Nepaisant ridos, variklio alyvą reikia keisti bent kartą metuose. Pavasarinis variantas- pakeisti po žiemos "priplėkusią" alyvą (tiems, kas nevažinėja žiemą). Rudeninis variantas- pakeisti prieš žiemą į šviežią, mažiau užterštą ir pastovesnio klampumo alyvą (tiems, kas važinės žiemą).Dima wrote:Pagal taisykles tepalas nors ir nenaudotas praranda savo savybes po metų stovėjimo. Tai gaunasi, kad tepalą reikia keisti kasmet neprisukus 10k km, o jei pagal kilometražą, tai kol vabalas prisuks 10k km, tai praeis ne vieneri metai aišku būna ir išimčių.
Koks variklio tepalas?
Alyva sensta, polimerizuojasi. Benzas taip pat- susiformuoja ilgainiui dervų gabalėliai.Rimgaudas wrote:Tepalą vabalui reikia keisti kas 5 tūkst. Nenaudotas tepalas nesensta. Galiojimo terminas ant jo nerašomas. Čia ne saulėgražų aliejus
Ant alyvos pakuočių būna nurodyta arba galiojimo terminas, kiek metų po pagaminimo galima naudoti, arba data iki kada galima naudoti.
Prapjaukite alyvos bakelį ir pamatysite kiek ant dugno tirštos košikės nusėdę.
Nesvarbu, ar alyva senoviška, mineralinė, ar naujoviška, sintetinė- dervėjimo procesas vyksta. Alyvos kokybė atsiliepia eksploatacinėms savybėms- tepimui, teršalų plovimui, besitrinančių paviršių aušinimui, tepančios plėvelės patvarumui, lipnumui, alyvos putojimui, klampumo pastovumui. Tačiau neribotam saugojimo inde terminui alyvos kokybė nelabai turi įtakos.
Alyvų gamintojų be galo daug, dar daugiau įvairių variklinių alyvų. Bet pasaulyje yra tik keli gamintojai- naftos perdirbėjai, gaminantys bazines alyvas (Exon, Total,...). Tų gamintojų bazines alyvas perka viso pasaulio alyvų "maišytojai", kurie pagal savo receptūras maišo įvairias bazines alyvas, įvairius priedus, ir taip gaunamos įvairių savybių alyvos. Todėl jų asortimentas toks platus. Alyvų gamintojai nurodo įvairias klases pagal USA ir Europos standartus. Europos standartai griežtesni dėl sunkesnių eksploatavimo sąlygų Europos miestuose- didelis auto ir gyventojų tankis, intensyvus "start- stop" variklio darbo režimas, ir t.t.