Automobilinių stiklų istorija
Nors automobilių istorija prasideda 1885 metais, tačiau dėl nedidelio to meto greičio, stiklai automobiliuose atsirado neiškart. Pirmieji stiklai automobiliams pradėti naudoti XX amžiaus pradžioje. Nuo pat pradžių jie gaminti iš paprasto stiklo, tačiau avarijos ir nelaimingi atsitikimai privertė ieškoti saugesnių stiklų. Prabėgus kuriam laikui, įprasti stiklai pradėti keisti į laminuotus, kuriuos galima vadinti visiškai saugiais.
Laminuoto stiklo istorija prasidėjo 1903 metais, kai chemijos laboratorijoje atsitiktinai sukurtos prielaidos laminuotam stiklui atsirasti. Po Pirmojo Pasaulinio karo šis atradimas pritaikytas ir automobilių stiklams. Tai du stiklo sluoksniai, tarpusavyje suklijuoti celiulioidine plėvele. Pirmieji tokie laminuoti stiklai turėjo vieną neigiamą savybę, celiulioidas saulėje pagelsdavo. Netrukus išradus naujas patvaresnes medžiagas, stiklai tapo atsparūs ultravioletiniams spinduliams ir likdavo skaidrūs.
Laminuoti stiklai pradėti naudoti 1919 metais Ford automobiliuose, o iki 1929 metų Ford kompanija galutinai perėmė šių stiklų gamybą savo automobiliuose. Galima spėti, kad tuo pačiu keliu pasuko ir visi likę pasaulio automobilių gamintojai.
Netrukus atsirado ir grūdinti stiklai, jie automobiliuose pradėti naudoti apie 1930 metus. Grūdintų stiklų gamyba pigesnė už laminuotų, be to, jie žymiai atsparesni smūgiams. Tačiau grūdinti stiklai dažniausiai naudoti tik šoniniams ir galiniams langams, nes duždami skyla į smulkias daleles, kurios gali pažeisti akis.
Didėjant greičiams, automobiliai pradėti kurti aptakesnių formų. 1934 metais priekiniai stiklai tapo labiau pasvirę ir įlenkti per pusę, todėl priekyje stiklai pradėti gaminti iš dviejų atskirų plokščių dalių.
Netrukus prasidėjo ir lenktų stiklų era, tačiau dėl sudėtingos gamybos technologijos, nebuvo įmanoma pagaminti kokybiško, vientiso priekinio lenkto stiklo, todėl apie 1935 metus, lenkti stiklai pradėti naudoti tik gale. Pagrindinė tokio stiklo gamybos priežastis - nelygus paviršius, dėl ko gerokai iškraipomas vaizdas.
Vienas įdomesnių pavyzdžių, 1939 metų Porsche Typ 64, kurio priekinis stiklas sudėtas iš dviejų dalių, bet abi dalys lenktos, o gale įdėtas vientisas lenktas stiklas. Automobilis ruoštas lenktynėms ir kad automobilis būtų kiek įmanoma lengvesnis, kėbulas pagamintas iš aliuminio, o stiklai pagaminti iš organinio stiklo.
Lenkti priekiniai stiklai masiškai pradėti gaminti 1950 metais, kai pagaliau pavyko patobulinti lenktų stiklų gamybą. Tokie stiklai iškart pradėti naudoti ir VW T1 Samba 1951 metų modeliuose, autobusėlio galo kampuose ir viršutiniuose Sambos švieslangiuose. Vabaluose lenkti stiklai pirmą kartą pradėti naudoti 1953 metais, ovalinių Vabalų gale.
Tobulėjant lenktų stiklų gamybos technologijoms, nebeliko jokių apribojimų, atsirado plačios galimybės keisti automobilių formą ir aptakumą. Netrukus lenkti stiklai atsirado 1955 metais Karmann Ghia automobiliuose, 1961 metais Typ 3, 1964 m. Fridolin automobiliuose ir taip toliau.
Laminuoto ir grūdinto stiklo pirmenybė pasaulyje nuolatos keitėsi, kartas nuo karto užleisdami vienas kitam pozicijas. Tai priklausė nuo šalies, automobilio gamintojo ir saugumo reikalavimų. Visumoje grūdintas stiklas kur kas stipresnis ir pranašesnis už laminuotą, ir ilgai naudotas priekiniams stiklams, tačiau dėl mažesnės tikimybės susižeisti, jau keli dešimtmečiai priekiniai stiklai gaminami tik laminuoti.
Jungtinėse Valstijose priekiniai stiklai visada buvo gaminami tik laminuoti, o apytikriai nuo 1957 metų - visi stiklai tapo laminuoti, išskyrus galinį.
Europoje iki 1980-tųjų, buvo leidžiama važinėti visais grūdintais stiklais. Vėliau, įsigaliojo saugumo reikalavimai, draudžiantys priekyje naudoti grūdintus stiklus.
Pagrindinis žymėjimas, leidžiantis atskirti laminuotus stiklus nuo grūdintų, tai AS-1 (laminuotas) arba AS-2 (grūdintas).
50-taisiais Jungtinėse Valstijose įsigaliojus įstatymams naudoti laminuotus stiklus, Volkswagen automobiliams eksportui į JAV, laminuotus stiklus gamino Delog, Denon, Sigla ir Kinonglas gamintojai.
Tačiau daugumoje VW automobilių dažniausiai naudoti Sekurit gamintojo grūdinti stiklai. Sekurit yra kompanijos Saint-Gobain prekės ženklas sukurtas dar 1933 metais, tuo metu veikusioje gamykloje Herzogenrath mieste, netoli Acheno. Grūdintus stiklus automobiliams ši įmonė pradėjo gaminti 1929 metais, lenktus grūdintus 1936 m., lenktus vientisus galinius stiklus 1955 metais.
Keletą nuotraukų su grūdintų stiklų žymėjimais Vabaluose:
VW straipsniai
Lrytas.lt portalas rašo apie klasikinių automobilių konkursą, kurį inicijavo S.Brundza. Tarp finalininkų ir Virginijaus vabaliukas.
http://www.lrytas.lt/klasikiniu-automobiliu-konkursas
http://www.lrytas.lt/klasikiniu-automobiliu-konkursas
Straipsnis apie žymiausią Lietuvos autotechnikos kolekcionierių Alfredą Eitutį. Jo kolekcijoje daugiau kaip šimtas transporto priemonių, bene didžiausią dėmesį Alfredas skiria karinei technikai:
http://auto.delfi.lt/soft/gelezine-rein ... d=53045097
Daugiau kaip prieš dešimtmetį Alfredas Jonavoje įsigijo visureigį VW 181, puikiai jį restauravo, o 2001 ir 2002 metais su juo buvo atvykęs į Vabalų sąskrydį Trakuose ir Madžiūnuose. Truputį vėliau, savo VW 181 automobilį perleido Stasiui Brundzai (apie tai forume).
Šiuo metu Alfredo kolekcijoje yra ir Antrojo pasaulio VW Typ 82 Kiubelis, automobilis dar nebaigtas restauruoti, tačiau tikiuosi netolimoje ateityje su šiuo automobiliu sulauksime Alfredo vienoje iš Vabalų švenčių.
2001-ųjų metų nuotrauka, Alfredo 1969-tų VW 181 Vabalų sąskrydije, Trakų kempinge (nuotr.)
Papildymas.
2008 metų straipsnis apie Alfredą Eitutį: http://www.valstietis.lt/Verslininko-aistra-automobiliu-restauravimas
http://auto.delfi.lt/soft/gelezine-rein ... d=53045097
Daugiau kaip prieš dešimtmetį Alfredas Jonavoje įsigijo visureigį VW 181, puikiai jį restauravo, o 2001 ir 2002 metais su juo buvo atvykęs į Vabalų sąskrydį Trakuose ir Madžiūnuose. Truputį vėliau, savo VW 181 automobilį perleido Stasiui Brundzai (apie tai forume).
Šiuo metu Alfredo kolekcijoje yra ir Antrojo pasaulio VW Typ 82 Kiubelis, automobilis dar nebaigtas restauruoti, tačiau tikiuosi netolimoje ateityje su šiuo automobiliu sulauksime Alfredo vienoje iš Vabalų švenčių.
2001-ųjų metų nuotrauka, Alfredo 1969-tų VW 181 Vabalų sąskrydije, Trakų kempinge (nuotr.)
Papildymas.
2008 metų straipsnis apie Alfredą Eitutį: http://www.valstietis.lt/Verslininko-aistra-automobiliu-restauravimas
straipsniai
Užmačiau tokį straipsnį apie mūsų klubietį iš Šiaulių:
http://www.snaujienos.lt/kabrioletas/50 ... -iauliuose
http://www.snaujienos.lt/kabrioletas/50 ... -iauliuose
Belieka pasveikinti Bronių su naujuoju augintiniu.
Straipsnyje minima, kad gegužę Vabalui sukaks 50 metų, vadinasi jis '62-trų. Jei Bronius pavasarį Vabalo remontui rimtai neišardys, gal pamatysime jį pavasarinėje šventėje.
Vadinasi šiemet turėsime nemažiau kaip keturis rimtus, skirtingų šeimininkų Vabalų debiutus
Straipsnyje minima, kad gegužę Vabalui sukaks 50 metų, vadinasi jis '62-trų. Jei Bronius pavasarį Vabalo remontui rimtai neišardys, gal pamatysime jį pavasarinėje šventėje.
Vadinasi šiemet turėsime nemažiau kaip keturis rimtus, skirtingų šeimininkų Vabalų debiutus
Meksikos sostinė ruošiasi užbaigti taksi Vabalų erą
Oficialūs Meksikos sostinės atstovai pareiškė, kad iki 2012 metų pabaigos, ruošiamasi nutraukti taksi licenziją visiems sostinės gatvėmis važinėjantiems VW Vabalams.
Apvalių formų, dviejų durų Vabalas, Meksikoje dar vadinamas Vocho vardu, jau senai tapo neformaliu šio senojo miesto simboliu. Jis nors ir kietas bei triukšmingas, tačiau per daugybę dešimtmečių tapo tikruoju, dulkėtų bei chaotiškų miesto gatvių atspindžiu.
2006 metų duomenimis, Meksikos sostinėje važinėjo 50 tūkstančių taksi automobilių, pusė iš jų sudarė Vabalai. Šiandien mieste važinėja jau 130.000 taksi automobilių, iš jų beliko tik 3500 Vabalų.
Victor Ramirez, miesto transporto taksi paslaugų skyriaus vadovas pasakojo, kad Vabalas sukurtas dar 30-taisiais Vokietijoje jau paseno ir neatitinka šiuolaikinių taksi reikalavimų. Šio automobilio gamyba Meksikos Puebla gamykloje nutraukta dar 2003 metais.
Dėl saugumo priežasčių, tais pačiais 2003 metais sostinėje įsigaliojo naujas įstatymas, leidžiantis suteikti taksi licenziją tik keturduriams automobiliams. Be to, visiems taksi važinėjantiems automobiliams Meksikos sostinėje, įvestas 8 metų amžiaus cenzas. Tačiau Vabalams pradėjusiems savo tarnybą 2002 metais, padaryta išimtis, jiems leista važinėti 10 metų, tai yra iki pat 2012 metų pabaigos.
Nors taksi Vabalai Meksikos sostinėje kadaise buvo populiariausi ir tapo neatsiejamu miesto veidu, tačiau jie nepasižymi patogumu. Tam, kad lengviau įlaipinti keleivius, vairuotojams teko išimti priekinę sėdynę. Nesant priekinei sėdynei, avarinėje situacijoje staigiai stabdant, keleivis neturėdavo atramos. O atsitikus rimtam incidentui, keleivis neprisisegęs saugos diržo atsitrenkdavo ir į priekinį stiklą. "Nuo šiol, kad keleiviai butų saugūs, miesto taksi automobiliai privalės turėti keturias duris ir atskirą bagažinę" - pažymėjo Victor Ramirez.
Taip pat pažymima, kad Vabaluose esant tik dviems durims, keleiviai kartais tapdavo plėšikų aukomis. Vagims įsilaužus pro keleivio duris, keleiviai likdavo uždaruose spąstuose.
Po kovo 2 dienos pasirodžiusio miesto valdžios nutarimo, dauguma žmonių, nors ir pripažindami šio automobilio trūkumus, su gailesčiu ir nostalgija žvelgia į Vabalą.
"Tai netektis, Vabalai gal ir nėra patogūs, bet jie pigūs ir ekonomiški" - sakė Hector Vera Perez, taksi vairuotoju dirbęs dar 1970-taisiais. 65 metų amžiaus, greitosios pagalbos vairuotoju dirbantis Vera Perez pridūrė, kad tais laikais dauguma taksi automobilių sudarė Vabalai, kuriais važinėti buvo žymiai pigiau, nei didžiuliais amerikietiškais automobiliais. Taip pat jis pabrėžė, kad dėka Vabalų, tais laikais gatvės buvo saugesnės, nes Vabalai lėtesni, trapesni ir triukšmingesni.
"Šiandien taksi automobiliai didesni ir greitesni", sakė jis, "ankstesniais laikais tekdavo važiuoti atsargiau, nes bet kokia avarija juos galėdavo tiesiog sugniuždyti".
Kai kurie žmonės minėjo, kad Vabalą lengviau pastebėti, jo triukšmingas variklis garsiai skambėdavo miesto kvartaluose.
Victor Ramirez pridūrė, kad po daugybės metų darbo, taksi licenzijos netenkantys Vabalai nėra gerai, tačiau miesto valdžia nutarė su taksi Vabalais atsisveikinti galutinai. Be to, taksi vairuotojas norintis įsigyti naujus reikalavimus atitinkantį automobilį, gaus 15.000 pesų (3120 litų) kreditą.
Prisiekę Vabalų vairuotojai į šią netektį reaguoja gan jautriai. Vera Perez prisimindamas senus laikus pasakojo, kaip lengvai pavykdavo suremontuoti savo Vocho arba kaip po nedidelio susidūrimo sulankstęs sparną, nesunkiai atsukęs pakeisdavo nauju sparnu.
Belieka tik visiems priminti, norintiems pamatyti senąjį Meksikos sostinės veidą ir jos likusius baltai-žalius bei rausvai-auksinius Vabalus, skubėkite tai padaryti šiemet, liko jau visai nedaug, tik 9 mėnesiai.
Straipsnis išverstas iš:
http://www.sanfernandosun.com/sanfernsu ... -bug-taxis
Apie Meksikos taksi Vikipedijoje: http://en.wikipedia.org/wiki/Taxicabs_of_Mexico
Kelios nuotraukos paimtos iš įvairių tinklapių.
Ši nuotrauka daryta jau senokai, bene prieš 10 metų. Nuotraukoje matyti vienas baltai-geltonas Vabalas,
tokiomis spalvomis kadaise dažyti visi sostinės taksi automobiliai. 1992 metais Meksikoje Vabalus pradėjus
gaminti su katalizatoriais, Vabalai pradėti dažyti baltai-žalia spalva.
1. Nuotrauka iš: http://www.flickr.com/photos/gumby_mac72/97319279/
2. Nuotrauka iš: http://www.flickr.com/photos/lf/5497034 ... otostream/
3. Nuotrauka iš: http://www.flickr.com/photos/bsii/850119778/
4. Nuotrauka iš: http://www.beetleball.com/photos_archive.html
5. Dokumentinė apybraiža apie Meksikos sostinės taksi 2009 m.:
http://www.youtube.com/watch?v=iUPTwt7JZpU
Vocho Verde in Mexico City
Oficialūs Meksikos sostinės atstovai pareiškė, kad iki 2012 metų pabaigos, ruošiamasi nutraukti taksi licenziją visiems sostinės gatvėmis važinėjantiems VW Vabalams.
Apvalių formų, dviejų durų Vabalas, Meksikoje dar vadinamas Vocho vardu, jau senai tapo neformaliu šio senojo miesto simboliu. Jis nors ir kietas bei triukšmingas, tačiau per daugybę dešimtmečių tapo tikruoju, dulkėtų bei chaotiškų miesto gatvių atspindžiu.
2006 metų duomenimis, Meksikos sostinėje važinėjo 50 tūkstančių taksi automobilių, pusė iš jų sudarė Vabalai. Šiandien mieste važinėja jau 130.000 taksi automobilių, iš jų beliko tik 3500 Vabalų.
Victor Ramirez, miesto transporto taksi paslaugų skyriaus vadovas pasakojo, kad Vabalas sukurtas dar 30-taisiais Vokietijoje jau paseno ir neatitinka šiuolaikinių taksi reikalavimų. Šio automobilio gamyba Meksikos Puebla gamykloje nutraukta dar 2003 metais.
Dėl saugumo priežasčių, tais pačiais 2003 metais sostinėje įsigaliojo naujas įstatymas, leidžiantis suteikti taksi licenziją tik keturduriams automobiliams. Be to, visiems taksi važinėjantiems automobiliams Meksikos sostinėje, įvestas 8 metų amžiaus cenzas. Tačiau Vabalams pradėjusiems savo tarnybą 2002 metais, padaryta išimtis, jiems leista važinėti 10 metų, tai yra iki pat 2012 metų pabaigos.
Nors taksi Vabalai Meksikos sostinėje kadaise buvo populiariausi ir tapo neatsiejamu miesto veidu, tačiau jie nepasižymi patogumu. Tam, kad lengviau įlaipinti keleivius, vairuotojams teko išimti priekinę sėdynę. Nesant priekinei sėdynei, avarinėje situacijoje staigiai stabdant, keleivis neturėdavo atramos. O atsitikus rimtam incidentui, keleivis neprisisegęs saugos diržo atsitrenkdavo ir į priekinį stiklą. "Nuo šiol, kad keleiviai butų saugūs, miesto taksi automobiliai privalės turėti keturias duris ir atskirą bagažinę" - pažymėjo Victor Ramirez.
Taip pat pažymima, kad Vabaluose esant tik dviems durims, keleiviai kartais tapdavo plėšikų aukomis. Vagims įsilaužus pro keleivio duris, keleiviai likdavo uždaruose spąstuose.
Po kovo 2 dienos pasirodžiusio miesto valdžios nutarimo, dauguma žmonių, nors ir pripažindami šio automobilio trūkumus, su gailesčiu ir nostalgija žvelgia į Vabalą.
"Tai netektis, Vabalai gal ir nėra patogūs, bet jie pigūs ir ekonomiški" - sakė Hector Vera Perez, taksi vairuotoju dirbęs dar 1970-taisiais. 65 metų amžiaus, greitosios pagalbos vairuotoju dirbantis Vera Perez pridūrė, kad tais laikais dauguma taksi automobilių sudarė Vabalai, kuriais važinėti buvo žymiai pigiau, nei didžiuliais amerikietiškais automobiliais. Taip pat jis pabrėžė, kad dėka Vabalų, tais laikais gatvės buvo saugesnės, nes Vabalai lėtesni, trapesni ir triukšmingesni.
"Šiandien taksi automobiliai didesni ir greitesni", sakė jis, "ankstesniais laikais tekdavo važiuoti atsargiau, nes bet kokia avarija juos galėdavo tiesiog sugniuždyti".
Kai kurie žmonės minėjo, kad Vabalą lengviau pastebėti, jo triukšmingas variklis garsiai skambėdavo miesto kvartaluose.
Victor Ramirez pridūrė, kad po daugybės metų darbo, taksi licenzijos netenkantys Vabalai nėra gerai, tačiau miesto valdžia nutarė su taksi Vabalais atsisveikinti galutinai. Be to, taksi vairuotojas norintis įsigyti naujus reikalavimus atitinkantį automobilį, gaus 15.000 pesų (3120 litų) kreditą.
Prisiekę Vabalų vairuotojai į šią netektį reaguoja gan jautriai. Vera Perez prisimindamas senus laikus pasakojo, kaip lengvai pavykdavo suremontuoti savo Vocho arba kaip po nedidelio susidūrimo sulankstęs sparną, nesunkiai atsukęs pakeisdavo nauju sparnu.
Belieka tik visiems priminti, norintiems pamatyti senąjį Meksikos sostinės veidą ir jos likusius baltai-žalius bei rausvai-auksinius Vabalus, skubėkite tai padaryti šiemet, liko jau visai nedaug, tik 9 mėnesiai.
Straipsnis išverstas iš:
http://www.sanfernandosun.com/sanfernsu ... -bug-taxis
Apie Meksikos taksi Vikipedijoje: http://en.wikipedia.org/wiki/Taxicabs_of_Mexico
Kelios nuotraukos paimtos iš įvairių tinklapių.
Ši nuotrauka daryta jau senokai, bene prieš 10 metų. Nuotraukoje matyti vienas baltai-geltonas Vabalas,
tokiomis spalvomis kadaise dažyti visi sostinės taksi automobiliai. 1992 metais Meksikoje Vabalus pradėjus
gaminti su katalizatoriais, Vabalai pradėti dažyti baltai-žalia spalva.
1. Nuotrauka iš: http://www.flickr.com/photos/gumby_mac72/97319279/
2. Nuotrauka iš: http://www.flickr.com/photos/lf/5497034 ... otostream/
3. Nuotrauka iš: http://www.flickr.com/photos/bsii/850119778/
4. Nuotrauka iš: http://www.beetleball.com/photos_archive.html
5. Dokumentinė apybraiža apie Meksikos sostinės taksi 2009 m.:
http://www.youtube.com/watch?v=iUPTwt7JZpU
Vocho Verde in Mexico City
Žinia šiek tiek pavėluota, bet svarbi.
Praeitą ketvirtadienį, balandžio 5 dieną Zalcburge, eidamas 77-tuosius metus, mirė automobilio Porsche 911 dizaino kūrėjas Ferdinand Alexander Porsche.
Straipsnis ir nuotraukos iš: http://www.motor-klassik.de/ferdinand-alexander-porsche-gestorben/
Žymiojo Ferdinando Porsche anūkas Aleksanderis, vėliau dar pramintas "Butzi" vardu, gimė 1935 metų gruodžio 11 dieną Štutgarte. Aleksanderis 1958 metais pradėjo dirbti Porsche konstravimo biure. Pasižymėjęs tobulindamas 356 modelio formas, 1962 metais tapo Porsche dizaino studijos vadovu. Jau po metų jis pristatė naują studijos kūrinį - Porsche 901, mums geriau žinomą Porsche 911 vardu. Tais pačiais metais šis automobilis debiutavo tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje, o 1964 metais pradėtas gaminti. Prabėgus daugybei metų, Porsche 911 formos tapo klasika.
F.A. Porsche taip pat vadovavo sportinių automobilių Porsche 804 (Formulė-1) ir Porsche 904 Carrera GTS kūrimui. Net šiomis dienomis Porsche Carrera 904 GTS, laikomas vienas gražiausių sportinių automobilių.
1972 metais Aleksanderis paliko Porsche įmonę, tačiau iki pat 2000 metų priklausė jos direktorių tarybai. 1972 metais įkūrė asmeninę dizaino studiją "Porsche Design Studio", kūrusią aksesuarus vyrams - laikrodžius, akinius ar rašiklius. 1999 metais jam suteiktas profesoriaus laipsnis.
Dabartinis Porsche AG vadovas Matthias M¸ller, pagerbdamas anapilin išėjusį F.A. Porsche, pažymėjo:
"Mes sukrėsti F.A. Porsche mirties ir labai gedime. Sukūręs automobilį Porsche 911, jis padėjo pamatus mūsų įmonei ir sukūrė ryškų braižą formuojantį mūsų sportinius automobilius. Jo sukurta dizaino filosofija tapo mums neįkainuojamu paveldu, kurį puoselėsime ir garbingai tesime".
Pabaigai priminsime, kad 2011 metais Porsche pristatė jau septintąją 911 serijos kartą. Automobilis su 350 AJ varikliu, gali pasiekti 298 km/val. greitį, o jo pradinis pagreitis 100 km/val, tesiekia 4,6 sekundes.
Porą nuotraukų F.A. Porsche atminti.
1. 1949 metai, Ferdinandas Porsche su anūkais F.A. Porsche "Butzi" (kairėje) ir F. Piėch (dešinėje).
2. 1963 metai, Ferdinand Alexander Porsche šalia savo kūrinio Porsche Typ 901 (T8 ).
Praeitą ketvirtadienį, balandžio 5 dieną Zalcburge, eidamas 77-tuosius metus, mirė automobilio Porsche 911 dizaino kūrėjas Ferdinand Alexander Porsche.
Straipsnis ir nuotraukos iš: http://www.motor-klassik.de/ferdinand-alexander-porsche-gestorben/
Žymiojo Ferdinando Porsche anūkas Aleksanderis, vėliau dar pramintas "Butzi" vardu, gimė 1935 metų gruodžio 11 dieną Štutgarte. Aleksanderis 1958 metais pradėjo dirbti Porsche konstravimo biure. Pasižymėjęs tobulindamas 356 modelio formas, 1962 metais tapo Porsche dizaino studijos vadovu. Jau po metų jis pristatė naują studijos kūrinį - Porsche 901, mums geriau žinomą Porsche 911 vardu. Tais pačiais metais šis automobilis debiutavo tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje, o 1964 metais pradėtas gaminti. Prabėgus daugybei metų, Porsche 911 formos tapo klasika.
F.A. Porsche taip pat vadovavo sportinių automobilių Porsche 804 (Formulė-1) ir Porsche 904 Carrera GTS kūrimui. Net šiomis dienomis Porsche Carrera 904 GTS, laikomas vienas gražiausių sportinių automobilių.
1972 metais Aleksanderis paliko Porsche įmonę, tačiau iki pat 2000 metų priklausė jos direktorių tarybai. 1972 metais įkūrė asmeninę dizaino studiją "Porsche Design Studio", kūrusią aksesuarus vyrams - laikrodžius, akinius ar rašiklius. 1999 metais jam suteiktas profesoriaus laipsnis.
Dabartinis Porsche AG vadovas Matthias M¸ller, pagerbdamas anapilin išėjusį F.A. Porsche, pažymėjo:
"Mes sukrėsti F.A. Porsche mirties ir labai gedime. Sukūręs automobilį Porsche 911, jis padėjo pamatus mūsų įmonei ir sukūrė ryškų braižą formuojantį mūsų sportinius automobilius. Jo sukurta dizaino filosofija tapo mums neįkainuojamu paveldu, kurį puoselėsime ir garbingai tesime".
Pabaigai priminsime, kad 2011 metais Porsche pristatė jau septintąją 911 serijos kartą. Automobilis su 350 AJ varikliu, gali pasiekti 298 km/val. greitį, o jo pradinis pagreitis 100 km/val, tesiekia 4,6 sekundes.
Porą nuotraukų F.A. Porsche atminti.
1. 1949 metai, Ferdinandas Porsche su anūkais F.A. Porsche "Butzi" (kairėje) ir F. Piėch (dešinėje).
2. 1963 metai, Ferdinand Alexander Porsche šalia savo kūrinio Porsche Typ 901 (T8 ).
"Lietuvos ryto" internetinė svetainė rašo apie mus ir pateikia krūvą archyvinių nuotraukų iš Vabalų suvažiavimo, vykusio prieš 15 metų.
http://www.lrytas.lt/-Pirmasis-vabalų-Lietuvoje-suvažiavimas-lygiai-prieš-15-metų
http://www.lrytas.lt/-Pirmasis-vabalų-Lietuvoje-suvažiavimas-lygiai-prieš-15-metų
Nematytos ir kokybiškos nuotraukos, aprašyme parašyta, kad jų autorius Paulius Lileikis, tai profesionalus "Lietuvos ryto" fotografas.
Sąskrydis vyko 1997 metų gegužės 10 dieną, dalyvavo apytikriai 18 Vabalų, vienas Zaziukas ir Arūno T3, nes jo Vabalas jau buvo išardytas restauravimui.
Nevisų dalyvių vardus prisiminsiu, bet čia keli iš jų vardai ir Vabalai:
Arūno '69 vyšninis, Dainiaus '71 melsvas, Dano '72 baltas, Šarūno '72 mėlynas, Vytauto '73 tamsiai žalias, Gerdos '73 raudonas, Eugenijaus '73 raudonas, Eglės '75 žalias, Povilo '76 oranžinis, Volodios '80 baltas, Karolio '80 žalias, Vyto '80 raudonai juodas, Erminijaus '82 raudonas, Arūno T3 '83 oranžinis, Rimgaudo ZAZ-965 pilkas.
Sąskrydis vyko 1997 metų gegužės 10 dieną, dalyvavo apytikriai 18 Vabalų, vienas Zaziukas ir Arūno T3, nes jo Vabalas jau buvo išardytas restauravimui.
Nevisų dalyvių vardus prisiminsiu, bet čia keli iš jų vardai ir Vabalai:
Arūno '69 vyšninis, Dainiaus '71 melsvas, Dano '72 baltas, Šarūno '72 mėlynas, Vytauto '73 tamsiai žalias, Gerdos '73 raudonas, Eugenijaus '73 raudonas, Eglės '75 žalias, Povilo '76 oranžinis, Volodios '80 baltas, Karolio '80 žalias, Vyto '80 raudonai juodas, Erminijaus '82 raudonas, Arūno T3 '83 oranžinis, Rimgaudo ZAZ-965 pilkas.
dar vienas straipsnis Ferdinando Porsche atminimui:
http://www.15min.lt/naujiena/gazas/gatv ... 221-213072
http://www.15min.lt/naujiena/gazas/gatv ... 221-213072
VW T1 '65
VW T2 '72
VW T3 '82 westfalia aircooled
VW T3' 87 doka SY
VW T2 '72
VW T3 '82 westfalia aircooled
VW T3' 87 doka SY