Trumpa VW Typ 3 istorija (VW 1500/1600)
Pirmieji benzininiai varikliai su įpurškimu pradėti gaminti 1955 metais Mercedes-Benz 300 SL modeliuose, tačiau įpurškimo būdas buvo mechaninis. 1967 metais Bosch gamintojas pirmą kartą pasaulyje sukūrė ir masinėje gamyboje pritaikė elektroninę įpurškimo sistemą. Ši elektroninė įpurškimo sistema buvo įdiegta Volkswageno automobiliuose VW Typ 3 1600 TL. Įpurškimo sistemos oficialus pavadinimas D-Jetronic (D-druck, vokiškai spaudimas).
VW modelis Typ 3 gamintas 1961-1973 metais trijose kėbulo modifikacijose: limuzino, universalo ir fastback. Visi kėbulo variantai gaminti dviejų durų (universalas triduris). Oficialiai šis automobilis Vokietijoje vadintas VW 1500 vardu, o vėliau VW 1600. Tačiau eksportui skirti automobiliai buvo vadinami tiesiog Typ 3, nes techniniu vardu Typ 1 buvo vadinami Vabalai, o Typ 2 - autobusėliai.
Typ 3 varikliai gaminti su vienu arba dviem karbiuratoriais - 1,5 litro (45 AG), vėliau 1,6 litro (54 AG). Nuo 1967 metų kaip jau ir minėta pradėti gaminti su įpurškimu (taip pat automobiliai toliau gaminti ir su karbiuratoriniais varikliais).
60-taisiais VW inžinieriai sukūrė modernios išvaizdos automobilį, techniškai nenutoldami nuo Vabalo pagrindinių konstrukcijų. Ypač didelis dėmesys buvo skirtas variklio skyriaus sumažinimui ir bagažo erdvės padidinimui.
Typ 3 modeliai gaminti daugybėje modifikacijų: 1500, 1500 N, 1500 S, 1500 A, 1600, 1600 A, 1600 L, 1600 TL, 1600 LE ir 1600 TLE (TL-Touren Limousine). Tokiais pavadinimais jie vadinti Europoje. Jungtinėse Valstijose jie vadinti paprasčiau ñ Typ 3 Notchback, Squareback ir Fastback.
Bendri techniniai šio automobilio sprendimai visiškai atitinka Vabalo sprendimus, tačiau geriau įsižiūrėjus, nei viena šio automobilio priekinės ir galinės pakabos dalis netiktų Vabalui.
Variklio cilindrų išdėstymo schema taip pat tokia pati, tačiau visa kita su Vabalo varikliu neturi nieko bendro. Taupant vietą virš variklio, ventiliatorius sumontuotas ne viršuje, o variklio gale; generatorius kairėje pusėje prispaustas prie variklio; šildymo pečiai ir duslintuvas visiškai kitokios formos ir taip toliau.
Vabalui šį variklį pritaikyti būtų labai sunku - nesutampa pavarų dėžės forma ir Typ 3 variklio gale yra stipriai išsikišęs ventiliatorius, jis užimtų visą Vabalo uodegą. Trumpai tariant, Vabalui variklis būtų pritaikomas labai sunkiai.
Typ 3 automobiliai pasižymi ne tik neįprasta Vabalams išvaizda, bet ir tuo, kad turi papildomą bagažinę gale virš variklio, kuri dar sujungta su salono erdve po galiniu stiklu. Variklis uždengiamas tvirtu garsą izoliuojančiu dangčiu ir nežinantis žmogus net neįtars, kad šio automobilio gale yra variklis.
1966 metais Typ 3 automobiliai kainavo nuo 6000 iki 7000 DM. Palyginimui Vabalai tuo metu kainavo nuo 4500 iki 5300 DM.
Per dvylika gamybos metų buvo pagaminta 2 583 015 tokių automobilių (iš jų 1 202 483 universalo kėbulu).
VW Typ 3 keli automobiliai dar tarybiniais laikais važinėjo ir Lietuvoje, bet kiek jų yra išlikę iki šių dienų, nežinia. Tačiau neabejoju, kad kažkur Lietuvoje bent vienas toks modelis laukia savo likimo.
Nuotraukose modelio VW Typ 3 visos trys kėbulo modifikacijos.
1961 metais pradėtos gaminti kol kas tik dvi kėbulo modifikacijos, tai limuzinas ir universalas.
1. Notchback (vok. Limousine).
2. Squareback (vok. Variant).
3. Fastback (vok. Flieflheck) pradėtas gaminti 1966 metais.
4. Typ 3 prietaisų skydelis (1966 m.).
Nuotraukos paimtos iš thesamba.com originalių VW reklaminių brošiūrų.
Daugiau apie Typ 3, Vikipedijoje: http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Typ_3
Volkswagen Typ 3 istorija
VW Typ 3
Techniniai sprendimai ir naujovės.
1-2. Variklis apipučiamas ne iš viršaus, o iš variklio galo horizontaliai, variklio viršutinė dalis gerokai sumažėjo.
3-4. Varikliai serijiniu būdu gaminti su vienu arba su dviem karbiuratoriais, vėliau ir su įpurškimu.
5-6. Pakabos principinė schema tokia pati kaip Vabalo, tačiau panaudota daug štampuotų dalių,
todėl Typ 3 automobiliui tiktų labai mažai Vabalo pakabos dalių.
Techniniai sprendimai ir naujovės.
1-2. Variklis apipučiamas ne iš viršaus, o iš variklio galo horizontaliai, variklio viršutinė dalis gerokai sumažėjo.
3-4. Varikliai serijiniu būdu gaminti su vienu arba su dviem karbiuratoriais, vėliau ir su įpurškimu.
5-6. Pakabos principinė schema tokia pati kaip Vabalo, tačiau panaudota daug štampuotų dalių,
todėl Typ 3 automobiliui tiktų labai mažai Vabalo pakabos dalių.
VW Typ 3
1. Trečia kėbulo modifikacija Fastback pradėta gaminti 1966 metais.
2. Įpurškimo elektroninis valdymas. Įdomu tai, kad tais laikais neegzistavo mikroschemos, visa elektronika veikė tranzistorių pagalba. Norėdami dabar restauruoti Typ 3 automobilį su įpurškimu, turėtumėte tikrą vargą, sunku būtų surasti žmogų, kuris imtųsi tvarkyti tranzistorinę schemą.
3. Nuo 1967 metų Typ 3 automobiliai pradedami gaminti su automatinėmis pavarų dėžėmis.
1. Trečia kėbulo modifikacija Fastback pradėta gaminti 1966 metais.
2. Įpurškimo elektroninis valdymas. Įdomu tai, kad tais laikais neegzistavo mikroschemos, visa elektronika veikė tranzistorių pagalba. Norėdami dabar restauruoti Typ 3 automobilį su įpurškimu, turėtumėte tikrą vargą, sunku būtų surasti žmogų, kuris imtųsi tvarkyti tranzistorinę schemą.
3. Nuo 1967 metų Typ 3 automobiliai pradedami gaminti su automatinėmis pavarų dėžėmis.
Dar pries pora menesiu maciau skelbima apie parduodama VW Typ 3, masina kaip buvo parasyta skelbime buvo isardyta ir pradeta tvarkyti, uz ja noreta 6000 lt.Sigis wrote:VW Typ 3 keli automobiliai dar nuo sovietmečio važinėjo ir Lietuvoje, bet iki šių dienų neišliko. Tačiau neabejoju, kad kažkur Lietuvoje bent vienas toks modelis trūnyja kokioje nors kaimo pašiūrėje.
Įtariu stovis šio lietuviško Typ 3 gali būti labai liūdnas, nes didelė tikimybė, kad paskutinius 15 metų jis jau nebevažinėjo ir kaip jau yra įprasta, stovėjo matyt visą laiką lauke prikepęs vienoje vietoje. Toks jau tų senų automobilių likimas. Tačiau laikas bėga greitai ir senas daiktas įgauna vis didesnę vertę.
Prieš dvi dienas VW autobusėlių gerbėjas iš Latvijos Peteris mūsų forume įkėlė žinutę apie parduodamas atliekamas T1 autobusėlio dalis: http://forums.vabole.lv/viewtopic.php?f ... &start=135
Jo įkeltos nuorodos nuotraukose pastebėjau dirbtuvėse bestovintį Typ 3 automobilį. Galima įžiūrėti, kad tai modelis Variant (Squareback), paprasčiau tariant universalas (iš 2,5 milijono pagamintų Typ 3 automobilių, Variant modeliai sudarė 1,2 milijono). Latvių Typ 3 automobilio gamybos metai galėtų būti apie 1970 metus.
Taigi, Typ 3 automobilis kadaise pasaulyje tikrai buvo labai populiarus. Matomai išliko jų kol kas ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje:
Prieš dvi dienas VW autobusėlių gerbėjas iš Latvijos Peteris mūsų forume įkėlė žinutę apie parduodamas atliekamas T1 autobusėlio dalis: http://forums.vabole.lv/viewtopic.php?f ... &start=135
Jo įkeltos nuorodos nuotraukose pastebėjau dirbtuvėse bestovintį Typ 3 automobilį. Galima įžiūrėti, kad tai modelis Variant (Squareback), paprasčiau tariant universalas (iš 2,5 milijono pagamintų Typ 3 automobilių, Variant modeliai sudarė 1,2 milijono). Latvių Typ 3 automobilio gamybos metai galėtų būti apie 1970 metus.
Taigi, Typ 3 automobilis kadaise pasaulyje tikrai buvo labai populiarus. Matomai išliko jų kol kas ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje:
here's more pics of latvian (actually two weeks ago it was swedish) type 3.
there is also one type 3 fastback in riga, but it is in very poor condition
and is under restoration (i.e. hopefully there will be some restoration) for several years.
this green type 3 will participate in our season's closing party
and my bus, too.
so everyone is welcome to our crazy party
peteris
http://forums.vabole.lv/viewtopic.php?f ... 5&start=30
there is also one type 3 fastback in riga, but it is in very poor condition
and is under restoration (i.e. hopefully there will be some restoration) for several years.
this green type 3 will participate in our season's closing party
and my bus, too.
so everyone is welcome to our crazy party
peteris
http://forums.vabole.lv/viewtopic.php?f ... 5&start=30