Du karbiuratoriai Vabalo varikliui
Du karbiuratoriai Vabalo varikliui
butu ydomu daugiau nuomoniu apie tai isgirsti , kokie pliusai kokie minusai , kiek procentaliai padideja kuro sanaudos , karbiuratoriu sureguliavimo problemos ?
Šiandien įsigijau nauja VolksWorld žurnala (10 june 2009) ir kaip tik radau straipsnį šia tema. Pamėginau jį išversti. Kažkas gavosi nors tenka prisipažinti, kad neturiu tinkamo lietuviško žodyno savo smegeninėj, bet tikiuos pravers
ÑNeoriginalūs karburatoriai oru aušinamiems VW yra gaminami jau dešimtmečius. Kaikurie iš jų vis dar yra prieinami kaip ir prieš 30 metų, bet kiti baigia išnykti del savo netinkamumo ir prastos kokybės.
Jūs turbūt esat matę skirtingu tipų karburatorius ant skirtingų tipų variklių ir bandėte suprasti kur slypi visa esmė.
Visų pirma, kam keisti savo originalų karburatoriu? Kai kuriem viskas sukasi tik apie variklio galingumą, o kitiem tai tik ekonomikos klausimas. Kai kurie iš jūsų iškart pasakys, kad įmanoma šiuos du dalykus suderinti jei tik variklis nėra perkraunamas. Taip tai faktas, jūs galite išlošti 15% variklio galios ir nuvažiuoto atsumo per galoną degalų iš savo sunkaus autobusėlio papračiausiai perėję prie dviejų dvigubų Weber arba DellÃOrtos karburatorių sistemos, Ñcentrifugalì paskirstytojo bei Ñfree-flowì duju išmetimo sistemos. Bet kaip tai įmanoma: daugiau galios ir mažesnės kuro sanaudos? Sakysit tai nelogiška. Na, logiška ir priežastis slypi fizikoje ir ekonomikoje. Kai VW gamino musu automobilius, jie tai darė su ribotu biudžetu. Pigiausias kuro padavimo mechanizmo sprendimas vabale ar ÑType Oneì autobusėlyje buvo centre statomas vienas karburatorius. Taip vieneto ir produkcijos išslaidos buvo žemos, nedgi VW agentu salonuose vabalai išlaikydavo žemas kainas.
Bet betkuris geras indžinierius pasakys, kad variklio turio galimybės yra stipriai paveiktos kai montuojamas karburatorius esti toli nuo isiurbimo vožtuvų. Variklis sunkiau Ñkvėpuojaì ir dėl to nėra toks optimalus savo sąnaudom bei galingumu. VW tai žinojo bet laikė tai priimtina duokle kainos atžvilgiu.
Kaip ten bebutų, VW savininkai mėgsta keliauti ir žinoma padidintas myliažas per galona degalų yra geras dalykas. Na žinoma ir vėl daug kas priklauso nuo važiavimo stiliaus. Aišku jūs laimite arklio galių su patobulinta kuro padavimo sistema bet jei važinėjat su impulsyvia dešine pėda, padidėjusio myliažo nereikėtų tikėtis.
Bendra informacija:
*Gamyklinis karburatorius buvo suprojektuotas apriboti maks. rpm
*Progresyvus Weber karburatorius gali buti labai sunkiau tinkamai sureguliuojamas ir privesti prie nusivylimo
*Vienas dvigubas karburatorius nenaudingas nei galios nei ekonomikos atžvilgiu
*Naujas senos gamybos originlus 40mm DellÃOrtos rinkinys yra sunkiai randama šių dienų prekė bet nėra nerandamaÖ
DĖMESIO: tinkamo karburatorių/ -iaus pasirinkimo principas tai tik kuro padavimo sistemos pritaikymas tinkamam varikliui atsižvelgiant i jo specifikacijas. Lenktynėms skirtų 48 IDA Weber montavimas ant pvz. gamyklinio variklio yra tik jo perdėtas žudymas!ì
Straipsnyje taip pat pateikiamia labiausiai naudojamų karburatorių kritika bei variklių duomenys kuriems jie labiausiai tinka, laimėtos kuro sąnaudos bei arklio galios. Labai įdomus ir naudingas straipsnis. Trumpai galiu pamineti, kad geriausią įvertinimą (*****) gavo dviejų dvigubų DellÃOrto DRLA karburatoriu sistema tinkama 1600-2332cc varikliams.
p.s.: prasau neteisti mano lietuviskos rasybos
ÑNeoriginalūs karburatoriai oru aušinamiems VW yra gaminami jau dešimtmečius. Kaikurie iš jų vis dar yra prieinami kaip ir prieš 30 metų, bet kiti baigia išnykti del savo netinkamumo ir prastos kokybės.
Jūs turbūt esat matę skirtingu tipų karburatorius ant skirtingų tipų variklių ir bandėte suprasti kur slypi visa esmė.
Visų pirma, kam keisti savo originalų karburatoriu? Kai kuriem viskas sukasi tik apie variklio galingumą, o kitiem tai tik ekonomikos klausimas. Kai kurie iš jūsų iškart pasakys, kad įmanoma šiuos du dalykus suderinti jei tik variklis nėra perkraunamas. Taip tai faktas, jūs galite išlošti 15% variklio galios ir nuvažiuoto atsumo per galoną degalų iš savo sunkaus autobusėlio papračiausiai perėję prie dviejų dvigubų Weber arba DellÃOrtos karburatorių sistemos, Ñcentrifugalì paskirstytojo bei Ñfree-flowì duju išmetimo sistemos. Bet kaip tai įmanoma: daugiau galios ir mažesnės kuro sanaudos? Sakysit tai nelogiška. Na, logiška ir priežastis slypi fizikoje ir ekonomikoje. Kai VW gamino musu automobilius, jie tai darė su ribotu biudžetu. Pigiausias kuro padavimo mechanizmo sprendimas vabale ar ÑType Oneì autobusėlyje buvo centre statomas vienas karburatorius. Taip vieneto ir produkcijos išslaidos buvo žemos, nedgi VW agentu salonuose vabalai išlaikydavo žemas kainas.
Bet betkuris geras indžinierius pasakys, kad variklio turio galimybės yra stipriai paveiktos kai montuojamas karburatorius esti toli nuo isiurbimo vožtuvų. Variklis sunkiau Ñkvėpuojaì ir dėl to nėra toks optimalus savo sąnaudom bei galingumu. VW tai žinojo bet laikė tai priimtina duokle kainos atžvilgiu.
Kaip ten bebutų, VW savininkai mėgsta keliauti ir žinoma padidintas myliažas per galona degalų yra geras dalykas. Na žinoma ir vėl daug kas priklauso nuo važiavimo stiliaus. Aišku jūs laimite arklio galių su patobulinta kuro padavimo sistema bet jei važinėjat su impulsyvia dešine pėda, padidėjusio myliažo nereikėtų tikėtis.
Bendra informacija:
*Gamyklinis karburatorius buvo suprojektuotas apriboti maks. rpm
*Progresyvus Weber karburatorius gali buti labai sunkiau tinkamai sureguliuojamas ir privesti prie nusivylimo
*Vienas dvigubas karburatorius nenaudingas nei galios nei ekonomikos atžvilgiu
*Naujas senos gamybos originlus 40mm DellÃOrtos rinkinys yra sunkiai randama šių dienų prekė bet nėra nerandamaÖ
DĖMESIO: tinkamo karburatorių/ -iaus pasirinkimo principas tai tik kuro padavimo sistemos pritaikymas tinkamam varikliui atsižvelgiant i jo specifikacijas. Lenktynėms skirtų 48 IDA Weber montavimas ant pvz. gamyklinio variklio yra tik jo perdėtas žudymas!ì
Straipsnyje taip pat pateikiamia labiausiai naudojamų karburatorių kritika bei variklių duomenys kuriems jie labiausiai tinka, laimėtos kuro sąnaudos bei arklio galios. Labai įdomus ir naudingas straipsnis. Trumpai galiu pamineti, kad geriausią įvertinimą (*****) gavo dviejų dvigubų DellÃOrto DRLA karburatoriu sistema tinkama 1600-2332cc varikliams.
p.s.: prasau neteisti mano lietuviskos rasybos
Truputi pasimeciau pavadinimuose bet jei neklystu, tai "dual port" tas pats kas "dual choke" ir "single port"="single choke". Is straipsnio kiek supratau tai didziausios kritikos susilauke vieno karburatoriaus sistemos kur karburatorius montuojamas kaip ir originalas - per centra. taip kuro padavimo kelias nesutrumpeja ir sistema lieka nepatobulejusi...
Del originalios sistemos netobulumo, kuro sanaudos nera optimalios nors labai tiksliai viskas sureguliuota. Sistema pakeitus i gerai sureguliuota dvieju dvigubu karburatoriu sistema galima myliaza per viena galona kuro pagerinti net iki 20 %! Zinoma nereikia pamirst kad vaziavimo stilius cia turi didziule itaka.
Dar apie originalius karburatorius raso, kad nesvarbu kad ir ka bedarytum su savo varikliu, bet jei naudoji originalu Solex karburatoriu rpm nesukelsi labai daug virs 4500. Pats krburatorius nera blogas, tiesiog kuro kelias toks ilgas kad prarandama daug energijos...
Na zodziu man nuotaika pakele vien tik tas faktas, kad VW varikli is ties galima padaryti ekonomiskesni, tik vat problema kur tuos karburatoriu specialistus surast kad juos sureguliuoti tinkamai!? tik vat dvieju karburatoriu sistemos irgi ne per pigiausios...
straipsni einu nuskanuosiu, bet cia i formuma nera prasmes kelt, rezoliucija bus per maza jei ikelsiu kaip nuotraukas, o ir nezinau kaip cia su tom autorinem teisem, nenoriu nei forumui nei sau problemu prisidaryt, tad kas nores galesiu emailu atsiust pdf failus
Del originalios sistemos netobulumo, kuro sanaudos nera optimalios nors labai tiksliai viskas sureguliuota. Sistema pakeitus i gerai sureguliuota dvieju dvigubu karburatoriu sistema galima myliaza per viena galona kuro pagerinti net iki 20 %! Zinoma nereikia pamirst kad vaziavimo stilius cia turi didziule itaka.
Dar apie originalius karburatorius raso, kad nesvarbu kad ir ka bedarytum su savo varikliu, bet jei naudoji originalu Solex karburatoriu rpm nesukelsi labai daug virs 4500. Pats krburatorius nera blogas, tiesiog kuro kelias toks ilgas kad prarandama daug energijos...
Na zodziu man nuotaika pakele vien tik tas faktas, kad VW varikli is ties galima padaryti ekonomiskesni, tik vat problema kur tuos karburatoriu specialistus surast kad juos sureguliuoti tinkamai!? tik vat dvieju karburatoriu sistemos irgi ne per pigiausios...
straipsni einu nuskanuosiu, bet cia i formuma nera prasmes kelt, rezoliucija bus per maza jei ikelsiu kaip nuotraukas, o ir nezinau kaip cia su tom autorinem teisem, nenoriu nei forumui nei sau problemu prisidaryt, tad kas nores galesiu emailu atsiust pdf failus
Damm, it seems that ir means a search for new dual port heads... Thanks for the answer ;]this volksworld article is really good for understanding basics. if you want to go deeper - in my opinion best source is aircooled.net - here's my favourite article - Selecting the Right Carb System
http://www.aircooled.net/gnrlsite/resou ... rbs101.htm
about single vs. dual port - if you can go for DOUBLE!!! single port is limiting aspect. same thing as single carburator. it is important to get as much air (gas) through engine - that means - bigger carb, bigger intake / exhaust valves, bigger exhaust. if one of these aspects are not corresponding to others - then you have FAILED!!! i.e. big carbs don't work if you have small valves and stock exhaust.
this winter i rebuilt engine for a yellow cabrio. most things have been left stock parts. due to economic aspects but there is set of EMPI 40 HPMX carbs (empi's replica of famous weber IDF) and sport exhaust. of course it would be enoigh even with dual 36 carbs, but i had a chance to get 40's really cheap. and probably next year i will change heads for bigger valves...
here it is as it started last autumn...
and this was shot month ago.... sorry, don't have final pics, couse currently it's more important to enjoy driving neither making pictures
about fuel economy - yes, double carbs save gas, but.... together with extra 10-15 horsepowers from carbs, 5 horsepower's from exhaust, you start drive more roughly - pedal to metal. so.... there is no actual savings at all
that's it. if you have more specific questions - just ask! or... see you at lithuanian fest after 3 weeks