Žiediniai vabalai ir V8 autobusiukas

Įvairūs patarimai, vertingos nuorodos, istorinė apžvalga
Post Reply
User avatar
Sigis'
Admin
Posts: 304
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 13:47
Location: Vilnius

Žiediniai vabalai ir V8 autobusiukas

Post by Sigis' »

Tai va. Kartą "Vagos" knygyne bevartydamas knygą "Geriausi pasaulio sportiniai automobiliai" pamačiau tokį vieną įdomų dalyką - žiedinėms lenktynėms skirtą vabalą, senesniojo, ne New Beetle modelio. Tokį su labai plačiais bamperiais, kaip man rodos dabar Le Mane važiuoja. Atrodė tikrai įspūdingai. Deja 50 lt negalėjau išleist, o ir foto buvo tik viena. Tai gal kas galit suteikti charakteristikų ir nuotraukų?
Ir dar, deja nežinau kur, bet mačiau senaji T autobusiuką, su V8 varikliu per vidurį. Baltos spalvos ir žemintą. Gal kas galit pametėt linką jei turit.
Bučiau labai dėkingas už informaciją, jei tik tokios turit. Ačiū
Justinas. 2006.03.09

Autobusiuką jau radau. Bet dėl žiedinio vis dar laukiu atsakymų.
Justinas. 2006.03.09
User avatar
Sigis'
Admin
Posts: 304
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 13:47
Location: Vilnius

Post by Sigis' »

1997 metais Belgijoje žiedinių lenktynių gerbėjų pastangomis, sukurta atskira žiedinių automobilių šaka - Uniroyal Fun Cup. Šiai klasei specialiai pasirinktas Vabalo įvaizdis, tam kad išsiskirti iš bendros pasaulio lenktyninių automobilių masės. Tačiau kaip jau matėte, techniškai su tikruoju Vabalu šie automobiliai neturi nieko bendro: plieninis vamzdžių karkasas, nuimamas stiklo audinio kėbulas, variklis centre, pilotas taip pat viduryje, galingas variklis, speciali pakaba ir kita.
Metai iš metų ši klasė ėmė sparčiai populiarėti įvairiose Europos šalyse. Prie Belgų prisijungė Italai, Britai, Vokiečiai. Šiuo metu tarpusavyje kovoja jau 120 automobilių.
Dabar klasė priklauso Tarptautinei Automobilių Federacijai, o varžybos vyksta pačiose žymiausiose Europos trasose: Brands Hatch, Silverstone, Monza, Magny-Cours, Spa-Francorchamps, Nurburgring ir daugelyje kitų - metuose įvyksta net 30 etapų. Šias varžybas transliuoja žymiausios pasaulio televizijos.
Pati įdomiausia detalė tai, kad Belgijoje, Spa-Francorchamps lenktynių trasoje, varžybos vyksta net 25 valandas. Tai gal būt savotiški Le Mans 24 valandų konkurentai. Likusiuose etapuose Fun Cup lenktynės vyksta mažiausiai 4 valandas. Varžybose vienoje komandoje dalyvauja nuo 2 iki 8 lenktynininkų.
Visų automobilių charakteristikos vienodos, tam kad sudaryti lygias konkurencinias sąlygas ir išskirti talentingiausius pilotus. Varžybų metu visi varikliai ir pavarų dėžės plombuojamos.
Techninės charakteristikos:
variklis 1800 cm3, 130 AG; pavarų dėžė 5 laipsnių VW/Audi; maksimalus greitis 205 km/h; 100 km/h greitį išvysto per 6,9 sekundes; padangos 195/50R15 ir 205/50R15; svoris 760 kilogramų.
1999 metais Lietuvoje vienose automobilinėse dirbtuvėse gavus užsakymą iš Vokietijos, buvo bandyta pagaminti tokį automobilį. Negaliu tiksliai pasakyti ar tai buvo tas pats Fun Cup automobilis, tačiau iš bendro matyto vaizdo, automobilis atitiko šią klasę.Žinau tik tiek, kad atlikus vieną užsakymą, vokiečių netenkino kokybė ir visi ryšiai su vokiečiais nutrūko.

Vikipedia apie Uniroyal Fun Cup: http://en.wikipedia.org/wiki/Uniroyal_Fun_Cup
Post Reply