Mįslės
Mįslės įminti nepavyko, netempdamas laiko pateikiu visą istoriją.
1968 metų gegužės 7 dieną, vienviečiu motosklandytuvu RF-4 pažymėtu numeriu N 1700, čekų kilmės amerikietis Mira Slovak pakilo Vakarų Vokietijoje Schmidtheim aerodrome netoli Bonos. Čia jis dar prieš metus ir įsigijo šį motosklandytuvą už 5500 dolerių, kur ir ruošėsi skrydžiui per Atlantą.
Kelionė nusidriekė per Škotiją, Farerų salas, Islandiją, Grenlandiją, Niufaundlendo salą, Kanadą ir per visą JAV teritoriją. Nuskrieta 13.000 kilometrų, kelionėje užtrūko apie 20 dienų. Tai pats mažiausias lėktuvas kada nors perskridęs pusė žemės rutulio ir Atlantą, todėl kelionė truko taip ilgai.
Tačiau paskutinę kelionės akimirką visai šalia savo gimtojo Santa Paulos aerodromo Kalifornijoje, stebint susirinkusiems žiūrovams, ištiko didelė nesėkmė. Nedideliame aukštyje ir likus 30 sekundžių iki nusileidimo, stiprus oro srautas sklandytuvą nubloškė žemyn ir lėktuvas sudužo, Mira Slovak patyrė sunkias traumas.
Savaitę laiko pilotas išbuvo komos būsenoje, o visas gydymas trūko net 9 mėnesius, tačiau pasveikęs netrukus gavo kvietimą dalyvauti panašiose transatlantinėse aviacijos lenktynėse.
1969 m. gegužės 4 dieną pilotas žygį sėkmingai pakartojo, tačiau jau kitu RF-4 motosklandytuvu ir priešinga kryptimi - Niujorkas-Londonas. Šį kartą viskas klostėsi kuo puikiausiai, kelionė trūko 7 dienas (175 valandas ir 42 minutes), laimėtas 1000 svarų prizas (1 nuotr. žemėl.)
Pats Mira Slovak pasižymėjo dar 1953 metais, kai pilotuodamas Čekoslovakijos avialinijų lėktuvą DC-3, susitaręs su kitu lėktuvo pilotu ir skriedamas nedideliame aukštyje kad išvengti radarų, lėktuvą su 25 keleiviais nuskraidino į Vakarų Vokietiją ir ten pasiprašė politinio prieglobsčio. Vėliau persikėlė gyventi į JAV, kur dirbo laisvuoju pilotu, vėliau aktyviai dalyvavo galingiausių hidroplanų (motorinių valčių) varžybose, tapdamas nacionaliniu čempionu, o vėliau tapo įvairių aviacijos varžybų nugalėtoju. Dėl savo neįprastų nuotykių ir veržlaus charakterio greitai buvo pramintas "Laukiniu čeku".
1968 metais Mira Slovak savo karjerą pradėjo JAV "Continental Airlines" avialinijose, pilotuodamas didžiausius pasaulyje lėktuvus Boeing 707.
Šiuo metu Mira Slovak suėję 80 metų, gyvena Kalifornijoje, jo žymusis "Spirit of Santa Paula" N 1700 randasi Sietlo aviacijos muziejuje.
Apie motosklandytuvą.
Tai Vakarų Vokietijos bendrovėje Sportavia 1966-1970 metais gamintas motosklandytuvas Fournier RF-4 D (D-Deutschland), pagaminta 155 tokie sklandytuvai. Tuo metu jį buvo galima įsigyti Europoje, Jungtinėse Valstijose ir Japonijoje.
Variklis VW 1200 cm≥, 36 arklio galios, lėktuvo vidutinis greitis 130 km/h, tuščio lėktuvo svoris 265 kg, važiuoklė - vienas ratas (su mažu atraminiu ratuku gale).
1968 metų skrydžio smulkus aprašymas: http://www.cfiamerica.com/Mira_Slovak-RF-4D-1700.html
Glaustai apie Mira Slovak: http://www.cfiamerica.com/slovak.html
Archyvinės nuotraukos ir spauda: http://www.cfiamerica.com/kuppers-mira.html
RF-4 variklis - VW 1200 cm≥, 36 AG
1968 metų gegužės 7 dieną, vienviečiu motosklandytuvu RF-4 pažymėtu numeriu N 1700, čekų kilmės amerikietis Mira Slovak pakilo Vakarų Vokietijoje Schmidtheim aerodrome netoli Bonos. Čia jis dar prieš metus ir įsigijo šį motosklandytuvą už 5500 dolerių, kur ir ruošėsi skrydžiui per Atlantą.
Kelionė nusidriekė per Škotiją, Farerų salas, Islandiją, Grenlandiją, Niufaundlendo salą, Kanadą ir per visą JAV teritoriją. Nuskrieta 13.000 kilometrų, kelionėje užtrūko apie 20 dienų. Tai pats mažiausias lėktuvas kada nors perskridęs pusė žemės rutulio ir Atlantą, todėl kelionė truko taip ilgai.
Tačiau paskutinę kelionės akimirką visai šalia savo gimtojo Santa Paulos aerodromo Kalifornijoje, stebint susirinkusiems žiūrovams, ištiko didelė nesėkmė. Nedideliame aukštyje ir likus 30 sekundžių iki nusileidimo, stiprus oro srautas sklandytuvą nubloškė žemyn ir lėktuvas sudužo, Mira Slovak patyrė sunkias traumas.
Savaitę laiko pilotas išbuvo komos būsenoje, o visas gydymas trūko net 9 mėnesius, tačiau pasveikęs netrukus gavo kvietimą dalyvauti panašiose transatlantinėse aviacijos lenktynėse.
1969 m. gegužės 4 dieną pilotas žygį sėkmingai pakartojo, tačiau jau kitu RF-4 motosklandytuvu ir priešinga kryptimi - Niujorkas-Londonas. Šį kartą viskas klostėsi kuo puikiausiai, kelionė trūko 7 dienas (175 valandas ir 42 minutes), laimėtas 1000 svarų prizas (1 nuotr. žemėl.)
Pats Mira Slovak pasižymėjo dar 1953 metais, kai pilotuodamas Čekoslovakijos avialinijų lėktuvą DC-3, susitaręs su kitu lėktuvo pilotu ir skriedamas nedideliame aukštyje kad išvengti radarų, lėktuvą su 25 keleiviais nuskraidino į Vakarų Vokietiją ir ten pasiprašė politinio prieglobsčio. Vėliau persikėlė gyventi į JAV, kur dirbo laisvuoju pilotu, vėliau aktyviai dalyvavo galingiausių hidroplanų (motorinių valčių) varžybose, tapdamas nacionaliniu čempionu, o vėliau tapo įvairių aviacijos varžybų nugalėtoju. Dėl savo neįprastų nuotykių ir veržlaus charakterio greitai buvo pramintas "Laukiniu čeku".
1968 metais Mira Slovak savo karjerą pradėjo JAV "Continental Airlines" avialinijose, pilotuodamas didžiausius pasaulyje lėktuvus Boeing 707.
Šiuo metu Mira Slovak suėję 80 metų, gyvena Kalifornijoje, jo žymusis "Spirit of Santa Paula" N 1700 randasi Sietlo aviacijos muziejuje.
Apie motosklandytuvą.
Tai Vakarų Vokietijos bendrovėje Sportavia 1966-1970 metais gamintas motosklandytuvas Fournier RF-4 D (D-Deutschland), pagaminta 155 tokie sklandytuvai. Tuo metu jį buvo galima įsigyti Europoje, Jungtinėse Valstijose ir Japonijoje.
Variklis VW 1200 cm≥, 36 arklio galios, lėktuvo vidutinis greitis 130 km/h, tuščio lėktuvo svoris 265 kg, važiuoklė - vienas ratas (su mažu atraminiu ratuku gale).
1968 metų skrydžio smulkus aprašymas: http://www.cfiamerica.com/Mira_Slovak-RF-4D-1700.html
Glaustai apie Mira Slovak: http://www.cfiamerica.com/slovak.html
Archyvinės nuotraukos ir spauda: http://www.cfiamerica.com/kuppers-mira.html
RF-4 variklis - VW 1200 cm≥, 36 AG