Sveiki.
Dėkoju Justinui už tokį nuostabų ir išsamų pasakojimą, tačiau su kiekviena Justino nuveiktų darbų aprašymo tema, apima tiesiog neviltis ir mintyse pagalvoju, negi būna net ir taip, ir kokios priežastys privertė Vabalą taip ''apdoroti''. Keisčiausia, kad visi laidai ''auksarankių'' nukarpyti, o vėliau visai ne kaip prikabinti.
Klausei apie įtaisą duryse. Tai centrinio užrakto elektrinis 12 voltų varikliukas. Toks daikčiukas žinoma turėtų būti dar ir vairuotojo pusės durelėse.
Kadaise šiame Vabale buvo signalizacija ir prie jos buvo prijungti centrinio užrakto varikliukai. Visos signalizacijos, net pačios primityviausios turi durų užrakto funkciją.
Jei neplanuoji pasinaudoti šiais varikliukais, gali juos tiesiog su visais laidais išimti.
Rašei, kad su kempine-grandikliu valėte stiklus. Šios kempinės šiurkščioji dalis braižo stiklą, su ja plauti stiklą galima, bet nespaudžiant kempinės. Nes šiurkščioji dalis prilygsta švitriniui popieriui.
Dėl dugno.
Centrinis tunelis Vabaluose dažniausiai būna išsilaikęs visai neblogai. Tačiau toliau, kuo arčiau prie slenksčių, tuo prasčiau.
Taupant pinigus, visas dalis galima išsilankstyti pačiam arba su kėbulininko pagalba. Išsilankstyti galima netgi slenkstį.
Yra Vilniuje įmonių, kurie su staklėmis gali dailiai išlankstyti slenksčių dalis, bet nežinia kiek jie paprašytų, be to nagingas skardininkas garažo sąlygomis galėtų išraityti ne ką prastesnes skardas.
Dar prieš dešimtmetį nesunku buvo rasti sovietiniams automobiliams gamykloje išlankstytas slenksčių dalis nuo Moskvičių, Volgų arŽigulių. Šiais laikais tokių išlankstytų skardų būtų rasti sunku.
Patį dugną dažnai lopo taip pat iš paprastų skardos lakštų.
Didžiausia bėda lieka meistrų stoka, kurie dažniausiai dirba senu ir jiems pačiu patikimiausiu metodu: nedirbsiu tol, kol neišgersiu .
Maniškis galiūnas...
Del suvirinimo pusautomacio. As pirkau senukuose,mokejau 1180 lt+dar reikia angliarugstes baliono. Tuscia baliona as turejau,tai pakeitimas kainavo 46lt. O pirkti nauja baliona tikrai nera pigu. Suvir.aparata geriau pirkti didesnio galingumo,aisku jie brangesni,bet tai atsiperka.
Turguje analogiska daikta galima nusipirkti gal 150-200 lt pigiau, bet be jokios garantijos.
Turguje analogiska daikta galima nusipirkti gal 150-200 lt pigiau, bet be jokios garantijos.
Dėkuj jums už atsakymus.
Dėl gremžtuko: Oi ten ne kempinėlė, ten toks peiliukas su guma, neleidžiančia braižytis paviršiui, tad rodos stiklas nenukentėjo.
Dėl suvirinimo aparato: Na išties į kainas dairausi šiek tiek mažesnes , bet ne į turgines. Manau tam paskirsiu kokius 700 lt pradžiai, tik žinoma reikės pirkti ne iš Senukų ir ieškoti kur kitur, nes garantijos tai išties tokiam pradedančiajam kaip man reikia...
Beje, gal kas žinote, kokį buitinį būdą pasikelti vabalą virinimui ? Ar kokį būdą pasidaryti minimalų keltuvą ?
Dėl gremžtuko: Oi ten ne kempinėlė, ten toks peiliukas su guma, neleidžiančia braižytis paviršiui, tad rodos stiklas nenukentėjo.
Dėl suvirinimo aparato: Na išties į kainas dairausi šiek tiek mažesnes , bet ne į turgines. Manau tam paskirsiu kokius 700 lt pradžiai, tik žinoma reikės pirkti ne iš Senukų ir ieškoti kur kitur, nes garantijos tai išties tokiam pradedančiajam kaip man reikia...
Beje, gal kas žinote, kokį buitinį būdą pasikelti vabalą virinimui ? Ar kokį būdą pasidaryti minimalų keltuvą ?
Sveiki.
Deja neišskiriant Vabalo kėbulo į dvi dalis, virinimo procesas vykdomas senais metodais: šonas ñ padanga. Tai yra automobilis paverčiamas ant šono kitoje pusėje į stogo kampą atremiant statmenai pastatytą ratą. Tai pats paprasčiausias ir primityviausias suvirinimo būdas. Automobilis tuomet remiasi trijuose taškuose ir laikosi pakankamai tvirtai. Svarbu tik gerai iššluoti pagrindą, kad nebūtų žvyro ar smėlio, kad automobilis nenuslystų ir neapsiverstų. Tepalas iš variklio nevarvės, tik stabdžių skysčio kiekį reikėtų gerokai sumažinti, kad neišbėgtų. Iš atramai naudojamos padangos reikėtų šiek tiek išleisti oro, kad padanga liestusi prie kėbulo ir prie žemės didesne plokštuma.
Prisegu nuotraukas, kuriose matomi patys rimčiausi ir profesionaliausi kėbulų suvirinimo darbai.
1. Įtvirtinimo karkasas autobusėliui, šis būdas leidžia be jokio vargo prieiti prie bet kokios autobusėlio vietos.
2-3. Specialus stendas Vabalo dugnui restauruoti. Virinant dugną, stendo karkasas neleidžia dugnui
persikreipti. Visi gamykliniai taškai ir Vabalo važiuoklė išlieka savo gimtosiose vietose.
4-6. Matomi laikinai prisukti vamzdžiai. Jie yra pritvirtinami prieš tai, kol automobilis dar nepradėtas pjaustyti.
Nepritvirtinus tokių vamzdžių, kėbulas ''išsibėgios'' ir baigus visus virinimo darbus kėbulas bus visas
persimetęs ir kreivas. Tik šiuo atveju, koks matomas nuotraukose, vamzdžių kiekis gerokai per mažas.
Nupjauta labai daug kėbulo dalių, dėl to vamzdžių ten reikėtų kelis kart daugiau.
Keičiant Vabalui tik slenksčius, būtina nors du tokius vamzdžius pritvirtinti tarpduryje ir salone, nes pakeitus slenkstį, apatinė kėbulo dalis visada susitraukia. Tada durų plyšiai lieka nevienodi, gali atsirasti dar ir papildomi plyšiai kitose vietose, o durys blogai užsidarinės.
Deja galiu tik nuliūdinti, kad labai retas suvirintojas Lietuvoje naudotų tokias sutvirtinimo priemones vamzdžiais, viskas daroma paskubomis ir niekas nenori gaišti laiko.
O atskiras stovas prilaikantis visus taškus originaliose vietose yra jau iš fantastikos srities. Tokių pasaulyje tėra gal būt vos keletas, nes tokį pasigaminti užimtų nemažai laiko, be to reikia gyventi tankesnėje Vabalais apgyvendintoje šalyje :)
Deja neišskiriant Vabalo kėbulo į dvi dalis, virinimo procesas vykdomas senais metodais: šonas ñ padanga. Tai yra automobilis paverčiamas ant šono kitoje pusėje į stogo kampą atremiant statmenai pastatytą ratą. Tai pats paprasčiausias ir primityviausias suvirinimo būdas. Automobilis tuomet remiasi trijuose taškuose ir laikosi pakankamai tvirtai. Svarbu tik gerai iššluoti pagrindą, kad nebūtų žvyro ar smėlio, kad automobilis nenuslystų ir neapsiverstų. Tepalas iš variklio nevarvės, tik stabdžių skysčio kiekį reikėtų gerokai sumažinti, kad neišbėgtų. Iš atramai naudojamos padangos reikėtų šiek tiek išleisti oro, kad padanga liestusi prie kėbulo ir prie žemės didesne plokštuma.
Prisegu nuotraukas, kuriose matomi patys rimčiausi ir profesionaliausi kėbulų suvirinimo darbai.
1. Įtvirtinimo karkasas autobusėliui, šis būdas leidžia be jokio vargo prieiti prie bet kokios autobusėlio vietos.
2-3. Specialus stendas Vabalo dugnui restauruoti. Virinant dugną, stendo karkasas neleidžia dugnui
persikreipti. Visi gamykliniai taškai ir Vabalo važiuoklė išlieka savo gimtosiose vietose.
4-6. Matomi laikinai prisukti vamzdžiai. Jie yra pritvirtinami prieš tai, kol automobilis dar nepradėtas pjaustyti.
Nepritvirtinus tokių vamzdžių, kėbulas ''išsibėgios'' ir baigus visus virinimo darbus kėbulas bus visas
persimetęs ir kreivas. Tik šiuo atveju, koks matomas nuotraukose, vamzdžių kiekis gerokai per mažas.
Nupjauta labai daug kėbulo dalių, dėl to vamzdžių ten reikėtų kelis kart daugiau.
Keičiant Vabalui tik slenksčius, būtina nors du tokius vamzdžius pritvirtinti tarpduryje ir salone, nes pakeitus slenkstį, apatinė kėbulo dalis visada susitraukia. Tada durų plyšiai lieka nevienodi, gali atsirasti dar ir papildomi plyšiai kitose vietose, o durys blogai užsidarinės.
Deja galiu tik nuliūdinti, kad labai retas suvirintojas Lietuvoje naudotų tokias sutvirtinimo priemones vamzdžiais, viskas daroma paskubomis ir niekas nenori gaišti laiko.
O atskiras stovas prilaikantis visus taškus originaliose vietose yra jau iš fantastikos srities. Tokių pasaulyje tėra gal būt vos keletas, nes tokį pasigaminti užimtų nemažai laiko, be to reikia gyventi tankesnėje Vabalais apgyvendintoje šalyje :)
Sveikas Justinai,
Kad maždaug orientuotumeisi ką pirkti, tai noriu patarti, kad nepirktum vienfazio (220 V) pusautomačio, nes tai grynas vargas ir virinimo kokybė ne itin gera . Aš turiu nusipirkęs trifazį pusautomatį, kartu su nauju angliarūgštės balionu ir nauju ritiniu vielos, už visa tai sumokėjau tik 1000 LT (pirkau iš draugo, tai išėjo pigiau) 8) kadangi tu planuoji pirkti pusautomatį, tai patarčiau pirkti nuo 2 - 3 kW galingumo. Na o iš kur pirkti, tai lieka spręsti tik tau , patarčiau gerai apsižiūrėti kainas ir duomenis palyginimui, o tada jau pirkti
Kad maždaug orientuotumeisi ką pirkti, tai noriu patarti, kad nepirktum vienfazio (220 V) pusautomačio, nes tai grynas vargas ir virinimo kokybė ne itin gera . Aš turiu nusipirkęs trifazį pusautomatį, kartu su nauju angliarūgštės balionu ir nauju ritiniu vielos, už visa tai sumokėjau tik 1000 LT (pirkau iš draugo, tai išėjo pigiau) 8) kadangi tu planuoji pirkti pusautomatį, tai patarčiau pirkti nuo 2 - 3 kW galingumo. Na o iš kur pirkti, tai lieka spręsti tik tau , patarčiau gerai apsižiūrėti kainas ir duomenis palyginimui, o tada jau pirkti
As pirkau vienfazi,nes toki gali pasijungti bet kur.Virinimo kokybe tikrai gera(tik reik moketi virinti).Mano pusautomacio galingumas 1800w,to man tikrai pakanka ,nes nesiruosiu virinti storo metalo konstrukciju,be to nesu profesionalas.Ismokti virinti nera labai sunku.Hipis wrote:Sveikas Justinai,
Kad maždaug orientuotumeisi ką pirkti, tai noriu patarti, kad nepirktum vienfazio (220 V) pusautomačio, nes tai grynas vargas ir virinimo kokybė ne itin gera . Aš turiu nusipirkęs trifazį pusautomatį, kartu su nauju angliarūgštės balionu ir nauju ritiniu vielos, už visa tai sumokėjau tik 1000 LT (pirkau iš draugo, tai išėjo pigiau) 8) kadangi tu planuoji pirkti pusautomatį, tai patarčiau pirkti nuo 2 - 3 kW galingumo. Na o iš kur pirkti, tai lieka spręsti tik tau , patarčiau gerai apsižiūrėti kainas ir duomenis palyginimui, o tada jau pirkti
Dekuj uz patarimus. Manau man teks rinktis vienfazi, nes nera daug galimybiu trifazi pasijungti, o ir noris ji pasitampyti... Ir siaip pradedantysis esu, tad kokybes virinimo tikrai kazi ar daug pas mane bus... bet su laiku ateis ir ji .
Beje, kai buvau parduotuveje, tai kokio storumo metala galesiu virint, man sake pagal sroves stipris amperais. Ar tai svarbesnis matas nei galia ? Ir ar vabalui uztektu iki 150A, nes kiek minejo, kad 300A jau uzteka ir 10mm metalui virinti... (vabale manau iki 4mm max turetu but...).
Beje, kai buvau parduotuveje, tai kokio storumo metala galesiu virint, man sake pagal sroves stipris amperais. Ar tai svarbesnis matas nei galia ? Ir ar vabalui uztektu iki 150A, nes kiek minejo, kad 300A jau uzteka ir 10mm metalui virinti... (vabale manau iki 4mm max turetu but...).
Sveiki gyvi,
jokių naujų papildymų didelių, nes dabar reik būt susikoncentravus į mokslą... Tik keli klausimukai...
Kadangi ruošiuosi su kompanija kaip reikiant kibt į suvirinimo darbus, tai šiandien šiek tiek įdėmiau apžiūrėjau dugną saviškio... Matos, kad virintas jau ne kartą, bet tikrai ne per daug kokybiškai. Galinės skardos yra neoriginalios, o suvirintos tiesiog iš atskirų metalo plokštelių (6 nuotrauka), tad pirmas klausimas ar tai nekenkia važiavimo kokybei ir ar jas yra patartina keist, nes jos nėra labai žiauriai surudijusios... Su priekinėm visai kas kita, jos jau visai negyvos, kaip beje ir slenksčiai. Taip pat ir dugno bei kėbulo tarpinė yra jau sutrunijus ir pelėsiais apaugus (5 nuotrauka), tad visas vanduo dabar laisvai patektų ir į vidų. Ar ši tarpinė yra kuo ypatinga, ar ją galima pakeisti paprasta gumele iš senukų ?
Kadangi jau nusprendžiau skirti vabalą per pusę, gal kas galite pasidalinti patirtimi ir patarti kokius dar darbus be virinimo, reiktų atlikti kol nėra kėbulo... Kad vėliau nereiktų kankintis... Taip pat labai domina ir kokiomis priemonėmis reiktų tą dugną po visų virinimų ištepti/nudažyti ? Dabartinė juoda masė esanti ant dugno, laisvai krenta žemyn ir nieko neapsaugo, spėju ten smala, tad smalavimas, manau atkrenta...
Ir dar vienas labai aktualus dalykas, gal kas žinot kur Vilniuje smėliuoja ir galėtų dugną nusmėliuoti ? Esu girdėjęs, kad kažkur Gariūnuos kažką daro, bet norėtųs konkretesnes ir patikimesnės informacijos...
1-2. Visiems esu labai dėkingas už pagalbą, buvusią, esamą ir būsimą.
3-7. Dar vienas įtartinas dalykas pasirodė durelių apačia, kuri yra labai nelygi
ir spėju po špakliaus sluoksniu ten gali slėptis bjaurasčių visokių.... ech...
jokių naujų papildymų didelių, nes dabar reik būt susikoncentravus į mokslą... Tik keli klausimukai...
Kadangi ruošiuosi su kompanija kaip reikiant kibt į suvirinimo darbus, tai šiandien šiek tiek įdėmiau apžiūrėjau dugną saviškio... Matos, kad virintas jau ne kartą, bet tikrai ne per daug kokybiškai. Galinės skardos yra neoriginalios, o suvirintos tiesiog iš atskirų metalo plokštelių (6 nuotrauka), tad pirmas klausimas ar tai nekenkia važiavimo kokybei ir ar jas yra patartina keist, nes jos nėra labai žiauriai surudijusios... Su priekinėm visai kas kita, jos jau visai negyvos, kaip beje ir slenksčiai. Taip pat ir dugno bei kėbulo tarpinė yra jau sutrunijus ir pelėsiais apaugus (5 nuotrauka), tad visas vanduo dabar laisvai patektų ir į vidų. Ar ši tarpinė yra kuo ypatinga, ar ją galima pakeisti paprasta gumele iš senukų ?
Kadangi jau nusprendžiau skirti vabalą per pusę, gal kas galite pasidalinti patirtimi ir patarti kokius dar darbus be virinimo, reiktų atlikti kol nėra kėbulo... Kad vėliau nereiktų kankintis... Taip pat labai domina ir kokiomis priemonėmis reiktų tą dugną po visų virinimų ištepti/nudažyti ? Dabartinė juoda masė esanti ant dugno, laisvai krenta žemyn ir nieko neapsaugo, spėju ten smala, tad smalavimas, manau atkrenta...
Ir dar vienas labai aktualus dalykas, gal kas žinot kur Vilniuje smėliuoja ir galėtų dugną nusmėliuoti ? Esu girdėjęs, kad kažkur Gariūnuos kažką daro, bet norėtųs konkretesnes ir patikimesnės informacijos...
1-2. Visiems esu labai dėkingas už pagalbą, buvusią, esamą ir būsimą.
3-7. Dar vienas įtartinas dalykas pasirodė durelių apačia, kuri yra labai nelygi
ir spėju po špakliaus sluoksniu ten gali slėptis bjaurasčių visokių.... ech...