Man pasirodė labai įdomus straipsnis anglų kalba apie braziliškus T1 autobusėlius.
Kopija iš žurnalo "VolksWorld: Camper&Bus". 2010 September.
Kokybė ne per geriausia, bet įskaityti galima.
1.didesnė 2.didesnė 3.didesnė
VW straipsniai
svajoniu atomobilis kainavo 14150 NOK
Nostalgiskas straipsnis, deja, norvegu kalba. Ikeliu linka tam, kad neprapultu:
http://www.aftenposten.no/bil/article3862570.ece
Straipsnis skirtas pamineti laisvos automobiliu rinkos 50-meti. 1960 metais Norvegijos parlamentas leido laisvai pirkti vakaru automobilius civiliams. Iki tol buvo galima isigyt tik rytu Europos transporta. "Svaistyti" pinigus vakaru technikai tuo metu nebuvo galimybiu. Taip valstybe saugojo savo ekonomika ir kele vidaus uki...
Straipsnis apraso istorija zmogaus, kuris buvo vienas pirmuju isigijusiu automobili jau laisvoje rinkoje. Tai zinoma buvo 1200 vabaliukas Vabalai ji lydi visa gyvenima. Deja pirmasis buvo parduotas, bet identiskas isigytas veliau. Masina 100% originali ir viskas funkcionuoja 100%, nuriedejus tik 60.000 km.
Savininkas pasakoja, jog netgi keleta desimtmeciu atgal vabalas puikiai tarnaudavo ziemom. Kai kiti automobilai nedrysdavo bandyti savo laimes, jis sugebedavo paparkuoti vabaliuka aikstelese, kur sniego buvo tiek, jog neiseidavo dureliu atidaryt!
Vaziavima baltais ziemos keliais esu ir as patyres, kazkas ypatinga! Tik reik ne po miesto pazliugusia mase blaskytis, o isvaziuot i "gamtos" kelius kur keliai nebarstomi, o tik nustumdomi. Verta patirt
Nuotraukos is straipsnio...
1.didesnė 2.didesnė
http://www.aftenposten.no/bil/article3862570.ece
Straipsnis skirtas pamineti laisvos automobiliu rinkos 50-meti. 1960 metais Norvegijos parlamentas leido laisvai pirkti vakaru automobilius civiliams. Iki tol buvo galima isigyt tik rytu Europos transporta. "Svaistyti" pinigus vakaru technikai tuo metu nebuvo galimybiu. Taip valstybe saugojo savo ekonomika ir kele vidaus uki...
Straipsnis apraso istorija zmogaus, kuris buvo vienas pirmuju isigijusiu automobili jau laisvoje rinkoje. Tai zinoma buvo 1200 vabaliukas Vabalai ji lydi visa gyvenima. Deja pirmasis buvo parduotas, bet identiskas isigytas veliau. Masina 100% originali ir viskas funkcionuoja 100%, nuriedejus tik 60.000 km.
Savininkas pasakoja, jog netgi keleta desimtmeciu atgal vabalas puikiai tarnaudavo ziemom. Kai kiti automobilai nedrysdavo bandyti savo laimes, jis sugebedavo paparkuoti vabaliuka aikstelese, kur sniego buvo tiek, jog neiseidavo dureliu atidaryt!
Vaziavima baltais ziemos keliais esu ir as patyres, kazkas ypatinga! Tik reik ne po miesto pazliugusia mase blaskytis, o isvaziuot i "gamtos" kelius kur keliai nebarstomi, o tik nustumdomi. Verta patirt
Nuotraukos is straipsnio...
1.didesnė 2.didesnė
Isverciau siek tiek info Norvegijos auto rinkos tema, kuri buvo pateikta straipsnyje:
Po karo buvo ivestos restrikcijos (suvarzymai) privaciu automobiliu pirkimui. Norvegijos valiuta (jos ėkiekisė) buvo silpna (zemas). Taip pat buvo suvarzymai kada ir kur zmones galejo vaziuoti nes bendzino pirkimas buvo apribotas.
Kai kurie politikai automobili skaite nebutinu liukso ėdaiktuė ir automobiliai igijo zema prioritavima, kai riboto kiekio valiuta buvo naudojama prekem is uzsienio isigyti.
1954 m. Norvegija pasirase sutarti su Sovietu Sajunga ir kitom rytu Europos salim. Sutartis leme laisva pardavima rytu Europos masinom kaip Moskvic, Pobeda ir Volga Norvegijai. Automobiliai buvo parduodami mainais i silke bei mediena.
1956 m. Pobeda, su savo 1369 parduotais automobiliais, buvo antra pagal populiaruma Norvegijos rinkoje po VW. Pobeda ir Volga buvo pupuliarus taksi automobiliai.
Kad nusipirkt automobili is vakaru Europos, turejai gauti rastiska valstybes leidima. Daznai buvo pasitelkiamas argumentas, kad automobilis butinas darbo reikalam.
1960 m. spalio 1 d. GerhardsenÃo valdzia ėpaleidoė automobiliu pardavima, bet muito mokesciai buvo ivesti. Tai laikoma svarbiausia data Norvegijos automobiliu rinkos istorijoje.
Manau idomus faktai
Po karo buvo ivestos restrikcijos (suvarzymai) privaciu automobiliu pirkimui. Norvegijos valiuta (jos ėkiekisė) buvo silpna (zemas). Taip pat buvo suvarzymai kada ir kur zmones galejo vaziuoti nes bendzino pirkimas buvo apribotas.
Kai kurie politikai automobili skaite nebutinu liukso ėdaiktuė ir automobiliai igijo zema prioritavima, kai riboto kiekio valiuta buvo naudojama prekem is uzsienio isigyti.
1954 m. Norvegija pasirase sutarti su Sovietu Sajunga ir kitom rytu Europos salim. Sutartis leme laisva pardavima rytu Europos masinom kaip Moskvic, Pobeda ir Volga Norvegijai. Automobiliai buvo parduodami mainais i silke bei mediena.
1956 m. Pobeda, su savo 1369 parduotais automobiliais, buvo antra pagal populiaruma Norvegijos rinkoje po VW. Pobeda ir Volga buvo pupuliarus taksi automobiliai.
Kad nusipirkt automobili is vakaru Europos, turejai gauti rastiska valstybes leidima. Daznai buvo pasitelkiamas argumentas, kad automobilis butinas darbo reikalam.
1960 m. spalio 1 d. GerhardsenÃo valdzia ėpaleidoė automobiliu pardavima, bet muito mokesciai buvo ivesti. Tai laikoma svarbiausia data Norvegijos automobiliu rinkos istorijoje.
Manau idomus faktai
Faktas tas jog rusai antro pasaulinio karo metu atejo i Norvegija, isvare is jos okupantus Vokiecius ir patys pasisalino. Taip, deja, neivyko su Lietuva...
Dar ir dabar senesnes kartos zmoniu Norvegijoje jaucia simpatija Rusijai - jie juk islaisvino ju krasta. Negalima uz tai pykti Regis tai paveike ir tolimesne politika salyje. Nors saltojo karo metu siaureje veike viena labiausiai saugomu NATO aljanso kariniu baziu pasienyje su Rusais...
Dar ir dabar senesnes kartos zmoniu Norvegijoje jaucia simpatija Rusijai - jie juk islaisvino ju krasta. Negalima uz tai pykti Regis tai paveike ir tolimesne politika salyje. Nors saltojo karo metu siaureje veike viena labiausiai saugomu NATO aljanso kariniu baziu pasienyje su Rusais...
Papildymas Scardeep straipsniui.
Youtube yra įkeltas linksmas norvegiškas filmukas, sukurtas 1959 metais. Tai kaip tik tas laikotarpis, kai galiojo sutartis su komunistiniu bloku.
Filme panaudotas to meto Čekoslovakiškas motoroleris Čezeta 501. Tai norvegų vaidybinio filmo fragmentas, kuriam puikiai tiko tokia transporto priemonė :)
http://www.youtube.com/watch?v=CYsQ0c9lPOU
Youtube yra įkeltas linksmas norvegiškas filmukas, sukurtas 1959 metais. Tai kaip tik tas laikotarpis, kai galiojo sutartis su komunistiniu bloku.
Filme panaudotas to meto Čekoslovakiškas motoroleris Čezeta 501. Tai norvegų vaidybinio filmo fragmentas, kuriam puikiai tiko tokia transporto priemonė :)
http://www.youtube.com/watch?v=CYsQ0c9lPOU
Straipsnis vokiečių kalba Auto Bild Klassik tinklapyje, apie dyzelinių Vabalų projektą, kurtą 1950-taisiais.
http://www.autobild.de/artikel/ein-kaef ... 65608.html
Straipsnio santrauka.
Dėl mažų to meto dyzelino kainų, VW vadovybė užsakė sukurti dyzelinį variklį, darbo ėmėsi Porsche gamykla. 1950-1952 metų laikotarpyje sukonstruoti 2 ir 4 cilindrų dyzeliniai varikliai. Netrukus apsistota ties keturių cilindrų, 1.3 litro, 25 arklio galių, oru aušinamu varikliu. Deja, laukė nesėkmė, anot to meto Volkswagen vadovo H.Nordhofo - variklis per daug triukšmingas, dūmijantis ir lėtas. Planų kurti tokį variklį toliau atsisakyta. Beje, tais laikais nesėkmės laukė ir kitų lengvųjų automobilių gamintojų, tuo metu dyzelinius variklius naudojo tik sunkioji technika. Vėliau sėkmingai dyzelinis variklis VW automobiliuose pritaikytas 1976 metais - VW Golf automobiliuose.
Nuotraukose restauruotas ir Porsche muziejuje eksponuojamas 1952 metais pagamintas Vabalas, jo dyzelinį variklį restauravo Robert Binder, tai tas pats žmogus, kuris kadaise ir kūrė šį variklį.
http://www.autobild.de/artikel/ein-kaef ... 65608.html
Straipsnio santrauka.
Dėl mažų to meto dyzelino kainų, VW vadovybė užsakė sukurti dyzelinį variklį, darbo ėmėsi Porsche gamykla. 1950-1952 metų laikotarpyje sukonstruoti 2 ir 4 cilindrų dyzeliniai varikliai. Netrukus apsistota ties keturių cilindrų, 1.3 litro, 25 arklio galių, oru aušinamu varikliu. Deja, laukė nesėkmė, anot to meto Volkswagen vadovo H.Nordhofo - variklis per daug triukšmingas, dūmijantis ir lėtas. Planų kurti tokį variklį toliau atsisakyta. Beje, tais laikais nesėkmės laukė ir kitų lengvųjų automobilių gamintojų, tuo metu dyzelinius variklius naudojo tik sunkioji technika. Vėliau sėkmingai dyzelinis variklis VW automobiliuose pritaikytas 1976 metais - VW Golf automobiliuose.
Nuotraukose restauruotas ir Porsche muziejuje eksponuojamas 1952 metais pagamintas Vabalas, jo dyzelinį variklį restauravo Robert Binder, tai tas pats žmogus, kuris kadaise ir kūrė šį variklį.
Radau toki straipsni http://auto.popo.lt/2010/11/27/volkswagen-lauto/ negaliu pasakyti geras jis ar ne, tiesiog vieno zmogaus nuomone.
O aš galiu, straipsnis nei vienas nei du, autorius rašo pats nežinodamas apie ką rašo :Marius wrote:negaliu pasakyti geras jis ar ne
Turbūt labiau nusišnekėt neįmanomaBet grįžkim prie ištakų. ìVWė ilgai kentė ìvabaloė palikimą, realiai koncernas iki pat aštuntojo dešimtmečio, kai išleido ìGolf Iė, neturėjo pinigų jokiems didesniems eksperimentams. Taigi teko suktis su ìvabaloė baze, taip 1950 m. gimė hipių numylėtinis ìType 2 T1ė