Papildau Draugo mažus Vabalus
Paimta iš: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... c&start=40
Įdomios nuotraukos
- dzo_marija
- Posts: 1695
- Joined: 2007 Oct 22 Mon, 8:38
- Location: Vilnius
The company car body of Friedrich Rometsch in Berlin-Halensee was an old-established car body construction company which did a name to itself with fitting out of automobile chassis and their rebuildings.
The enterprise founded in 1924 took at that time share in the custom at that time that autocustomers from a vehicle manufacturer acquired only one motorised chassis and let themselves fit out this afterwards with a wagonbuilder or carriage farmer according to her images with a car body. These uses ended in the 1930s when it became usual to buy complete cars with the car works.
Rometsch became known in the early 1950s years immediately twice when the enterprise produced one of the first convertible versions of VW beetles, and when it offered a lengthening of the beetle chassis about approx. 30 centimetres and the installation of rear doors for the taxi traffic.
Today the Rometsch convertibles as well as few 4-door model taxi beetles are nearly unaffordable and in steady lover's hands.
The enterprise founded in 1924 took at that time share in the custom at that time that autocustomers from a vehicle manufacturer acquired only one motorised chassis and let themselves fit out this afterwards with a wagonbuilder or carriage farmer according to her images with a car body. These uses ended in the 1930s when it became usual to buy complete cars with the car works.
Rometsch became known in the early 1950s years immediately twice when the enterprise produced one of the first convertible versions of VW beetles, and when it offered a lengthening of the beetle chassis about approx. 30 centimetres and the installation of rear doors for the taxi traffic.
Today the Rometsch convertibles as well as few 4-door model taxi beetles are nearly unaffordable and in steady lover's hands.
- dzo_marija
- Posts: 1695
- Joined: 2007 Oct 22 Mon, 8:38
- Location: Vilnius
Informacija nėra labai jau vertinga, tad ir nebuvo versta, tik šiaip bendram vaizdeliui...
Vertimas maždaug toks būtų.
1924 m. įkurta Friedrich Rometsch bendrovė automobilių kebulų gamintoja išgarsėjo ištobulinusi važiuoklę ir jos konstrukciją.
Tuo metu vyravo tradicija, kad pirkėjai iš gamintojo įsigydavo tik važiuoklę ir paskui ant jos patys uždėdavo norimą kėbulą. Tokia praktika išnyko 4-ajame dešimtmetyje, kai tapo įprasta pirkti pilnai surinktus automobilius.
6-ojo dešimtmečio pradžioje bendrovė išgarsėjo dviem dalykais - pagamino pirmuosius vabalų kabrioletų variantus ir pasiūlė prailginti važiuoklę apie 30 cm. bei įmontavo galines duris taksi skirtuose modeliuose.
Dabar Rometsch kabrioletai ir 4 durų taxi vabalai yra labai brangūs ir nepaleidžiami iš kolekcionierių rankų.
Vertimas maždaug toks būtų.
1924 m. įkurta Friedrich Rometsch bendrovė automobilių kebulų gamintoja išgarsėjo ištobulinusi važiuoklę ir jos konstrukciją.
Tuo metu vyravo tradicija, kad pirkėjai iš gamintojo įsigydavo tik važiuoklę ir paskui ant jos patys uždėdavo norimą kėbulą. Tokia praktika išnyko 4-ajame dešimtmetyje, kai tapo įprasta pirkti pilnai surinktus automobilius.
6-ojo dešimtmečio pradžioje bendrovė išgarsėjo dviem dalykais - pagamino pirmuosius vabalų kabrioletų variantus ir pasiūlė prailginti važiuoklę apie 30 cm. bei įmontavo galines duris taksi skirtuose modeliuose.
Dabar Rometsch kabrioletai ir 4 durų taxi vabalai yra labai brangūs ir nepaleidžiami iš kolekcionierių rankų.
- dzo_marija
- Posts: 1695
- Joined: 2007 Oct 22 Mon, 8:38
- Location: Vilnius