Stabdžių problemos

Konsultacijos taisant, perkant vabalus, techniniai duomenys, priežiūra, remontas...
Aivars

Stabdžių problemos

Post by Aivars »

Kurioje vabalo vietoje yra stabdžių varlė-jungtukas?
Neveikia stabdžių šviesos.

2006.02.03
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Stabdžių varlės įsisuka į pagrindinį stabdžių cilindrą, kuris randasi tiesiog už pedalų po benzino baku.
Toks gedimas pasitaikė ir man, bet mano 1968 metų modelio pagrindiniame stabdžių cilindre yra tik viena varlė. Naujesniuose modeliuose turi būti dvi varlės.
Norint pakeisti varlę teks nuimti kairijį priekinį ratą, bet svarbiausia priseis perpumpuoti stabdžius, o būtų dar geriau jei ta pačia proga pasikeistumėt visą stabdžių skystį.
Stabdžių skystis iš aplinkos sugeria drėgmę, nuo ko ima rūdyti stabdžių cilindrai ir vamzdeliai. Rūdys ima šlifuoti guminius manžetus, sudyla ir ima leisti stabdžių skystį. Stabdžių skysčio dažniausiai niekas niekada nekeičia, nes tikisi savo automobilį parduoti anksčiau, nei iškils kokios bėdos.
Keičiant mano vabale stabdžių skystį, išbėgo tamsus ir murzinas skystis. Pamačius tokį vaizdą teko paaukoti dar vieną pirktą skysčio buteliuką ir visą stabdžių sistemą perpumpuojant išplauti.
Ilgai nekeičiant stabdžių skysčio gadinasi ne tik stabdžių cilindrai, bet ir gadinasi varlytės.
Įdedu dar vieną nuotrauką lengvesniam įsivaizdavimui kur ir kaip atrodo pagrindinis stabdžių cilindras, tik ši nuotrauką yra 1950 metų vabalo su varlyte cilindro priekyje, bet bendras vaizdas labai panašus ir neblogai atspindi vėlesnių vabalų tapatumus.

P.S. - hidrauliniai stabdžiai į Vabalus pradėti montuoti 1950 metais, iki tol visa stabdymo jėga buvo perduodama trosais. Trosiniai stabdžiai vabalams buvo montuojami dar iki 1962 metų, tuo pačiu gaminant ir hidraulinius vabalus.
2006.02.03.
Gerb?jas

Post by Gerb?jas »

Sveiki.
Turiu 1982 metų Meksikietišką vabalą ir reikia tvarkyti stabdžius. Stabdžiai tai stabdo tai nestabdo, kaladėlės geros, skysčio yra, papumpuojant pradeda stabdyti, bet tik paspaudus apie 4 kartus.
Gal kas patartų, kur galima būtų surasti kvalifikuotą pagalbą Vilniuje?

2006.03.14
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Sveiki,
Į Jūsų Vabalo stabdžių sistemą yra patekęs oras, dėl to Jums stabdant nuolatos reikia spausti pedalą kelis kartus.
Nuvažiavus į bet kurį servisą Jums perpumpuos visus keturis ratus ir išleis susikaupusį orą. Ši 20-ties minučių procedūra nesudėtinga ir standartinė, tokį darbą nesunkiai atliks dauguma automobilių meistrų.
Tuo pačiu norėčiau pasiūlyti pasikeisti stabdžių skystį, nes tai būtina daryti kuo dažniau.
2006.03.14
Andrius.

Post by Andrius. »

Ar įmanoma vabalui pritaikyti nuo kito automobilio (pvz. VW Golf) stabdžių cilindriukus?
O gal yra kur pirkti?

2006.07.14
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Deja Vabalų stabdžių cilindriukai yra autentiški ir nuo kitų automobilių Vabalui netiks, taip pat netiks ir nuo Golfo.
Laimę reikėtų pabandyti kai kuriose autodalių parduotuvėse, gal įmanoma užsisakyti. Kadaise man pačiam teko nebrangiai užsisakinėti cilindriukus, tik gaila tie tiekėjai kažkur išgaravo.
Kartą teko nugirsti, kad Vabalui buvo pritaikyti kito automobilio stabdžių cilindrai. Kitų automobilių cilindriukų pritaikymas gal būt ir tiesa, tačiau abejoju kad jie tiksliai atitiko. Manau gerokai teko šį bei tą perdaryti, nes turėjo neatitikti tvirtinimo lizdai ir skylės. Be to visiškai turi atitikti pačio cilindriuko vidaus darbinis diametras. Vabalo galinių ratų cilindriukų diametras yra 17 milimetrų, o priekinių 22 milimetrai (VW 1302 ir 1303 - priekinių diametras 23 milimetrai). Skirtingas diametras taisyklingai paskirsto stabdžių balansą tarp ašių, nes Vabalo svorio centras yra pasistūmęs į galą.
Vabalo stabdžiai su kitų automobilių cilindriukais būtų tikrai niekam tikę, tai tik atgyvenęs tarybinių laikų remonto būdas. Tokio Vabalo ašys turėtų stabdyti skirtingai, o geri ir kokybiški stabdžiai gelbsti ne tik piniginę bet ir gyvybę.
Vabalas yra labai populiarus pasaulyje, dėl to nemažai gamintojų vis dar gamina Vabalų stabdžių cilindriukus, bėda tik, kad Lietuvoje gauti juos įmanoma ne visur.
2006.07.17
Ray

Post by Ray »

Sveiki!
Gal patartumėt kaip pasikeisti stabdžių skystį garažo sąlygomis?
Ar reikia jį išleisti per pagrindinį cilindrą ar per visų keturių ratų stabdžių cilindriukus, tuo pačiu metu juos nuorinant?
Ačiū.

2007.03.27
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Šiuo metu bakelyje esantis skystis gali būti visiškai pasenęs ir prisigėręs drėgmės. Kas du metus skystį būtina keisti, nes per tą laiką susikaupusi skystyje drėgmė sukelia vamzdelių ir stabdžių cilindriukų koroziją. Sistema užsiteršia, cilindriukai rūdyja ir stabdžiai palaipsniui blokuojasi.
Nekeičiant stabdžių skysčio kartais važinėjama ir 10 metų, tačiau šitaip trumpinamas stabdžių cilindrų tarnavimo laikas.

Kad būtų greičiau, iš stabdžių skysčio bakelio reikia pašalinti senąjį skystį. Tai padaryti geriausia švirkšto pagalba, paliekant įsiurbimo angas truputį apsemtas.
Įpilamas naujas skystis.
Ant stabdžių cilindriuko ventilio užmaunama permatoma žarnelė, o kitas žarnelės galas įmerkiamas į indą su tenai jau esančiu stabdžių skysčiu (kad neįtrauktų oro). Pradžioje skysčio gali ir nebūti, nes perplaunant, į indą seno skysčio pribėgs užtektinai. Tačiau reikia stebėti, kad žarnelės galas visada būtų apsemtas.
Skaidri žarnelė reikalinga tam, kad matytusi per žarnelę einantys oro burbuliukai. Pumpuoti skystį reikia tiek, kad per žarnelę nebesimatytų einančių burbuliukų. Jei jie yra, vadinasi sistemoje dar yra likę oro.

Vabalui pumpavimą reikia pradėti nuo pačio tolimiausio rato esančio nuo skysčio bakelio, tai yra pirma pumpuojamas:

1. Galinis dešinys;
2. Galinis kairys;
3. Priekinis dešinys;
4. Priekinis kairys.

Taigi, pradedama nuo galinio dešinio rato.
Pumpuojama šitaip: liepus pagalbininkui pumpuoti, pedalas paspaudžiamas apie 10 kartų ir laikomas nuspaustas (standžiai pripumpavus). Ventilis atsukamas pusę apsisukimo, tai yra 180 laipsnių. Išbėgus skysčiui ventilis vėl stipriai užsukamas. Pripumpuojama ir vėl. Ventilis vėl atsukamas, išleidžiamas senas skystis ir ventilis užsukamas.
Operacija kartojama tol, kai pradės bėgti naujas skystis. Kartais senas skystis skiriasi nuo naujo tuo, kad būna drumzlinas arba net pajuodęs.
Pradėjus bėgti naujam skysčiui galima imtis kito rato (galinio kairio). Ir taip toliau.
Padarius tokią visų ratų perplovimo procedūrą, naujas stabdžių skystis pakeis seną ir tuo pačiu išskalaus visas sistemos vidines ertmes. Plaunant stabdžius geriau negailėti naujo stabdžių skysčio, jis nėra labai brangus. Geriausia jei šitaip pumpuojant ir plaunant būtų sunaudotas maždaug vienas indelis naujo stabdžių skysčio. Daugiausiai seno stabdžių skysčio perpumpuoti tenka žinoma per patį pirmąjį ratą (galinis dešinys), per kitus perpumpuoti tenka kiek mažiau.
Vienas indelis sudaro apie 300 - 400 mililitrų. Stabdžių skysčio markė DOT 3 arba DOT 4. Dėmėsio: jų galiojimo laikas yra tik 2 metai, perkant reikia žiūrėti pagaminimo datą.
Jei iš sistemos išbėgo labai tamsus ir nešvarus stabdžių skystis, perpumpavus visus keturis ratus visą procedūrą su keturiais ratais patartina pakartoti dar kartą. Bet jei jūs stabdžių skystį keitėte prieš du metus ar panašiai, tuomet antrą kartą to daryti nereikia.
Pumpuojant, atidžiai reikia stebėti Vabalo bagažinėje esantį skysčio bakelį, kad visuomet jame būtų skysčio. Pražiopsojus momentą gali baigtis skystis, pritrauks oro ir vėl reikės pumpuoti nuo pradžių.
Baigus darbą nepamirškite ant cilindriukų ventilių vėl užmauti apsauginius gaubtelius.

Dar patarčiau naudoti gero gamintojo raktus. Ventilis dažnai būna labai stipriai prirūdyjęs ir sunkiai išjudinamas. Prasto gamintojo raktai gali galutinai sugadinti ventilio dantelius, nes ventilis sukinėjamas daug kartų ir jį nesunku sugadinti.

Ir pabaigai, kaip jau minėjau, tai daryti geriau dviese, nes vienam tuo pačiu metu būti garažo duobėje ir pumpuoti stabdžius nėra patogu. :D

2007.03.27
User avatar
Rimgaudas
Posts: 717
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:50
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rimgaudas »

gal, kas bus susidūręs ? Po žiemojimo šį sezoną pradėjo cypti priekiniai diskiniai stabdžiai. Spustelėjus st. pedalą garsas dingsta, o po to vėl atsiranda. Cypimas nelabai garsus ir aukštas
Edvinas
Posts: 141
Joined: 2012 Nov 26 Mon, 17:50
Location: Kaunas

Post by Edvinas »

ar nebus, kad suportų kreipiančiosios parūdiję ar stringa? buvo taip atsitikę vw sharan'ui tai gal ir čia ta pati bėda? :roll:
Post Reply