Gal žinote kur nors suprantamą šildymo sistemos aprašymą. Man vis dar didelė mįslė, kaip išdėstyti šilto oro kanalai, kokias sklendes darinėja svirtys ir kaip tas šiltas oras vaikšto.
Rimgaudas. 2007/01/30
Taip atrodo Vabalo variklis, kuris neturi jokio šildymo, tai yra išmetimo kolektoriai papildomai niekuo neapvilkti ir sklindanti šiluma nuo jų išsisklaido tiesiog į visas puses.
2007/01/30
Vabalo šildymas
O taip atrodo Vabalo variklis, kokiais važinėjame mes. Tokio pavyzdžio šildymas atsirado 1962 metais. Iki 1962 metų šildymo apvalkalas aplink kolektorių buvo visai kitokios formos, viskas atrodė kukliau ir šilumos į saloną pakliūdavo taip pat mažiau.
Jeigu nuo šio kolektoriaus nuimti skardą, mes pamatytume ne pliką vamzdį, o aliuminio radiatorių, kuris aplietas aplink vamzdį. Šitaip šiluma nuo vamzdžio skleidžiama kur kas efektyviau.
Jeigu nuo šio kolektoriaus nuimti skardą, mes pamatytume ne pliką vamzdį, o aliuminio radiatorių, kuris aplietas aplink vamzdį. Šitaip šiluma nuo vamzdžio skleidžiama kur kas efektyviau.
1. Vabalo šildymo schema. Aušinimo ventiliatorius sukuria orą ne tik variklio aušinimui, bet ir salono šildymui. Iš ventiliatoriaus korpuso išvestos papildomos angos, kurios per papildomas žarnas sujungtos su kolektoriumi ir šaltas oras patekęs į šildytuvą pašildomas, toliau iš kolektoriaus per lanksčiąją žarną keliauja į Vabalo saloną, slenksčius ir priekinį stiklą.
2. Rankenėlėmis esančiomis šalia rankinio stabdžio reguliuojamos sklendės, dešinė rankenėlė atidaro pagrindines sklendes esančias šalia variklio (gelsva spalva), kairė rankenėlė atidaro sklendes esančias po galine sėdyne (ruda spalva).
2. Rankenėlėmis esančiomis šalia rankinio stabdžio reguliuojamos sklendės, dešinė rankenėlė atidaro pagrindines sklendes esančias šalia variklio (gelsva spalva), kairė rankenėlė atidaro sklendes esančias po galine sėdyne (ruda spalva).
Dar pateikiu VW autobusėlio šildymo principą, bet iš esmės jame viskas taip pat, kaip ir Vabale, tik autobusėlių šilumos vamzdis pravestas ne per slenksčius, o per centrą:
http://www.type2.com/library/heat/heatdum.html
O kurioje vietoje yra sklendė, kuri šiltą orą varo arba į kojas, arba į langą ?
Rimgaudas. 2007/01/31
Po galine sėdyne yra atsišakojimas. Viena anga padaryta tiesiog po galinėmis sėdynėmis, o kitu kanalu šiltas oras toliau keliauja per slenksčius iki priekinio stiklo.
Po galinėmis sėdynėmis esanti šilto oro anga atidaroma arba uždaroma kaire rankenėle šalia rankinio stabdžio. O slenksčiuose esanti anga savo plastmasiniame rėme viduje turi sklendę, kuri tiesiog stumdoma pirštais.
Jei Vabalo kėbule jau yra rimtų perrudyjusių skylių, didelė tikimybė, kad slenkstyje esantis vamzdis, per kurį keliauja šiltas oras, taip pat yra jau perpūves ir šiluma patekusi į slenkstį tenai ir išsisklaido, nepasiekusi nei angos slenkstyje, nei tuo labiau stiklo.
2007/01/31
http://www.type2.com/library/heat/heatdum.html
O kurioje vietoje yra sklendė, kuri šiltą orą varo arba į kojas, arba į langą ?
Rimgaudas. 2007/01/31
Po galine sėdyne yra atsišakojimas. Viena anga padaryta tiesiog po galinėmis sėdynėmis, o kitu kanalu šiltas oras toliau keliauja per slenksčius iki priekinio stiklo.
Po galinėmis sėdynėmis esanti šilto oro anga atidaroma arba uždaroma kaire rankenėle šalia rankinio stabdžio. O slenksčiuose esanti anga savo plastmasiniame rėme viduje turi sklendę, kuri tiesiog stumdoma pirštais.
Jei Vabalo kėbule jau yra rimtų perrudyjusių skylių, didelė tikimybė, kad slenkstyje esantis vamzdis, per kurį keliauja šiltas oras, taip pat yra jau perpūves ir šiluma patekusi į slenkstį tenai ir išsisklaido, nepasiekusi nei angos slenkstyje, nei tuo labiau stiklo.
2007/01/31
Ačiū už puikią informaciją. Didžiausias atradimas buvo, kad šiltas oras vis tik pučiamas ventiliatoriaus. Įsivaizdavau, kad jis juda tik Vabalui važiuojant dėl susidariusios traukos Vakar iškasiau iš sniego Vabalą ir pabirbinau. Šiluma vaikšto visur. Tik nelabai supratau, kada anga slenkstyje uždaryta, kada atidaryta ?
Rimgaudas. 2007/02/01
Šiaip labai keista, kad nesimato slenksčiuose plastmasinėse grotelėse reguliuajamų sklendžių. Neteko girdėti, kad Vabalai būtų buvę gaminti be tų sklendžių, nes jos labai paprastos, skardelė su vyriais. Bet nenustebčiau, jei sužinočiau, kad Sparkäfer'ius galėjo gaminti be tos sklendės.
O dėl savaiminio oro keitimosi Vabale, tai visiška teisybė. Nuo 1967 metų visiems Vabalams, išskyrus VW 1200 Sparkäfer, į bagažinę montuodavo štai tokią oro įtraukimo dėžutę:
Rimgaudas. 2007/02/01
Šiaip labai keista, kad nesimato slenksčiuose plastmasinėse grotelėse reguliuajamų sklendžių. Neteko girdėti, kad Vabalai būtų buvę gaminti be tų sklendžių, nes jos labai paprastos, skardelė su vyriais. Bet nenustebčiau, jei sužinočiau, kad Sparkäfer'ius galėjo gaminti be tos sklendės.
O dėl savaiminio oro keitimosi Vabale, tai visiška teisybė. Nuo 1967 metų visiems Vabalams, išskyrus VW 1200 Sparkäfer, į bagažinę montuodavo štai tokią oro įtraukimo dėžutę:
Toliau oras vamzdeliais išvedžiotas į visus priekinio stiklo apipūtimo taškus, kai kurie netgi sujungti su šilto oro vamzdeliais.
Nuotrauką paėmiau iš čia: http://www.vwtrendsweb.com/tech/0411vwt ... t_part_16/
Šiame puslapyje puikiai iliustruota visa pūtiklio sujungimo schema. Kas nepažino savo Vabalo bagažinės, priminsiu, kad tai modelis VW 1302 (1970-1972), bet iš esmės tai visų Vabalų šalto oro įtraukimo principas. Įdomu tai, kad šie kanalai itin gerai pradeda pūsti, kai praveri nors nedidelį orlaidės tarpelį (nupučia net šerkšną).
Tokią ventiliaciją turėjo visi VW 1302 ir VW 1303 modeliai, taip pat ir VW 1300 bei VW 1500.
Priekinis gaubtas tokiuose modeliuose taip pat turėjo ir ventiliacines angas. Jos išdėstytos žinoma horizontalai ir žiemą prieš sėdant prie Vabalo vairo, tas angas reikėdavo gerokai išvalyti su šepečiu. Aš darydavau paprastai, grįžes namo, atidarydavau bagažinę ir pačią plastikinę dėžute uždengdavau po ranka pasitaikiusiu polietileniniu maišeliu. Tada neprisnigdavo į vidų ir sniegas neužkimšdavo angų. Tik kitą dieną, prieš pradedant važiuoti, reikėdavo nepamiršti nuimti maišelį
Ir dar, į šiuos plastmasinius korpusus taip pat montuodavo papildomus elektrinius ventiliatorius, bet tais laikais tokie priedai įeidavo tik į atskirus Vabalus už atskirą kainą ir sutikti Vabalą su elektriniu ventiliatoriumi yra gan sunku.
Visi Lietuvoje važinėjantys meksikietiški Vabalai taip pat turi tokią savaiminę oro įrangą, bet 1993 metais meksikiečiai Vabalus supaprastino ir iki gamybos pabaigos 2003 metais, Vabalai liko be šios oro ventiliacijos ir stiklo apipūtimo. Priekiniame stikle liko tik dvi kampuose esančios karšto oro angos. Vabalus matyt jie gamino savo rinkai, o klimatas Meksikoje tiesiog pavydėtinas.
2007/02/02
Sklendės slenksčiuose yra, bet tamsoje neįžiūrėjau, kokioje pozicijoje jos atidarytos šiluma eina bet kokioje pozicijoje. Turiu keleta smagių fotkių iš 97 parado, kaip jas galima įdėti ?
Rimgaudas. 2007/02/02
Dėl tų sklendžių keista, gal būt jas uždarius jos nevisiškai prisispaudžia ir vistiek šiek tiek pučia.
Štai radau įdomią nuotrauką, kurioje dėl gerokai apipuvusio apvalkalo matosi viduje esantis aliuminio radiatorius.
Iš šios nuotraukos galima suprasti, kurioje vietoje kolektorius labiausiai įšyla, nes auštant kaip tik čia ilgiausiai laikosi drėgmė ir išorinė skarda čia labiausiai pūva.
2007/02/04
Nuotrauką paėmiau iš čia: http://www.vwtrendsweb.com/tech/0411vwt ... t_part_16/
Šiame puslapyje puikiai iliustruota visa pūtiklio sujungimo schema. Kas nepažino savo Vabalo bagažinės, priminsiu, kad tai modelis VW 1302 (1970-1972), bet iš esmės tai visų Vabalų šalto oro įtraukimo principas. Įdomu tai, kad šie kanalai itin gerai pradeda pūsti, kai praveri nors nedidelį orlaidės tarpelį (nupučia net šerkšną).
Tokią ventiliaciją turėjo visi VW 1302 ir VW 1303 modeliai, taip pat ir VW 1300 bei VW 1500.
Priekinis gaubtas tokiuose modeliuose taip pat turėjo ir ventiliacines angas. Jos išdėstytos žinoma horizontalai ir žiemą prieš sėdant prie Vabalo vairo, tas angas reikėdavo gerokai išvalyti su šepečiu. Aš darydavau paprastai, grįžes namo, atidarydavau bagažinę ir pačią plastikinę dėžute uždengdavau po ranka pasitaikiusiu polietileniniu maišeliu. Tada neprisnigdavo į vidų ir sniegas neužkimšdavo angų. Tik kitą dieną, prieš pradedant važiuoti, reikėdavo nepamiršti nuimti maišelį
Ir dar, į šiuos plastmasinius korpusus taip pat montuodavo papildomus elektrinius ventiliatorius, bet tais laikais tokie priedai įeidavo tik į atskirus Vabalus už atskirą kainą ir sutikti Vabalą su elektriniu ventiliatoriumi yra gan sunku.
Visi Lietuvoje važinėjantys meksikietiški Vabalai taip pat turi tokią savaiminę oro įrangą, bet 1993 metais meksikiečiai Vabalus supaprastino ir iki gamybos pabaigos 2003 metais, Vabalai liko be šios oro ventiliacijos ir stiklo apipūtimo. Priekiniame stikle liko tik dvi kampuose esančios karšto oro angos. Vabalus matyt jie gamino savo rinkai, o klimatas Meksikoje tiesiog pavydėtinas.
2007/02/02
Sklendės slenksčiuose yra, bet tamsoje neįžiūrėjau, kokioje pozicijoje jos atidarytos šiluma eina bet kokioje pozicijoje. Turiu keleta smagių fotkių iš 97 parado, kaip jas galima įdėti ?
Rimgaudas. 2007/02/02
Dėl tų sklendžių keista, gal būt jas uždarius jos nevisiškai prisispaudžia ir vistiek šiek tiek pučia.
Štai radau įdomią nuotrauką, kurioje dėl gerokai apipuvusio apvalkalo matosi viduje esantis aliuminio radiatorius.
Iš šios nuotraukos galima suprasti, kurioje vietoje kolektorius labiausiai įšyla, nes auštant kaip tik čia ilgiausiai laikosi drėgmė ir išorinė skarda čia labiausiai pūva.
2007/02/04