VW straipsniai

Įvairūs patarimai, vertingos nuorodos, istorinė apžvalga
Post Reply
User avatar
Paulius
Admin
Posts: 923
Joined: 2009 Jan 24 Sat, 21:33
Location: Kaunas

Post by Paulius »

Man pasirodė labai įdomus straipsnis anglų kalba apie braziliškus T1 autobusėlius.
Kopija iš žurnalo "VolksWorld: Camper&Bus". 2010 September.
Kokybė ne per geriausia, bet įskaityti galima.
1.didesnė 2.didesnė 3.didesnė
User avatar
scardeep
Posts: 823
Joined: 2009 Jan 20 Tue, 14:42
Location: Oslas

svajoniu atomobilis kainavo 14150 NOK

Post by scardeep »

Nostalgiskas straipsnis, deja, norvegu kalba. Ikeliu linka tam, kad neprapultu:

http://www.aftenposten.no/bil/article3862570.ece

Straipsnis skirtas pamineti laisvos automobiliu rinkos 50-meti. 1960 metais Norvegijos parlamentas leido laisvai pirkti vakaru automobilius civiliams. Iki tol buvo galima isigyt tik rytu Europos transporta. "Svaistyti" pinigus vakaru technikai tuo metu nebuvo galimybiu. Taip valstybe saugojo savo ekonomika ir kele vidaus uki...
Straipsnis apraso istorija zmogaus, kuris buvo vienas pirmuju isigijusiu automobili jau laisvoje rinkoje. Tai zinoma buvo 1200 vabaliukas :) Vabalai ji lydi visa gyvenima. Deja pirmasis buvo parduotas, bet identiskas isigytas veliau. Masina 100% originali ir viskas funkcionuoja 100%, nuriedejus tik 60.000 km.
Savininkas pasakoja, jog netgi keleta desimtmeciu atgal vabalas puikiai tarnaudavo ziemom. Kai kiti automobilai nedrysdavo bandyti savo laimes, jis sugebedavo paparkuoti vabaliuka aikstelese, kur sniego buvo tiek, jog neiseidavo dureliu atidaryt!

Vaziavima baltais ziemos keliais esu ir as patyres, kazkas ypatinga! Tik reik ne po miesto pazliugusia mase blaskytis, o isvaziuot i "gamtos" kelius kur keliai nebarstomi, o tik nustumdomi. Verta patirt ;)

Nuotraukos is straipsnio...
1.didesnė 2.didesnė
User avatar
scardeep
Posts: 823
Joined: 2009 Jan 20 Tue, 14:42
Location: Oslas

Post by scardeep »

Isverciau siek tiek info Norvegijos auto rinkos tema, kuri buvo pateikta straipsnyje:

Po karo buvo ivestos restrikcijos (suvarzymai) privaciu automobiliu pirkimui. Norvegijos valiuta (jos ėkiekisė) buvo silpna (zemas). Taip pat buvo suvarzymai kada ir kur zmones galejo vaziuoti nes bendzino pirkimas buvo apribotas.

Kai kurie politikai automobili skaite nebutinu liukso ėdaiktuė ir automobiliai igijo zema prioritavima, kai riboto kiekio valiuta buvo naudojama prekem is uzsienio isigyti.

1954 m. Norvegija pasirase sutarti su Sovietu Sajunga ir kitom rytu Europos salim. Sutartis leme laisva pardavima rytu Europos masinom kaip Moskvic, Pobeda ir Volga Norvegijai. Automobiliai buvo parduodami mainais i silke bei mediena.

1956 m. Pobeda, su savo 1369 parduotais automobiliais, buvo antra pagal populiaruma Norvegijos rinkoje po VW. Pobeda ir Volga buvo pupuliarus taksi automobiliai.

Kad nusipirkt automobili is vakaru Europos, turejai gauti rastiska valstybes leidima. Daznai buvo pasitelkiamas argumentas, kad automobilis butinas darbo reikalam.

1960 m. spalio 1 d. Gerhardsenío valdzia ėpaleidoė automobiliu pardavima, bet muito mokesciai buvo ivesti. Tai laikoma svarbiausia data Norvegijos automobiliu rinkos istorijoje.

Manau idomus faktai :)
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Labai įdomu, tikrai negirdėjau, kad į Norvegiją kada nors būtų laisvai tiekiami soclageryje pagaminti automobiliai.

Matyt kiekvienoje Skandinaviškoje šalyje buvo savos problemos, vieni važinėjo kairia kelio puse, kiti važinėjo labai užsienietiškais automobiliais, įdomūs istorijos vingiai :D.
User avatar
scardeep
Posts: 823
Joined: 2009 Jan 20 Tue, 14:42
Location: Oslas

Post by scardeep »

Faktas tas jog rusai antro pasaulinio karo metu atejo i Norvegija, isvare is jos okupantus Vokiecius ir patys pasisalino. Taip, deja, neivyko su Lietuva...

Dar ir dabar senesnes kartos zmoniu Norvegijoje jaucia simpatija Rusijai - jie juk islaisvino ju krasta. Negalima uz tai pykti :) Regis tai paveike ir tolimesne politika salyje. Nors saltojo karo metu siaureje veike viena labiausiai saugomu NATO aljanso kariniu baziu pasienyje su Rusais...
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Papildymas Scardeep straipsniui.
Youtube yra įkeltas linksmas norvegiškas filmukas, sukurtas 1959 metais. Tai kaip tik tas laikotarpis, kai galiojo sutartis su komunistiniu bloku.
Filme panaudotas to meto Čekoslovakiškas motoroleris Čezeta 501. Tai norvegų vaidybinio filmo fragmentas, kuriam puikiai tiko tokia transporto priemonė :)
http://www.youtube.com/watch?v=CYsQ0c9lPOU
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Straipsnis vokiečių kalba Auto Bild Klassik tinklapyje, apie dyzelinių Vabalų projektą, kurtą 1950-taisiais.
http://www.autobild.de/artikel/ein-kaef ... 65608.html

Straipsnio santrauka.
Dėl mažų to meto dyzelino kainų, VW vadovybė užsakė sukurti dyzelinį variklį, darbo ėmėsi Porsche gamykla. 1950-1952 metų laikotarpyje sukonstruoti 2 ir 4 cilindrų dyzeliniai varikliai. Netrukus apsistota ties keturių cilindrų, 1.3 litro, 25 arklio galių, oru aušinamu varikliu. Deja, laukė nesėkmė, anot to meto Volkswagen vadovo H.Nordhofo - variklis per daug triukšmingas, dūmijantis ir lėtas. Planų kurti tokį variklį toliau atsisakyta. Beje, tais laikais nesėkmės laukė ir kitų lengvųjų automobilių gamintojų, tuo metu dyzelinius variklius naudojo tik sunkioji technika. Vėliau sėkmingai dyzelinis variklis VW automobiliuose pritaikytas 1976 metais - VW Golf automobiliuose.
Nuotraukose restauruotas ir Porsche muziejuje eksponuojamas 1952 metais pagamintas Vabalas, jo dyzelinį variklį restauravo Robert Binder, tai tas pats žmogus, kuris kadaise ir kūrė šį variklį.
Marius
Posts: 621
Joined: 2007 Aug 06 Mon, 10:53
Location: Radviliškis/Vilnius

Post by Marius »

Radau toki straipsni :) http://auto.popo.lt/2010/11/27/volkswagen-lauto/ negaliu pasakyti geras jis ar ne, tiesiog vieno zmogaus nuomone.
Jūris
Posts: 554
Joined: 2010 Oct 29 Fri, 23:21
Location: Pan.LT

Post by Jūris »

Ir kituose staipsneliuose apie kitas auto markes ir modelius šis autorius taip pat skeptiškai atsiliepia, kiek suprantu tai čia toks savęs išreiškimo būdas.
Viskas ką sakau yra tik mano asmeninė nuomonė ... ir ji gali nesutapti su kitom nuomonėm .
mix'az
Posts: 9
Joined: 2009 Jul 29 Wed, 17:24
Location: Vilnius
Contact:

Post by mix'az »

Marius wrote:negaliu pasakyti geras jis ar ne
O aš galiu, straipsnis nei vienas nei du, autorius rašo pats nežinodamas apie ką rašo :
Bet grįžkim prie ištakų. ìVWė ilgai kentė ìvabaloė palikimą, realiai koncernas iki pat aštuntojo dešimtmečio, kai išleido ìGolf Iė, neturėjo pinigų jokiems didesniems eksperimentams. Taigi teko suktis su ìvabaloė baze, taip 1950 m. gimė hipių numylėtinis ìType 2 T1ė
Turbūt labiau nusišnekėt neįmanoma
Post Reply