dienomis muziejuose:
1.http://www.flickr.com/photos/1/ 2.http://cdn-www.airliners.net/2/ 3.http://www.flickr.com/photos/3/
Sraigtasparnių gamintojo oficiali brošiūra: "The powerplant is a Gyrodyne/Porsche YO-95-6, 1600 cc reciprocating air cooled engine, with electric starter, rated at 72 hp at 4500 rpm continuous operation (Certified by FAA and DFL for helicopter use.)"
Keleta didelio formato nuotraukų darytų šiomis dienomis muziejuose:
1.http://www.flickr.com/photos/1/ 2.http://cdn-www.airliners.net/2/ 3.http://www.flickr.com/photos/3/
Kadaise dėl mažo svorio, pigumo ir lengvo įsigijimo, VW varikliai buvo labai populiarūs mažojoje aviacijoje, todėl vėl ir vėl tenka grįžti prie skraidančių aparatų, kuriems buvo panaudoti Vabalų varikliai.
Įdomus ir išsamus straipsnis įkeltas 1968 metų gegužės mėnesio amerikiečių žurnale Popular Mechanics, straipsnis vadinasi "Pasigaminkite skraidantį Volkswagen'ą mažiau nei už 600 dolerių"
>> Popular Mechanics 1968 m. gegužė
Radijo ryšio inžinierius Calvin Parker iš Alabamos valstijos Dafne miesto, pagamino nedidelį vienvietį lėktuvą. Varikliui, dalims ir medžiagoms jis išleido tik 600 dolerių, projektą sukūrė ir lėktuvą pagamino pats.
Skraidyti ir gaminti lėktuvus jis mėgo dar nuo jaunų dienų, bet gaminti teko kitų autorių sukurtus projektus. Anksčiau pigiausių savadarbių lėktuvų savikaina JAV siekdavo 1000 dolerių, o dabar jam pavyko sukonstruoti dar pigesnį lėktuvą. Kad padidinti lėktuvo tarnavimo amžių, visas lėktuvas pagamintas iš aliuminio.
Kadaise Calvin Parker dirbo didelėje aviacijos gamykloje, todėl sukaupta patirtis jam padėjo sukurti ši paprastą ir pigų lėktuvą. Lėktuvą jis pavadino Jeanie's Teenie vardu, savo dukros garbei, kuri taip pat prisidėjo prie šio projekto.
Lėktuvas buvo pagamintas dar metais anksčiau, kai netrukus dėmesio verta konstrukcija pateko ir į Popular Mechanics žurnalo akiratį. Autoriaus tikslas buvo sukurti minimalią konstrukciją, kurią galėtų nesunkiai pasigaminti bet kas, iš lengvai prieinamų ir prekyboje esančių medžiagų.
Nuo Jeanie's Teenie projekto atsiradimo, "Popular mechanics" redakcija per kelis metus išsiuntė 7000 lėktuvo brėžinių. 1971 metais truputį patobulinus konstrukciją, sukurtas naujas lėktuvo projektas - Teenie Two, kuris taip pat susilaukė didelio populiarumo.
Apie Jeanie's Teenie Vikipedijoje: http://en.wikipedia.org/wiki/Parker_Jeanie%27s_Teenie
Jeanie's Teenie 1968 metų savikaina (doleriais):
VW variklis - 250, aliuminio skarda ir strypai - 200, prietaisai - 50, kartingo ratai - 40, propeleris - 40.
Pagrindinės lėktuvo charakteristikos:
Variklis - 1957 m. Volkswagen 36 AG, maksimalus lėktuvo greitis 136 km/h, kilimas 64 km/val, pakilimo takas 90 m, nusileidimo takas 150 m, kilimo greitis 5.1 m/s, lėktuvo ilgis 3.63 m, sparnų mostas 5.49 m, tuščio svoris 130 kg, didžiausias svoris 250 kg, kuro bako talpa 27 l, skrydžio trukmė 3 val.
1.-2. 1968 metų gegužės mėnesio Popular Mechanics viršelio fragmentas.
3. Pilotas bandytojas Lewis Long demonstruodamas mažą lėktuvo svorį, viena ranka palenkia lėktuvo galą.
4. Lėktuve panaudotas 1957 metais pagaminto Vabalo variklis.
Įdomus ir išsamus straipsnis įkeltas 1968 metų gegužės mėnesio amerikiečių žurnale Popular Mechanics, straipsnis vadinasi "Pasigaminkite skraidantį Volkswagen'ą mažiau nei už 600 dolerių"
>> Popular Mechanics 1968 m. gegužė
Radijo ryšio inžinierius Calvin Parker iš Alabamos valstijos Dafne miesto, pagamino nedidelį vienvietį lėktuvą. Varikliui, dalims ir medžiagoms jis išleido tik 600 dolerių, projektą sukūrė ir lėktuvą pagamino pats.
Skraidyti ir gaminti lėktuvus jis mėgo dar nuo jaunų dienų, bet gaminti teko kitų autorių sukurtus projektus. Anksčiau pigiausių savadarbių lėktuvų savikaina JAV siekdavo 1000 dolerių, o dabar jam pavyko sukonstruoti dar pigesnį lėktuvą. Kad padidinti lėktuvo tarnavimo amžių, visas lėktuvas pagamintas iš aliuminio.
Kadaise Calvin Parker dirbo didelėje aviacijos gamykloje, todėl sukaupta patirtis jam padėjo sukurti ši paprastą ir pigų lėktuvą. Lėktuvą jis pavadino Jeanie's Teenie vardu, savo dukros garbei, kuri taip pat prisidėjo prie šio projekto.
Lėktuvas buvo pagamintas dar metais anksčiau, kai netrukus dėmesio verta konstrukcija pateko ir į Popular Mechanics žurnalo akiratį. Autoriaus tikslas buvo sukurti minimalią konstrukciją, kurią galėtų nesunkiai pasigaminti bet kas, iš lengvai prieinamų ir prekyboje esančių medžiagų.
Nuo Jeanie's Teenie projekto atsiradimo, "Popular mechanics" redakcija per kelis metus išsiuntė 7000 lėktuvo brėžinių. 1971 metais truputį patobulinus konstrukciją, sukurtas naujas lėktuvo projektas - Teenie Two, kuris taip pat susilaukė didelio populiarumo.
Apie Jeanie's Teenie Vikipedijoje: http://en.wikipedia.org/wiki/Parker_Jeanie%27s_Teenie
Jeanie's Teenie 1968 metų savikaina (doleriais):
VW variklis - 250, aliuminio skarda ir strypai - 200, prietaisai - 50, kartingo ratai - 40, propeleris - 40.
Pagrindinės lėktuvo charakteristikos:
Variklis - 1957 m. Volkswagen 36 AG, maksimalus lėktuvo greitis 136 km/h, kilimas 64 km/val, pakilimo takas 90 m, nusileidimo takas 150 m, kilimo greitis 5.1 m/s, lėktuvo ilgis 3.63 m, sparnų mostas 5.49 m, tuščio svoris 130 kg, didžiausias svoris 250 kg, kuro bako talpa 27 l, skrydžio trukmė 3 val.
1.-2. 1968 metų gegužės mėnesio Popular Mechanics viršelio fragmentas.
3. Pilotas bandytojas Lewis Long demonstruodamas mažą lėktuvo svorį, viena ranka palenkia lėktuvo galą.
4. Lėktuve panaudotas 1957 metais pagaminto Vabalo variklis.
Praėjus lygiai trejiems metams nuo pirmojo Calvin Parker suprojektuoto Jeanies' Teenie lėktuvo, 1971 metų gegužės mėnesio Popular Mechanics žurnale, aprašytas antrasis, dar tobulesnis to pačio autoriaus lėktuvas - Teenie Two.
>> Popular Mechanics 1971 m. gegužė
Konstruktoriaus tikslas šį kartą vėl buvo tas pats - minimali kaina ir paprastumas. Deja, dabar minimali lėktuvo kaina pakilo iki 750 dolerių, nes per kelis metus Jungtinėse Valstijose dėl infliacijos pabrango medžiagos ir dalys.
1968 metais žurnale paviešinus lėktuvo projektą, žurnalo redakcija bet kuriam skaitytojui už 15 dolerių išsiųsdavo lėktuvo brėžinius. Iki 1971 metų, Popular Mechanics redakcija išsiuntė 7000 brėžinių.
Naujajame straipsnyje be naujojo projekto pristatymo, publikuojami įvairių autorių pasigaminti Jeanies' Teenie lėktuvai, pagaminti įvairiausiose valstijose. Kai kurios konstrukcijos identiškos originaliam projektui, kitos kiek patobulintos, su skirtingomis važiuoklėmis, VW varikliais ar su uždaromis kabinomis. Kiekviena pagaminta konstrukcija priklausė nuo šeimininko išmonės ir piniginės dydžio.
Naujai pristatytame Teenie Two projekte aprašomi nauji lėktuvo pakeitimai ir patobulinimai. Per tris metus galima sakyti sukurtas naujas lėktuvas - jis tapo tvirtesnis, grakštesnis ir greitesnis, jam įkeltas galingesnis VW variklis ir naujas propeleris. Sukurti efektingesni posūkio vairai, fiksuotas stabilizatorius, liemuo įgavo apvalesnes formas, sukurta erdvesnė kabina, o ratuose įmontuoti stabdžiai. Lėktuvas pailgėjo 28 centimetrais ir pasunkėjo 15 kilogramų. Konstruktorius šiam lėktuvui šį kartą rekomenduoja 1.5 litro 53 AG arba 1.6 litro 65 AG Volksvagen oru aušinamus variklius.
Redakcijos siunčiamų lėktuvo brėžinių kaina taip pat pakilo, dabar įsigyti Teenie Two brėžinius kainuoja 35 dolerius.
Lėktuvo autorius mini, kad pasigaminti aliumininį lėktuvo liemenį ir sparnus galima ir už 350 dolerių, vėliau lieka įsigyti variklį, propelerį, prietaisus ir ratus. Bendroje sumoje lėktuvas gali kainuoti mažiausiai 750 dolerių, tačiau mėgstantiems modifikuoti ir tobulinti konstrukcijas, ribų nėra, todėl savikaina gali pakilti ir iki 1500 $ ar daugiau.
Jungtinėse Valstijose bei kitose šalyse, aviacijos federacija tokius lėktuvus registruoja ne kaip ultralengvuosius, o kaip eksperimentinius, tačiau ypatingų apribojimų jie neturi.
Nuo 1969 metų Popular Mechanics redakcija išsiuntė 12.000 abiejų konstrukcijų brėžinių. Lėktuvo konstrukcija populiari ir sėkmingai skraido net ir šiomis dienomis. Pasigaminti arba įsigyti tokį lėktuvą taip pat būtų nesunku, galima susisiekti jų tinklapyje: http://www.teenietwo.com/
Lėktuvo gamybos nuotraukos specialioje galerijoje: http://25th.com/t2/
Teenie Two charakteristikos: variklis Volkswagen 53 AG arba 65 AG, maksimalus lėktuvo greitis 193 km/h, pakilimo takas 183 m, nusileidimo takas 244 m, kilimo greitis 5.1 m/s, lubos 4.600 m, lėktuvo ilgis 3.91 m, sparnų mostas 5.49 m, tuščio svoris 145 kg, didžiausias svoris 267 kg, kuro bako talpa 34 l, skrydžio trukmė 3.5 val, skrydžio nuotolis 640 km.
1. 1971 metų gegužės mėnesio Popular Mechanics žurnalo viršelis.
2. Viena iš daugybės Jeanies' Teenie konstrukcijų (Messerschmitt įvaizdyje). Lėktuvo savikaina 1500 $.
3. Teenie Two skrydyje.
4. Šių dienų Teenie Two nuotrauka.
Nuotrauka paimta iš Vikipedijos straipsnio: http://en.wikipedia.org/wiki/Parker_Teenie_Two
Youtube galima pamatyti nemažai Teenie Two vaizdų, vienas iš filmų:
http://www.youtube.com/watch?v=_O8MuEVnUZg
>> Popular Mechanics 1971 m. gegužė
Konstruktoriaus tikslas šį kartą vėl buvo tas pats - minimali kaina ir paprastumas. Deja, dabar minimali lėktuvo kaina pakilo iki 750 dolerių, nes per kelis metus Jungtinėse Valstijose dėl infliacijos pabrango medžiagos ir dalys.
1968 metais žurnale paviešinus lėktuvo projektą, žurnalo redakcija bet kuriam skaitytojui už 15 dolerių išsiųsdavo lėktuvo brėžinius. Iki 1971 metų, Popular Mechanics redakcija išsiuntė 7000 brėžinių.
Naujajame straipsnyje be naujojo projekto pristatymo, publikuojami įvairių autorių pasigaminti Jeanies' Teenie lėktuvai, pagaminti įvairiausiose valstijose. Kai kurios konstrukcijos identiškos originaliam projektui, kitos kiek patobulintos, su skirtingomis važiuoklėmis, VW varikliais ar su uždaromis kabinomis. Kiekviena pagaminta konstrukcija priklausė nuo šeimininko išmonės ir piniginės dydžio.
Naujai pristatytame Teenie Two projekte aprašomi nauji lėktuvo pakeitimai ir patobulinimai. Per tris metus galima sakyti sukurtas naujas lėktuvas - jis tapo tvirtesnis, grakštesnis ir greitesnis, jam įkeltas galingesnis VW variklis ir naujas propeleris. Sukurti efektingesni posūkio vairai, fiksuotas stabilizatorius, liemuo įgavo apvalesnes formas, sukurta erdvesnė kabina, o ratuose įmontuoti stabdžiai. Lėktuvas pailgėjo 28 centimetrais ir pasunkėjo 15 kilogramų. Konstruktorius šiam lėktuvui šį kartą rekomenduoja 1.5 litro 53 AG arba 1.6 litro 65 AG Volksvagen oru aušinamus variklius.
Redakcijos siunčiamų lėktuvo brėžinių kaina taip pat pakilo, dabar įsigyti Teenie Two brėžinius kainuoja 35 dolerius.
Lėktuvo autorius mini, kad pasigaminti aliumininį lėktuvo liemenį ir sparnus galima ir už 350 dolerių, vėliau lieka įsigyti variklį, propelerį, prietaisus ir ratus. Bendroje sumoje lėktuvas gali kainuoti mažiausiai 750 dolerių, tačiau mėgstantiems modifikuoti ir tobulinti konstrukcijas, ribų nėra, todėl savikaina gali pakilti ir iki 1500 $ ar daugiau.
Jungtinėse Valstijose bei kitose šalyse, aviacijos federacija tokius lėktuvus registruoja ne kaip ultralengvuosius, o kaip eksperimentinius, tačiau ypatingų apribojimų jie neturi.
Nuo 1969 metų Popular Mechanics redakcija išsiuntė 12.000 abiejų konstrukcijų brėžinių. Lėktuvo konstrukcija populiari ir sėkmingai skraido net ir šiomis dienomis. Pasigaminti arba įsigyti tokį lėktuvą taip pat būtų nesunku, galima susisiekti jų tinklapyje: http://www.teenietwo.com/
Lėktuvo gamybos nuotraukos specialioje galerijoje: http://25th.com/t2/
Teenie Two charakteristikos: variklis Volkswagen 53 AG arba 65 AG, maksimalus lėktuvo greitis 193 km/h, pakilimo takas 183 m, nusileidimo takas 244 m, kilimo greitis 5.1 m/s, lubos 4.600 m, lėktuvo ilgis 3.91 m, sparnų mostas 5.49 m, tuščio svoris 145 kg, didžiausias svoris 267 kg, kuro bako talpa 34 l, skrydžio trukmė 3.5 val, skrydžio nuotolis 640 km.
1. 1971 metų gegužės mėnesio Popular Mechanics žurnalo viršelis.
2. Viena iš daugybės Jeanies' Teenie konstrukcijų (Messerschmitt įvaizdyje). Lėktuvo savikaina 1500 $.
3. Teenie Two skrydyje.
4. Šių dienų Teenie Two nuotrauka.
Nuotrauka paimta iš Vikipedijos straipsnio: http://en.wikipedia.org/wiki/Parker_Teenie_Two
Youtube galima pamatyti nemažai Teenie Two vaizdų, vienas iš filmų:
http://www.youtube.com/watch?v=_O8MuEVnUZg