Pastebėjom, kad pastaraisiais menesiais praktiškai taip susilygino 92 ir 95 kuro kainos (1 ct besiskiria), kad paprasčiausiai nebeapsimoka pirkti 92 benzino! Norėčiau išgirst autoritetingą nuomonę, ką derėtų žinot ir padaryt ketinant vabalui siūlyt 95 kura? ar verta? ir ar varikliui nebus kenksminga dėl aukštesnės temperatūros ir panašiai?
Julius. 2007.03.08
Sveiki.
Šiaip iš bendrų nuostatų neturėtų itin kenkti 95-tas benzinas, važinėti galima, tačiau prieš ką nors rašydamas verčiau pasikonsultuosiu su Arūnu.
Turiu šia tema geros literatūros, bet deja ji vokiečių kalboje ir ilgai trunka skaitymas.
Artimiausiu metu parašysiu tiksliau.
Sigis. 2007.03.09
Sveiki.
Šiandien paklausiau Arūno nuomonės apie 95 benziną. Arūnas patarė nevažinėti šituo benzinu, nes Vabalo variklis neturi pakankamo suspaudimo laipsnio šios markės kurui. Dėl to šis kuras labiau įkaitina variklį ir jį gadina.
Taigi, ačiū Juliui. Dėka Jūsų išrutuliojom šį klausimą ir pranešėm visiems. Reikia būti atsargesniems su 95 benzinu.
Sigis. 2007.03.10
Hm.. Idomu ir tiesa, aktuali tema. Pvz. ant mano 1996 metu meksikietisko vabaliuko yra ispaniskas lipdukas, kuris nurodo 95 oktano kura.
mj. 2007.03.13
Labai keista. Nesiimu tvirtinti, kad to negali būti, bet internete yra rimtas tinklapis skirtas ACD varikliams ir Meksikoje gamintiems Vabalams 1993-2003. Čia minimas oktaninis laipsnis 87, www.1600i.de
Nuo 1995 iki 1997 metų Meksika Europai gamino specialias Vabalų serijas, bet techniškai jie niekuo nesiskyrė nuo kitų, pakeitė spalvas, kai kurias detales ir salono apmušimus.
Perkeliu techninius duomenis:
Power rating - 34 KW (44 hp) at 4000 rpm
Max torque - 98.1 Nm (132 ft-lb) at 2200 rpm
Displacement - 1584 cc
Bore - 85.5 mm
Stroke - 69 mm
Compression - 7.75:1
Fuel Requaired - 87 AKI (regular unleaded)
Rated fuel mileage - 13.9 km/l (32.5 US mpg)
Max cruising speed - 127 kph (78 mph)
Spark Plugs - NGK BP5ES-A (3/4'' thread length); Champion N12Y; (VW part# 101 000 047 AA - set of 4)
Plug electrode gap - 0.7 mm (0.028'')
Engine oil capacity - 3.0 liters (3.2 US qt) with filter change
Sveiki,
Šiandien išsiaiškinau, kad šie 1,6 su įpurškimu 1993-2003 metų Vabalai važinėti turi su 95 benzinu. Šio variklio suspaudimo laipsnis aukštesnis ir šis benzinas kaip tik. Kodėl šiose charakteristikose įrašytas 87 AKI kuras, nežinau. Gal būt čia turimas omenyje minimaus oktaninis laipsnis.
Sigis. 2007.03.14
Aciu Sigi, atsakei i amziaus klausima. As i savaji 96 m mazyli pyliau 92 benzina, galvodamas jog suspaudimo laipsnis toks pats kaip ir senesniu vabalu. Tai visgi patobulinimas buvo padarytas nevien idiegiant ipurskimo sistema... Dar zinau kad siuose varikliuose voztuvai yra nebereguliuojami. Gal kas nors zino dar kokiu pakitimu?
Arturas. 2007.03.15
Sveiki,
Ilgai landžiojau po www.1600i.de , kol suradau technines charakteristikas. Tinklapis labai geras, bet pasigedau pirminės elementarios informacijos.
Bandysiu ieškoti kituose tinklapiuose, gal būt rasiu dar ką nors svarbaus apie 1993-2003 variklius ACD.
Sigis. 2007.03.15
Nepamirskim, kad JAV, tai turbut ir Meksikoje benzino oktaninis skaicius skaiciuojamas pagal kita metodologija, taigi atrodo ju 87 atitinka 95 musu europietisko. Jei viska gerai atsimenu, pabandykit dar google.lt paklausti.as. 2007.03.19
A95 benzinas Vabalui
Maišyti įvairias benzino markes galima, neturi jokios reikšmės.
Tik Vabalams pagamintiems iki 1993 metų, dėl per mažo suspaudimo laipsnio geriau vartoti 92 benziną.
Ateityje degalinėse tikrai gali išnykti 92 benzinas, tačiau manau vėliau prekyboje atsiras oktaninį skaičių mažinantys priedai arba tiesiog į 95 benziną pagal tikslų santykį bus galima įpilti kelis gramus švaraus žibalo ir turėsime 92 ar dar mažesnio oktaninio laipsnio benziną.
Tikslus Vabalų variklių suspaudimo laipsnis yra toks:
1,2 varikliai - 87 benzinas, cilindrų suspaudimo laipsnis 9,0;
1,3 ir 1,6 variklių - 91 benzinas, cilindrų suspaudimo laipsnis 9,5.
Įdedu nuorodą apie oktaninį skaičių: http://klubas.autos.lt/index.php?subj=readtopic&id=37
Tačiau straipsnis per ilgas, todėl parašiau sutrumpintą atsakymą:
Oktaninis skaičius, tai atsparumo detonacijai skaičius.
Oro-kuro mišinį spaudžiant, jis įkaista. Jeigu slėgis viršija kuro atsparumo detonacijai ribą, kuras savaime užsidega. Natūraliomis sąlygomis oro-benzino mišinys cilindre dega 20-40 m/s greičiu, švelniai perduodamas slėgimo jėgą į stūmoklį. Detonacijos metu jis dega 800-1200 m/s greičiu, tai yra sprogsta, gaunami stiprūs smūgiai į stūmoklį, dėl ko variklis greitai sugenda.
80-tas benzinas naudojamas esant suspaudimo laipsniui cilindruose nuo 7 iki 8;
92 benzinas nuo 9 iki 10;
95 benzinas nuo 10 iki 11;
98 benzinas nuo 11 ir daugiau.
Žibalo ir dyzelinio kuro oktaniniai skaičiai yra viso labo apie 45, todėl skiriasi kuro uždegimo principas - kuras įpurškiamas į jau suspaustą orą.
Tik Vabalams pagamintiems iki 1993 metų, dėl per mažo suspaudimo laipsnio geriau vartoti 92 benziną.
Ateityje degalinėse tikrai gali išnykti 92 benzinas, tačiau manau vėliau prekyboje atsiras oktaninį skaičių mažinantys priedai arba tiesiog į 95 benziną pagal tikslų santykį bus galima įpilti kelis gramus švaraus žibalo ir turėsime 92 ar dar mažesnio oktaninio laipsnio benziną.
Tikslus Vabalų variklių suspaudimo laipsnis yra toks:
1,2 varikliai - 87 benzinas, cilindrų suspaudimo laipsnis 9,0;
1,3 ir 1,6 variklių - 91 benzinas, cilindrų suspaudimo laipsnis 9,5.
Įdedu nuorodą apie oktaninį skaičių: http://klubas.autos.lt/index.php?subj=readtopic&id=37
Tačiau straipsnis per ilgas, todėl parašiau sutrumpintą atsakymą:
Oktaninis skaičius, tai atsparumo detonacijai skaičius.
Oro-kuro mišinį spaudžiant, jis įkaista. Jeigu slėgis viršija kuro atsparumo detonacijai ribą, kuras savaime užsidega. Natūraliomis sąlygomis oro-benzino mišinys cilindre dega 20-40 m/s greičiu, švelniai perduodamas slėgimo jėgą į stūmoklį. Detonacijos metu jis dega 800-1200 m/s greičiu, tai yra sprogsta, gaunami stiprūs smūgiai į stūmoklį, dėl ko variklis greitai sugenda.
80-tas benzinas naudojamas esant suspaudimo laipsniui cilindruose nuo 7 iki 8;
92 benzinas nuo 9 iki 10;
95 benzinas nuo 10 iki 11;
98 benzinas nuo 11 ir daugiau.
Žibalo ir dyzelinio kuro oktaniniai skaičiai yra viso labo apie 45, todėl skiriasi kuro uždegimo principas - kuras įpurškiamas į jau suspaustą orą.
Šiandien pabandymui užsipyliau į savo vabaliuką 95 benzino. Važiuoja lyg ir normaliai, be jokių pašaliniu garsų (gal net tyliau nei su 92), bet iškart užsipylus, degalinėj vos vos užvedžiau... Iš 4 karto tik... Ar tai gali būti susiję su kitokiu benzinu ? Jei taip, gal yra koks paprastas būdas to išvengti ?
Vabalo variklis gerai vedasi labai žemoje temperatūroje, o vasarą, kai oro temperatūra pakyla daugiau kaip 20 laipsnių, užgesinus įkaitusį variklį nuo jo kyla aukšta temperatūra, pasikeičia karbiuratoriaus darbas, variklis ima blogai vestis. Vasarą po ilgo važiavimo sustojus su įkaitusiu varikliu trumpam, geriau jo negesinti, be to įkaitęs variklis gerai aušinasi kai jis dirba tuščiomis apsukomis.
Sveiki,
Šios dienos 92-tro benzino aktualijos Lietuvoje:
http://www.delfi.lt/news/economy/automo ... d=13612668
Šios dienos 92-tro benzino aktualijos Lietuvoje:
http://www.delfi.lt/news/economy/automo ... d=13612668