VW T2 BUSiukas (Donatas)

Turimas ir prižiūrimas autobusiukas - trumpi aprašymai ir nuotraukos
Post Reply
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Na taip.. gal ir vėžlišku greičiu, bet po truputį judam pirmyn! O tai, bene, ir svarbiausia...

Šįkart mano globojamame garažiuke vyko seniau jau nusipirktų skardų pjaustymas, lankstymas ir panašūs darbeliai...
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Dar truputėlį:
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Na taip... :) Po egzaminų (studentas aš visgi) radosis kelios dienos laisvo laiko, taigi darbai vėl pajudėjo...ne kažin kiek, bet pajudėjo... taigi..

Difuzorius. Auto laužyne pirkau difuzorių. Kaip žinot, į BUSiuką bandau įtalpint Golf'inį radiatorių, taigi logika sako, kad paprasčiausias variantas, neskaitant to, kad visiškai nieko nedaryt, turėtų b0t ir Golf'inis difuzorius... Bet juk visada norisi, kad būtų geriau, tiesa? Ir kaip tyčia auto laužyne, lentynoj.., šalia gulėjo difuzorius nuo VW Passat 2.0 1996m. Taip, tas pats, kur su dviem propeleriais sujungtais diržine pavara. Nežinau, ar teisingai pasirinkau, bet tuo metu tai atrodė geresnis pasirinkimas. Keli propeleriai turėtų efektyviau aušinti radiatorių, nei vienas, be to Passat'inio difuzoriaus gaubto didesnis laisvojo pratekėjimo (free-flow) plotas. Tai reiškia, kad net ir neveikiant propeleriams oro srautas turėtų lengviau pratekėti, lyginant su Golf'iniu radiatoriumi.
Tik štai- kita medalio pusė. Pirkdamas neturėjau nei metro, nei kokio kito ilgio matavimo prietaiso, taigi pažiūrėjęs iš akies įvertinau, kad maždaug tiks :) Oi klydau, klydau... Bematuodamas realiai pamačiau, kad difuzorius platesnis už radiatorių. Platesnis tiek, kad BUSiuke jam paruoštoj vietoj sveikas niekaip netilps. Bžžt bžžt, su kampiniu šlifuokliu ir difuzorius vos vos, bet jau telpa... Woohoo!!!

Įdomus dalykas, apie kurį dar neteko pagalvot ar tiesiog su kuriuo dar neteko susidurt yra tai, kad difuzoriaus el. variklis be nuolatinių magnetų. Gudrus dalykas tas indukuotas magnetas- sukuria magnetinį lauką, tik tada kai reikia. O kai nereikia- leidžia propelerio mentėms suktis laisvai...

Daugiau kitą kart... :wink:
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Anti vibracija
Tai, kad difuzorius vos vos telpa įdėti- negana. Reikia kažkokiu būdu jį pritvirtint :) Reikalavimai tvirtinimo sistemai: anti vibracinis elementas, paprastumas, patikimumas ir galimybė pakeisti/išimti radiatorių jam prakiurus ar šiaip, kad vabalus pravalyt (iš išorės priėjimas gan prastas).
Taigi- viską galvojau išspręsiąs gan paprastai, jei tik būčiau radęs guminių žiedelių su įpjova išorėje ir 16 mm vidinio diametro skyle... Jis kaip tik būtų užsimovęs ant radiatoriaus tvirtinimo auselių ir išorėje prisitvirtintų prie kronšteinų, sujungtų su kėbulu... Be to būtų mažas veikiančių jėgų petis... Sugaišau, bene, pusė dienos, deja, Vilniaus auto detalių parduotuvės ir auto laužynai kažko panašaus pasiūlyti negalėjo... Išeitis- anti vibracinės pagalvėlės. Mažiausias, kurias pavyko gauti buvo M6 sriegio anti vibracines pagalvėles. Taigi iš pradžių paprasčiausias variantas atrodė išimti M4 bronzines įvores iš radiatoriaus ir, praplatinus skyles, pakeisti jas į M6, kad prisisuktu "paduškos". Klaida!!!, bet kai darai kažką panašaus (buri) ir dar pirmą kart- tokie dalykai pasitaiko... Pagalvėlės guminės ir jos, pagal paprastumo planą, buvo paguldytos horizontaliai, ko pasekoje dėl radiatoriaus ir difuzoriaus svorio jos gan stipriai deformavosi...-netinka. "Paduškėles" reik statyt vertikaliai. Tam reikėjo išlankstyti 'pasagas', prie kurių jau ir tvirtinsis pagalvėlės... :)
Žodžiu- šiaip ne taip sprendimas rastas- tikiuosi pasiteisins... :wink:
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Na taip...toliau...

Geresniam veikiančių jėgų paskirstymui po radiatoriaus tvirtinimo pagalvėlėm, nusprendžiau pritvirtinti/privirinti papildomas plokšteles... Virinimą ar litavimą kiek sunkina tai, kad visiškai neturiu patirties... be to naudoju mini autogeną. Liepsnoje metalas kaista, plečiasi, deformuojasi- susidaro vidinės įtampos zonos... tai ypač jaučiasi, kai stengiesi virinti skirtingo storio detales.. Taigi, bent jau dabar, stengiuosi su turimu autogenu virinti tik ten kur būtina, ir tai tik ant "snarglių"... Orientuojuosi į tai, kad viską normaliai (ar taip kaip išeis :lol:) suvirinti reiks pusautomačiu. Suvirinimas.lt nuomoja MinarcMig 150 ar 180 po 50-60lt parai... ar sunku su tokiais aparatais dirbt? Kaip geriausia paruošt metalo paviršių prieš virinant?
Gal kas galit pasiūlyti kokios informacijos ar literatūros apie suvirinimo pradžiamokslį ir principus ir t.t.? Būtų pravartu..., nes bijau, kad vien filosofija "bandau ir darau" gali ir nepasiteisinti :D.
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Dar apie virinimą...
Įkeliu filmuką, o gal kam ir patiks :D
http://www.vimeo.com/3052738
po
Posts: 185
Joined: 2008 Apr 25 Fri, 14:51
Location: Vilnius

Post by po »

Labai neblogai cia pas tave viskas atrodo :wink:

Virinti nera taip sunku, ypac storesnius metalo gabalus. Manau po keliu dienu praktikos galima jau si ta nuveikti. Internete labai daug informacijos apie virinima, deja ne visa ji naudinga. Man labiausiai patiko ir pasirode naudingiausias sis: http://www.mig-welding.co.uk/

Sekmes!
Justinas
Posts: 574
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 18:54
Location: Vilnius
Contact:

Post by Justinas »

Aš ne į temą, bet noriu pagirti Donata dėl labai gražių nuotraukų į kurias visuomet malonu žiūrėti ;]
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Na taip.. :wink:

Po, ačiū už puikia nuorodą- skaitau, domiuosi...
Justinai, nors ir ne į tema, bet visad labai malonu, kai kažkas įvertina tavo darbą teigiamai... Pats kažkiek domiuosi fotografija. Žaidžiu su apšvietimu, WB, išlaikymu ir t.t. Man ir pačiam įdomiau skaityti ne vien "sausą" tekstą... ;)


"V" griovelis
BUSiuke, skarda po akumuliatoriumi (dešinėje pusėje) buvo perdaryta garažiukyje. Gal ir nebūtų problemos, jei būtų vienodas aukštis, lyginant su dešine puse (tai man reikalinga, kad radiatoriai būtų vienodame aukštyje). Maža to, labiausiai akis skaudino paprastas, tačiau nelogiškas sprendimas- minėtosios skardos kraštai užlenkti žemyn. Pastarieji kraštai ribodamiesi su išorinėmis skardomis sudaro "V" griovelį, kur pro ortakį patekus vandeniui, nešvarumams, dumblui susidaro idealios sąlygos rūdijimui. Nieko nedarant, tai tik laiko klausimas kada viskas prarūdytų kiaurai..

Špaklius
Taigi pirkau skardą po akumuliatoriumi ir ruošiau vietą jos įstatymui. Deja, įsisprausti ji niekaip nenorėjo, nes išorinė "kampinė" skarda taip pat namudinė ;) pastarosios forma (išlenkimas) neatitinka originalo. Taigi pabandžius ją šiek tiek deformuoti, BUSiuko išorėje pradėjo byrėti špaklius. Maždaug 3-4mm, o vietomis iki 5-6mm storio :shock: Daugoka... Manau, reik šią vietą taip pat tvarkyti... dar ir dėl to, kad skiriasi "kampinės" skardos formos dešinėje ir kairėje pusėje (tai matyti, tik tada kai atkreipi dėmesį :D )
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Beje, gal kas turit pardavimui "kampinę" skardą (apibraukta)?
Post Reply