Tereikia tik labai norėti...

Turimas ir mylimas Vabalas - trumpi aprašymai ir nuotraukos
Post Reply
User avatar
scardeep
Posts: 823
Joined: 2009 Jan 20 Tue, 14:42
Location: Oslas

Post by scardeep »

Visai is kitos operos norejau paklausti.
Mano variklio nr: AS003471
kebulo nr: 1342005705

Meginau pats atkasti pagal lenteles kuriais metais gaminas kebulas bei variklis bet nelabai pavyko. Gal kas galit padet? :roll: dokumentuose irasyta kad pirma kart registruotas Norvegijoje 1973 10 29.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Variklis ir kėbulas pagamintas 1973 metų rugpjūčio mėnesį.
Tokių metų Vabaluose dažnai pasitaiko įdėtas jau kito Vabalo variklis, o kartais būna kad restauruojant, net ir dugnas prisukamas nuo kito Vabalo. Žodžiu, Scardeep Vabalas tiesiog visas autentiškas.

AS variklį pradėjo gaminti 1973 metų rugpjūčio mėnesį, skaičius 003471 kaip tik ir žymi, kad jis vienas iš ankstyvųjų to meto variklių. AS varikliai gaminti iki 1979 metų, jų pagaminta 690 000.

Vabalo kėbulai nuo 1965 metų buvo žymimi skaičiais 11, bet 1972 metais pradėjus gaminti modelį 1303, juos ėmė žymėti skaičiais 13.
Toliau seka skaičius 4, tai metai, nes nuo rugpjūčio 1 dienos visi pagaminti kėbulai jau buvo žymimi ateinančiais metais, tai yra 1974.
Skaičius 2 - antras dešimtmetis (nuo 1970 m.)

Trumpai:
13 - 1303
4 - 1974 m.
2 - antras dešimtmetis
005705 - serijos numeris.

1980 metais į kėbulo numerį buvo įkelta raidė, kuri reikšdavo metus: A-1980, B-1981, C-1982 ir taip toliau.
Pavyzdžiui 1983 metų metų Vabalo kėbulas buvo žymimas taip: 11 D 000 001.
User avatar
scardeep
Posts: 823
Joined: 2009 Jan 20 Tue, 14:42
Location: Oslas

Post by scardeep »

Vietoj planuotos keliones i Olandija, pasitaike proga nuvaryti vabala techninei apziurai. Draugas kiles is kaimo, tai jis patare vabala atvaryt pas juos i miesteli, o ten meistrai "savi" ir zino, ka reiskia automobiliai veteranai. Patys sake restauruoja ir tuom gyvena, tad i mano vabaliuka paziures kaip i drauga, o ne senienos gabala, kuriam laikas amzino polsio lauzyne...
Tad nutariau nepraleist galimybes ir isriedejau pas drauga i kaima. Man technine apziura reik praeit iki balandzio galo, tad dar pasilikau pora savaiciu atsarga jeigu kas. Kelione buvo smagi, labai grazios vietoves ir oras pasitaike nuostabus. Pasidziaugiau ir variklio darbu, rieda be problemu :)
Tad vabala palikau draugui, jo tevai sake nuves siom dienom ji apziurai, o pats grizau atgal su motociklu, kuri buvau ziemai palikes pas drauga darzinej :) Jei viskas ok, tai poryt vaziuosiu parsivezt vabalo su leidimu dar 2 metus vazinet Norvegjos keliais.
User avatar
scardeep
Posts: 823
Joined: 2009 Jan 20 Tue, 14:42
Location: Oslas

Post by scardeep »

Turedamas pusdieni laisva, sumaniau nusiimt viena is slenksciu ir pamegint ji pasidaryt is garaze tureto laisvo aliumio plokstes gabalo. Na nuemus pamaciau, kad po guma jis gerokai parudyjes, netgi guma is vidaus isesta rudziu. Nuemiau guma, ja nuploviau siltam vandeni ir istiesinau, tada pagal ja nusipiesiau sablona ant aliuminio plokstes. Issipjovus teko pasukt galva kaip ta aliuminio plokste dabar graziai islenkt, kad gautusi originali forma... deja taip ir nepavyo sumastyt. Salia namu yra saltkalvio dirbtuves, pamaniau kad po velyku pameginsiu pas ji nueit konsultacijos, paklaust kiek jis noretu uz toki darba. Bet speju kad pus per brangu, tad manau palauksiu kol grisiu i LT vasara ir ten meginsiu kokio skardininko prasyt pagalbos.

Beje, veliau paaiskejo, kad guma po nuplovimo siltu vandeniu susitrauke is ilgio apie 4cm, tad mano issipjauta forma kaip ir per trumpa dabar liko, bet as galu nenupjoviau, maniau auseles is to pacio gabalo padarysiu prisukimui, bet regis kad teks kazka sumastyt naujo, gal pavyks dar kur gaut tokio pat aliuminio, tada naujus issipjausiu, tik kad jis velnias ne pigus...

3. Aliuminio plokste cia is "blogosios" puses. Tikroji puse tokia rupleta, ja daznai kloja pickup'u bagazines,
siaip irankiu dezes virina ir apdailai naudoja. Jos storis apie 3 mm, tad ja sulenkt ne juokas...
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

3 mm aliuminio skarda labai stora, norint tokio storio skardą išlenkti lygiai, reikia ieškoti meistro, kuris turi lankstymo stakles.

Dzo_marija išsprendė šią problemą kitaip, jis tiesiog nusipirko jau padarytas aliuminines pakojas:
http://www.vabalai.lt/forumas/viewtopic ... &start=120

Senų geležinių pakojų neišmesk, jas pašveitus ir perdažius, tikrai būtų galima dar panaudoti. O susitraukusią plastikinę dangą galima nestipriai pakaitinus įtempti ir vėl prisegti.

Pakojos Hoffmann kataloge: http://www.hoffmann-speedster.com/us/pr ... ING_BOARDS
User avatar
scardeep
Posts: 823
Joined: 2009 Jan 20 Tue, 14:42
Location: Oslas

Post by scardeep »

Sveiki, daliu turguj uztikau zmogeli su galybe visokiu smulkmenu ivairiom senom masinom, tarp ju ir vabalui. Norejau pasiteiraut, ar sis priekinio zibinto ziedas tiks mano 1303S '73 vabalui?

Regis cia kaip ir pas mane 3 varztai, ir is kitu daliu sprendziu kad sie ziedai ne nauji o senu masinu, tad turetu but nerudyjantys ir atrodo gerai issilaike. Beja ar yra skirtumas tarp kairio ir desinio zibinto ziedu?
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Ar dešinys ar kairys neturi skirtumo, jie vienodi, svarbu, kad chromas nebūtų jau iškilusiais spuogais ar šiaip nukentėjęs.
Berods reflektoriaus paviršius taip pat gerai blizga, paprastai atspindintys paviršiai nuo senatvės būna gerokai nukentėję, o nuotraukoje kairėje esantis reflektorius blizga kaip naujas.
User avatar
scardeep
Posts: 823
Joined: 2009 Jan 20 Tue, 14:42
Location: Oslas

Post by scardeep »

Speju turejai omeny nuotraukoj desinej pusej :) O reflektorius tai cia kuri dabar dalis, ta kur uz stiklo slypi (sienele) ar tu pati zieda reflektorium vadini? ir kaip supratau ziedas man tiktu? man pacios lempos kaip ir nereikia...
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Reflektorius, tai už stiklo esantis šviesą atspindintis paviršius.

Žibintai būna dviejų rūšių, žiedas sutvirtintas su reflektoriumi (3 varžtai) ir nesutvirtintas (1 varžtas).

Jei teks kada ardyti žibintą, rekomenduoju niekada neliesti reflektoriaus paviršiaus, jo danga yra labai lengvai pažeidžiama, vos palietus pirštu lieka žymė, o jei dar pavalyti skudurėliu, paviršius iškart susibraižo. Tai ne chromas, o kažkokia kita labai minkšta medžiaga.
Jei reflektoriaus paviršius yra apdulkėjęs, dulkes reikia nuplauti tekančiu vandeniu braukant akvareliniu teptuku, vėliau nuplauti distiliuotu vandeniu, kad neliktų nuosėdų. Bet dažniausiai plovimai nepadeda, dulkės būna gerokai įsiėdusios, o jei paviršius dar pažeistas korozijos, tuomet belieka žibintą tik pakeisti.
User avatar
Valdas
Posts: 275
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:16
Location: Šiauliai
Contact:

Post by Valdas »

O kur SCARDEEP tas turgus randasi itariu Norvegijoj idomu kiek kainuotu veidrodelis tas ant ilgo koto jei nebrangiai tai jei nupirktum tai buciau dekingas o LIETUVOJ tai ir susiskaitytumem
Post Reply