VW T2 BUSiukas (Donatas)

Turimas ir prižiūrimas autobusiukas - trumpi aprašymai ir nuotraukos
Post Reply
bamboocha
Posts: 109
Joined: 2007 Dec 23 Sun, 17:53

Post by bamboocha »

Kodel taip staiga uzkaista variklis pas tave tai nelabai suprantu, galbut tas termostatas isvis neatsidaro, o ne jo nera. Be abejo matau, kad radiatorius istatytas nesamoningai, jis ten beveik negauna oro patenkancio is isores. As jokiais budais nenorejau statyti radiatoriaus prieki, del to beveik 1,5 metu bandziau sita kaitimo problema isspresti. As savo radiatoriu buvau istates kaip ir pas tave, bet pristumiau kuo arciau desinio sono, kaisdavo tik nuo 70-80 km/h arba kai vaziuodavom 8-iese. Kadangi turiu draugu autolauzynuose, pasiemiau keleta kitu radiatoriu didesniu. Teko siek tiek panaudoti vadinama bulgarke ir papjaustyti vidines skardas, be sito jau siam reikale neapseisi, kadangi radiatorius is esmes tilpo, o ikisti nepavyko. As idejau Seat Toledo radiatoriu su dviem ventiliatoriais, tik nepamenu ar ventiliatoriai originalus ar irgi taikiau. Dar vienas svarbus dalykas kuri padariau, tai uzdejau oro paemimo gaubta nuo Subaru (bent jau taip sake). Pirkau ji ''Ronikoj'' Kaune. Jie ten turi ivairiu dydziu ir formu. Esu idejes papildoma varikliuka vandeniui varineti, turiu dar viena atliekama, galesiu padovanoti. Esu prasikonsultaves su belekiek meistru, bet zinot, kiek zmoniu tiek nuomoniu. Taciau zinai, kas to nera dares, tas nelabai ka ir gali papasakoti. Kaip turesi laiko skambink ir nuleksim iki mano autobusiuko, kai matai naturoj iskyla daugiau klausimu. O tas oro gaudytuvas ne taip jau blogai atrodo.
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Na taip...Sveiki, praėjo dar vienas savaitgalis, šeštadienis ir tolimesnė pažintis su BUSiuku.

Darbas Nr.2
Atlikau eksperimentą- kas 2min matavau aušinimo skysčio temperatūrą. Rezultatai galbūt nėra esminiai, bet patvirtino tai, kad termostato iš vis nėra arba kad jis užstrigęs/sugedęs, mat vos tik užkūrus variklį, aušinimo skystis radiatoriuje ženkliai šilo, kaito... Ant laisvų sūkių, esant oro temp +/- 2-4oC ir radiatoriaus propeleriui nuolat sukantis, temperatūra radiatoriuje palaikoma pastovi,...neperkaista...bent jau tiek...
Išleidau aušinimo skystį iš sistemos, žinoma irgi su nuotykiais :mrgreen: :!: Nestovėkite išsižioję po šlanga iš kurios išleidinėjat aušinimo skystį, nes gali tekt gurkštelt... saldus brūdas :lol: ...tfu tfu... Atjungiau visas aušinimo sistemos šlangas, ruošiamės radiatoriaus iškeldinimui.
Išiminėdamas radiatorių radau labai originalų radiatoriaus tvirtinimo elementą: paimtas ir privirintas spynos dekoracinis dangtelis, o prie jo dar gelžgaliukas...žodžiu tvirtinimas sutvertas iš to, kas po ranka papuolė...
Toliau, kaip jau minėjau, ketinu dėti du radiatorius, tačiau čia man koją kiša vietos stoka. Nesiimant chirurginių intervencijų (a.k.a. pjaustymo), galima šiaip ne taip įgrūsti kone vieną iš mažiausių automobilinių radiatorių 400x350x16(32)mm dydžio. Nežinau, o gal tiksliau reiktų sakyt- bijau, kad to nepakaks efektyviam aušinimui, todėl norom/nenorom teks imtis bulgarkės (kampinis šlifuoklis), bent jau minimaliom intervencijom. Ruošiuosi ir tam. Saugumo sumetimais iš bako išleidau visą kurą ir atidariau kuro matuoklio dangtelį, kad likę garai pasišalintų iš bako, juk būtent benzino garai ir yra sprogiausi...juk nesinorėtų :?
Dar išėmiau sofą-lovą, kelis dekoracinius apmušimo elementus tiesiog tam, kad būtų galima patogiau prieiti prie variklio skyriaus iš salono pusės, be to dar tie laukiantys pjaustymai...

Nuotraukose ponas radiatorius prieš iškeldinimą; "originalusis" radiatoriaus tvirtinimo elementas ir erdvės naujajam radiatoriui tvirtint:
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Nedidelis priedas. Prieš kelis metus pradėtas gaminti pats greičiausias ir galingiausias serijinis automobilis Bugatti Veyron. Jame patalpintas 8 litrų ir 1001 arklio galių variklis. Inžinieriai kurdami tokį galingą variklį, susidūrė su rimta variklio aušinimo problema, todėl į visas laisvesnes kėbulo erdves teko sudėti daugybę aušinimo radiatorių, kurių automobilyje yra net 12.
Ieškojau internete vaizdingo paveikslėlio su radiatorių išdėstymu, tačiau vidinių erdvių beveik nepateikiama, įdomesnę radau tik šią:
http://www.seriouswheels.com/pics-2006/ ... 80x960.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron
po
Posts: 185
Joined: 2008 Apr 25 Fri, 14:51
Location: Vilnius

Post by po »

Sigis wrote:Nedidelis priedas. Prieš kelis metus pradėtas gaminti pats greičiausias ir galingiausias serijinis automobilis Bugatti Veyron. Jame patalpintas 8 litrų ir 1001 arklio galių variklis. Inžinieriai kurdami tokį galingą variklį, susidūrė su rimta variklio aušinimo problema, todėl į visas laisvesnes kėbulo erdves teko sudėti daugybę aušinimo radiatorių, kurių automobilyje yra net 12.
Ieškojau internete vaizdingo paveikslėlio su radiatorių išdėstymu, tačiau vidinių erdvių beveik nepateikiama, įdomesnę radau tik šią:
http://www.seriouswheels.com/pics-2006/ ... 80x960.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron
Truputi pataisysiu: Bugatti tokiu buvo iki 2007 spalio, kai greiciausiu automobiliu tapo Shelby kompanijos sukurtas SSC Ultimate Aero TT. Teko skaityti, kad siuo metu net ir sis automobilis nera greiciausias - tereikia tai tik oficialiai irodyti.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fastest_production_car
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Na taip... Bugatti ar Shelby, bet nesakykit- maniškis irgi galiūnas, net 55kw :mrgreen: ant žalio popieriaus.

Kai kam buvo įdomu stoglangis- neskupydlinsiu :lol: prašom žiūrėkit, nors nelabai yra ką... viskas labai paprasta, bent jau mano akim žiūrint. Jei kas domina detaliau, klauskit, nesidrovėkit.
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Atidarymo-uždarymo mechanizmas:
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Ir, žinoma, stoglangis gerai, bet jis irgi turi savo minusiukų- frminis rūdžių komplektėlis:
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Ir dar... anga vandeniui nubėgti, betvarkėlė ir vaizdas iš viršaus:
Marius
Posts: 621
Joined: 2007 Aug 06 Mon, 10:53
Location: Radviliškis/Vilnius

Post by Marius »

Sveikas Donatai kadangi pas tave autobuselyje nestandartinis varikliukas kaip ir pas mane tai numetu tau linka kuriame rasi gan nemazai informacijos apie ausinima ir vandeniu ausinamu varikliuku instaliawima i autobuselius ir vabalus http://bb.bbboy.net/vwengineconversions jei moki angliskai manau rasi ten naudingos informacijos :wink:
Donatas
Posts: 85
Joined: 2008 Sep 22 Mon, 16:49
Location: Vinius-Kaunas

Post by Donatas »

Ačiū, Mariau. Rimtas forumas..., kalbama apie rotorinių, Subaru, Toyota ir kt. variklių dėjimą į VW,.. šiek tiek apie aušinimą. Kad ir kaip ten bebūtų, tačiau darbai jau pradėti. Nusprendžiau padidinti radiatoriaus aukštį, o ar tai racionalu, čia jau kitas klausimas :?: :lol:

Darbas Nr. 3
Ieškodamas tinkamo radiatoriaus, jau kelintą kart apsilankiau UAB "Detalita" (www.detalita.lt), Lakūnų g. 30, Vilnius. Čia, bene, 2 valandas vartydamas "Nissens" radiatorių katalogą ieškojau radiatoriaus, kurio plotis= <350mm aukštis= +/-700mm. Pastarieji matmenys pasirinkti neatsitiktinai- norėjau kuo didesnio radiatoriaus ir kad jam įstatyti reikėtų kuo mažiau pjaustymo darbų. Deja,- būtent to ko ieškojau neradau, tačiau vėliau išsiaiškinau (bent jau taip teigė pardavėjai-konsultantai), kad radiatorių galima paversti 90 laipsnių t.y. vertikaliai.Žinoma, jei nėra slėgiminio dangtelio su ventiliu, ir arba tai, kad jis, kaip ir nuorinimo elementas, turėtų būti kuo aukščiau vertikalioje ašyje. Šiuo konkrečiu atveju, tai išėjimas į išsiplėtimo bakelį.
Bingo!- pavyko rasti kelis radiatorius, kuriuos, na bent jau teoriškai, galima būtų paversti statmenai. Kadangi, projektas remiasi daugiau teorinėmis žiniomis, nei praktika, kažkaip nesinori investuoti didelių pinigų. Pasirinkau 340mm X 750mm radiatorių, "Made in Taiwan" variantą, 130 lt vnt. Naujas užtat ir dar aliumininis-, beje tai irgi svarbu, mat aliumininiai radiatoriai efektyvesni nei variniai (Copper), be to, tai taip pat svarbu norint išvengti papildomos korozijos ir galvaninio elemento susidarymo variklio aušinimo sistemoje.

Prasidėjo pjaustymo darbai. Bulgarkė (a.k.a. kampinis šlifuoklis) burzgė, žiežirbos lakstė, gumos svilo- dūmijo..., kam teko dirbt, tas žino :lol:
Bet prieš tai dar reikėjo sutvarkyti, ar bent jau įsiminti kaip ir kas su elektros instaliacija. Atsarginio rato dėkle buvo įmontuota paslaptinga dėžutė, kurioje galvojau paslėptas koks mini inverteris, saugikliai ar dar kas nors, mat iš jos išėjo, berods, 15 laidų.Žinoma, vėliau paaiškėjo, kad iš tų laidų raizgalyno bent jau kažkokią reikšmę turi tik 5 laidai: vienas ateina iš akumuliatoriaus persiskirsto į 4 plonesnius, kurie keliauja saugiklių dėžutės link. Visa kita tai tik palaidi laidai. Gražu.. :wink:

Nuotraukose: laidų raizgalynas atsarginio rato dėkle, paslaptingoji dėžutė ir jos vidus.
Post Reply