Hmm, nea. Porsche 356 ratlankiai buvo įvairių formų, bet "blėkiniai".
O kad mįslės ratlankiai su stipinais, Dzo_marija visiškai teisus.
Porsche 356 ratlankių pavyzdys (Lino nuotrauka daryta VW Autostadt pavilijone).
Ir dar vienas Porsche 356 ratlankių pavyzdėlis -> čia
Ir -> Porshe 550 (1953-1956).
Mįslės
- dzo_marija
- Posts: 1695
- Joined: 2007 Oct 22 Mon, 8:38
- Location: Vilnius
- dzo_marija
- Posts: 1695
- Joined: 2007 Oct 22 Mon, 8:38
- Location: Vilnius
Galiu paaiškinti išsamiau:
* visų pirma, bendrumas tas, kad ir Vabalas, ir Auto Union Type C (tiksliaus, sportinis bolidas, kuris galėtų kovoti su tuo metu dominavusiais itališkais sportiniais automobiliais) buvo prioritetiniai prieškario Vokietijos automobiliniai projektai, kuriuos inicijavo nenuilstantis Adolfas. Apie tai jis paskelbė dar 1933 m.
* abu automobilius sukūrė tas pats Ferdinandas Porsche. Iš pradžių automobilis vadinosi P-Wagen, jis buvo pervadintas i Auto Union Type C po to, kai Auto Union nupirko paruoštą projektą iš F.Porsche.
* pirmasis variantas Type C turejo visų ratų nepriklausomą torsioninę pakabą (kaip Vabalas), tačiau vėlesnė versija Type D gale turėjo DeDion tipo pakabą.
* visų pirma, bendrumas tas, kad ir Vabalas, ir Auto Union Type C (tiksliaus, sportinis bolidas, kuris galėtų kovoti su tuo metu dominavusiais itališkais sportiniais automobiliais) buvo prioritetiniai prieškario Vokietijos automobiliniai projektai, kuriuos inicijavo nenuilstantis Adolfas. Apie tai jis paskelbė dar 1933 m.
* abu automobilius sukūrė tas pats Ferdinandas Porsche. Iš pradžių automobilis vadinosi P-Wagen, jis buvo pervadintas i Auto Union Type C po to, kai Auto Union nupirko paruoštą projektą iš F.Porsche.
* pirmasis variantas Type C turejo visų ratų nepriklausomą torsioninę pakabą (kaip Vabalas), tačiau vėlesnė versija Type D gale turėjo DeDion tipo pakabą.
Linas teisus, mįslėje lenktyninis automobilis Auto-Union Typ C. Tik norėjau dar pridurti, kad nuo 1934 iki 1938 metų buvo sukurtos keturios Auto-Union modifikacijos - A, B, C ir D.
Šios klasės lenktyniniai automobiliai žymūs tuo, kad jie priklausė galingiausių lenktyninių autmobilių grupei, tai Formulės-1 pirmtakai. Prieškaryje šios lenktynės vadintos Grand Prix vardu. Pokaryje keičiantis taisyklėms ir nuostatoms, lenktynės pervadintos Formulė-1 vardu.
Trumpa istorija.
Po Pirmojo Pasaulinio karo Grand Prix lenktynėse dominavo prancūzų ir italų automobiliai - Bugatti, Alfa Romeo ir Maserati. Vokietijos vyriausybei pradėjus remti vokiškas Mercedes Benz ir Auto-Union komandas, nuo 1934 metų pergales ėmė skaičiuoti "Silberpfeil" komandos (Sidabrinės strėlės). Vardas Sidabrinės strėlės kilo nuo automobilių spalvos. Ankščiau, Mercedes Benz komandos automobiliai buvo dažomi įvairiomis spalvomis, dažniausiai baltai, pradėjus taupyti kiekvieną gramą, nutarta automobilių nedažyti visai, o palikti pliką aliuminio kėbulą. Taip abi, Mercedes Benz ir Auto-Union komandos tapo "sidabrinėmis" ir pradėtos vadinti Silberpfeil vardu.
1934 metai, Auto Union Typ A (nuotr.).
Abi komandos netrukus ėmė "skinti" pasaulio pergales ir dominuoti lenktynėse, rętsykiais palikdami šešėlyje vienas kitą.
Nuo 1935 iki 1937 metų Auto Union automobiliai laimėjo 25 lenktynes ir įvairiose žiedinėse trasose bei automagistralėse laimėjo naujus greičio rekordus.
F.Porsche savo lenktyninį automobilį P-Wagen V-16 pradėjo kurti 1932 metais Štutgarte. Automobilis išsiskyrė tuo, kad jo variklis įmontuotas ne priekyje, kaip visuose to meto Grand Prix automobiliuose, o automobilio viduryje, tai yra tiesiai už lenktynininko nugaros. Pavarų dėžė įmontuota pačiame gale už variklio, tai yra ties galine ašimi. Taip tolygiau pasiskirsto apkrovimas galinei ašiai. Dabar tokią komponuotę naudoja visi F-1 automobiliai.
Centre ęsančio variklio komponuotę buvo sukūrę Benz dar 1923 metais lenktyniniame automobilyje Tropfenvagen, tačiau dėl didelio ekonominio nuosmukio ir krizės, automobilis dalyvavo tik vienose varžybose ir vėliau buvo primirštas.
Centre ęsančio variklio įdėją atgaivino F.Porche minėtame P-Wagen automobilyje. Vėliau P-Wagen projektą iš F.Porsche įsigijo Auto Union kompanija ir darbus perkėlė į Saksoniją, Chemnico miestą, kur bazavosi Auto Union ir Horch gamykla.
Auto Union Typ A, B ir C charakteristikos trumpai:
Variklio darbinis tūris nuo 4.4 iki 6 litrų,
Variklis V formos, 16 cilindrų,
Galia nuo 295 iki 520 arklio galių
Maksimalus greitis nuo 280 iki 340 km/h
Svoris 824 kg.
Kėbulo konstrukcija mišri, aliuminis-plienas.
Typ D modelio konstrukcija iš esmės panaši, tačiau jame įmontuotas 3 litrų darbinio tūrio, 12 cilindrų, 485 arklio galių variklis.
Auto Union lenktyniniai automobiliai žymūs ne tik savo aukštais pasiekimais, bet ir tuo, kad buvo kuriamas to pačio žmogaus ir tuo pačiu laikotarpiu kaip ir Vabalas. Auto Union automobilio priekyje panaudota netgi Vabalo pakaba.
Auto-Union Silberpfeil automobilių likimas liūdnas. Iki šių dienų neišliko nei vieno Typ A ir Typ B autentiško modelio, yra išlikęs vienas Typ C, du Typ D ir vienas Typ C/D modelis. Yra sukurtos kai kurių tipų tikslios kopijos, jos atrodo visai kaip originalios.
Įdomi istorija nutiko su vienu išlikusiu Typ C/D modeliu.
1945 metais Raudonajai Armijai užėmus rytinę Vokietijos dalį, Zwickau mieste apie 18 Auto-Union lenktyninių automobilių pateko į jų rankas ir automobiliai išvežti į Tarybų Sąjungą. Bėgant laikui automobiliai kelių dešimtmečių bėgyje be pėdsakų išnyko.
1976 metais atsitiktinai, žymiausias to meto senovinių automobilių klubas Rygoje, kuriam pirmininkavo Viktors Kulbergs, sužinojo, kad Rusijos ZIL gamykloje randasi kažkoks neįprastas prieškarinis vokiškas automobilis, kurį ruošiamasi tiesiog utilizuoti. Dėka Viktoro Kulbergs žygių ir ilgų popierių tvarkymų, automobilis atsidūrė Rygoje, o vėliau Rygos automobilių muziejuje (RÓgas motormuzejs).
Netrukus apie šį radinį sužinojo ir vokiečiai, tačiau "geležinė uždanga" trukdė deryboms. Vėliau Latvijai tapus nepriklausoma valstybe, vokiečiams pavyko perimti šį automobilį. Typ C/D restauruotas Anglijoje Crostwaite & Gardiner bei Roach Manufacturing įmonėse.
1997 metais latviams atiteko tiksli šio automobilio kopija, o restauruotas originalus Typ C/D dabar stovi Audi muziejuje Ingolštate. Straipsnis lietuvių kalba apie šią istoriją.
Ši istorija su Auto-Union Typ C/D, labai primena neseną nutikimą Lietuvoje su originaliuoju VW38.
Šiomis dienomis kopijos ir restauruoti Auto Union lenktyniniai automobiliai dalyvauja įvairiose šou programose ir parodomose varžybose. Automobilio atvaizdai naudojami suvenyriniuose gaminiuose, gaminamai įvairūs modeliai. Justinas įdėjo Auto Union Typ C minamo automobiliuko nuotrauką.
Paieškose galima rasti begales nuotraukų ir filmų su Auto Union automobiliais.
Vienas iš filmų pavyzdžių:
http://www.youtube.com/watch?v=7ltnNtqPZpk
Auto-Union Typ C garsas gyvai:
http://www.youtube.com/watch?v=CJwWSEVphSg
Auto-Union: nuotraukų rinkinys
Wiki straipsnis: http://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Union_racing_car
Šios klasės lenktyniniai automobiliai žymūs tuo, kad jie priklausė galingiausių lenktyninių autmobilių grupei, tai Formulės-1 pirmtakai. Prieškaryje šios lenktynės vadintos Grand Prix vardu. Pokaryje keičiantis taisyklėms ir nuostatoms, lenktynės pervadintos Formulė-1 vardu.
Trumpa istorija.
Po Pirmojo Pasaulinio karo Grand Prix lenktynėse dominavo prancūzų ir italų automobiliai - Bugatti, Alfa Romeo ir Maserati. Vokietijos vyriausybei pradėjus remti vokiškas Mercedes Benz ir Auto-Union komandas, nuo 1934 metų pergales ėmė skaičiuoti "Silberpfeil" komandos (Sidabrinės strėlės). Vardas Sidabrinės strėlės kilo nuo automobilių spalvos. Ankščiau, Mercedes Benz komandos automobiliai buvo dažomi įvairiomis spalvomis, dažniausiai baltai, pradėjus taupyti kiekvieną gramą, nutarta automobilių nedažyti visai, o palikti pliką aliuminio kėbulą. Taip abi, Mercedes Benz ir Auto-Union komandos tapo "sidabrinėmis" ir pradėtos vadinti Silberpfeil vardu.
1934 metai, Auto Union Typ A (nuotr.).
Abi komandos netrukus ėmė "skinti" pasaulio pergales ir dominuoti lenktynėse, rętsykiais palikdami šešėlyje vienas kitą.
Nuo 1935 iki 1937 metų Auto Union automobiliai laimėjo 25 lenktynes ir įvairiose žiedinėse trasose bei automagistralėse laimėjo naujus greičio rekordus.
F.Porsche savo lenktyninį automobilį P-Wagen V-16 pradėjo kurti 1932 metais Štutgarte. Automobilis išsiskyrė tuo, kad jo variklis įmontuotas ne priekyje, kaip visuose to meto Grand Prix automobiliuose, o automobilio viduryje, tai yra tiesiai už lenktynininko nugaros. Pavarų dėžė įmontuota pačiame gale už variklio, tai yra ties galine ašimi. Taip tolygiau pasiskirsto apkrovimas galinei ašiai. Dabar tokią komponuotę naudoja visi F-1 automobiliai.
Centre ęsančio variklio komponuotę buvo sukūrę Benz dar 1923 metais lenktyniniame automobilyje Tropfenvagen, tačiau dėl didelio ekonominio nuosmukio ir krizės, automobilis dalyvavo tik vienose varžybose ir vėliau buvo primirštas.
Centre ęsančio variklio įdėją atgaivino F.Porche minėtame P-Wagen automobilyje. Vėliau P-Wagen projektą iš F.Porsche įsigijo Auto Union kompanija ir darbus perkėlė į Saksoniją, Chemnico miestą, kur bazavosi Auto Union ir Horch gamykla.
Auto Union Typ A, B ir C charakteristikos trumpai:
Variklio darbinis tūris nuo 4.4 iki 6 litrų,
Variklis V formos, 16 cilindrų,
Galia nuo 295 iki 520 arklio galių
Maksimalus greitis nuo 280 iki 340 km/h
Svoris 824 kg.
Kėbulo konstrukcija mišri, aliuminis-plienas.
Typ D modelio konstrukcija iš esmės panaši, tačiau jame įmontuotas 3 litrų darbinio tūrio, 12 cilindrų, 485 arklio galių variklis.
Auto Union lenktyniniai automobiliai žymūs ne tik savo aukštais pasiekimais, bet ir tuo, kad buvo kuriamas to pačio žmogaus ir tuo pačiu laikotarpiu kaip ir Vabalas. Auto Union automobilio priekyje panaudota netgi Vabalo pakaba.
Auto-Union Silberpfeil automobilių likimas liūdnas. Iki šių dienų neišliko nei vieno Typ A ir Typ B autentiško modelio, yra išlikęs vienas Typ C, du Typ D ir vienas Typ C/D modelis. Yra sukurtos kai kurių tipų tikslios kopijos, jos atrodo visai kaip originalios.
Įdomi istorija nutiko su vienu išlikusiu Typ C/D modeliu.
1945 metais Raudonajai Armijai užėmus rytinę Vokietijos dalį, Zwickau mieste apie 18 Auto-Union lenktyninių automobilių pateko į jų rankas ir automobiliai išvežti į Tarybų Sąjungą. Bėgant laikui automobiliai kelių dešimtmečių bėgyje be pėdsakų išnyko.
1976 metais atsitiktinai, žymiausias to meto senovinių automobilių klubas Rygoje, kuriam pirmininkavo Viktors Kulbergs, sužinojo, kad Rusijos ZIL gamykloje randasi kažkoks neįprastas prieškarinis vokiškas automobilis, kurį ruošiamasi tiesiog utilizuoti. Dėka Viktoro Kulbergs žygių ir ilgų popierių tvarkymų, automobilis atsidūrė Rygoje, o vėliau Rygos automobilių muziejuje (RÓgas motormuzejs).
Netrukus apie šį radinį sužinojo ir vokiečiai, tačiau "geležinė uždanga" trukdė deryboms. Vėliau Latvijai tapus nepriklausoma valstybe, vokiečiams pavyko perimti šį automobilį. Typ C/D restauruotas Anglijoje Crostwaite & Gardiner bei Roach Manufacturing įmonėse.
1997 metais latviams atiteko tiksli šio automobilio kopija, o restauruotas originalus Typ C/D dabar stovi Audi muziejuje Ingolštate. Straipsnis lietuvių kalba apie šią istoriją.
Ši istorija su Auto-Union Typ C/D, labai primena neseną nutikimą Lietuvoje su originaliuoju VW38.
Šiomis dienomis kopijos ir restauruoti Auto Union lenktyniniai automobiliai dalyvauja įvairiose šou programose ir parodomose varžybose. Automobilio atvaizdai naudojami suvenyriniuose gaminiuose, gaminamai įvairūs modeliai. Justinas įdėjo Auto Union Typ C minamo automobiliuko nuotrauką.
Paieškose galima rasti begales nuotraukų ir filmų su Auto Union automobiliais.
Vienas iš filmų pavyzdžių:
http://www.youtube.com/watch?v=7ltnNtqPZpk
Auto-Union Typ C garsas gyvai:
http://www.youtube.com/watch?v=CJwWSEVphSg
Auto-Union: nuotraukų rinkinys
Wiki straipsnis: http://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Union_racing_car
Užduoti šią mįslę sugalvojau atsitiktinai, kai benaršydamas po amerikiečių tinklapį "Gyvenimas" radau dar visai niekur nematytų Auto Union Typ C nuotraukų rinkinį, su pačiu F.Porsche. Keleta nuotraukų iš ten:
1. Auto Union Typ C, nuotraukos galėtų būti darytos apie 1936 metus.
2. Auto Union įtvirtinamas specialiame stende, kuriame vėliau testuojami įvairūs parametrai.
3. Gale vietoje ratų prisukami specialūs smagračiai, testavimo metu galinė ašis apsaugota tinklais.
1. Auto Union Typ C, nuotraukos galėtų būti darytos apie 1936 metus.
2. Auto Union įtvirtinamas specialiame stende, kuriame vėliau testuojami įvairūs parametrai.
3. Gale vietoje ratų prisukami specialūs smagračiai, testavimo metu galinė ašis apsaugota tinklais.