Ruošiuos rytoj eit ieškot padangų vabalėliui (užpakaliniams ratams). Kokio dydžio patartumėte rinktis esant galimybei 165/50 ar 155/50, ar dar kokias kitas. Šiuo metu priekyje stovi 155/50.
Julius. 2006/08/15
Vabalo padangų istorija štai tokia:
KdF-Wagenas sukurtas su 16 colių ratlankiais, padangos dydis tuomet buvo 4.50 ñ 16. Tai skaičiai coliais. Padangos plotis 4.50 colio, pavertus milimetrais ñ 114 mm. Tais nedidelių greičių laikais net auomobilių sporte buvo nusistovėjusios tokios siauros padangos.
Šis Vabalo padangų dydis išsilaikė iki 1952 metų, kai ratlankiai sumažėjo iki 15 colių diametro. Tais metais Vabalo padangų dydis tapo 5.60 ñ 15 . (5.60 colio tai 142 mm).
1956 metais padangos tapo bekamerinėmis.
Apie 1965 metus, pasaulyje sukuriamos naujos kartos tvirtesnės padangos. Šios padangos turėjo kitokią vidinę konstrukciją ir turėjo tvirtesnes vertikalias briaunas. Diagonalinės padangos susideda iš išilginių pluoštų, o radialinės iš skersai sujungtų pluoštų (medvilnės, gumos ir kitų medžiagų). Važiuojant tokiomis padangomis automobilis kelyje stabilesnis. Pradžioje šios padangos daugiausiai naudotos sportiniuose automobiliuose. Šių padangų dydžio pirmasis skaičius nurodomas milimetrais, o antras kaip ir ankščiau coliais, pavyzdžiui 155 ñ 15.
Atsiradus pasaulyje padangų antram tipui, senosios buvo pavadintos diagonalinėmis, o naujosios radialinėmis. Diagonalinės padangos lengviesiems automobiliams pasaulyje gamintos iki 1980 metų, kol pagaliau galutinai jas išstūmė radialinės.
Kai kurios socialistinės šalys diagonalines padangas gamino net iki 1990 metų.
Bet įdomiausia istorija ta, kad visi Vokietijoje gaminti Vabalai iki pat gamybos pabaigos 1977 metais buvo apauti diagonalinėmis padangomis, tai yra 5.60 ñ 15. Tik nuo 1972 metų kai kurios specialios modelių serijos būdavo apaunamos ÃÃplačiomisÃà 165 ñ 15 radialinėmis padangomis. O 1973 metais sportinė VW 1303 S Gelb-Schwarzer Renner serija apauta 175/70 HR 15 padangomis ant 5 Ω J x 15 ratlankių (visų Vabalų ratlankių dydis 4 Ω J x 15).
Vėliau po 1977 metų, Vabalams plūstant jau iš Meksikos visi Vabalai kaip vienas, gamykloje apaunami 155 SR 15 padangomis.
Vabalų kabrioletai visada buvo laikomi prabangesniais automobiliais ir Vokietijoje iki gamybos pabaigos 1980 metais dažnai montuodavo radialines 155 SR 15 padangas.
Šios abi padangų rūšys stipriai skiriasi ne tik viduje bet ir išorėje. Senosios diagonalinės padangos išorėje turi aštrią dantytą briauną ir niekada nebuvo gamintos pažeminto profilio.
Šiais laikais savo Vabalams savininkai uždeda tokias padangas, kokį stilių labiau vertina: klasikinį, sportinį, ar velniai žino kokį (atsiprašau už išsireiškimą).
Aš asmeniškai vertinu tik klasiką, o padangos turi būti diagonalinės 5.60 ñ 15 arba radialinės 155 SR 15 ir ne platesnės. Deja jų rasti Lietuvoje darosi vis sunkiau ir tai tik po vieną, kurios ankščiau tarnavo kaip atsarginės padangos.
Šiuo metu Lietuvos padangų parduotuvėse rasti naujas 155 - 15 padangas neįmanoma. Tokiomis siauromis 15-likinėmis padangomis Lietuvoje niekas nesidomi. Nors prieš kelis metus Melgoje radau 165 SR 15 padangas, kurios kainavo 170 litų.
Pasaulyje egzistuoja daugybė padangų gamintojų, kurie gali pasiūlyti bet kokio dydžio ir bet kokio piešinio padangas, bet kokio amžiaus automobiliui. Paieškos tinklapiuose radau svetaines siūlančias padangas klasikinių automobilių mėgėjams.
O Lietuvoje 15-kos colių padangos prasideda tik nuo 185 mm pločio.
Pagal techninius reikalavimus Vabaluose turi būti montuojamos 155 arba 165 padangos, nes kaip minėjau Vabalų ratlankių dydis yra 4 Ω J x 15. Dedant ant tokių ratlankių platesnes padangas, jos netaisyklingai dėvisi ir padangos trumpiau tarnauja.
Šiais laikais yra įprasta važinėti automobiliais apautais nesiauresnėm nei 185 mm pločio padangomis, dėl to techninėse apžiūrose retai pasirodančiuose Vabaluose, tikrintojai neįžvelgia didelės bėdos.
Juliui galėčiau patarti montuoti vienodo pločio padangas ant abiejų ašių. Važinėti žemo profilio padangomis yra gražiau, sportiškiau atrodo, bet jos yra kietesnės, o Vabalo pakaba ir taip yra kietoka. Nenoriu piršti savo nuomonės, tiesiog kiekvienas turi savo stilių ir pomėgius. Be to dažnas yra užsidėjęs lietus ar šiaip kokius ratlankius, tuomet padangas reikėtų derinti prie šių ratlankių.
Važinėjant skirtingo pločio padangomis iškyla galimybė policijai mokėti baudą. Teko būti liudininku, kai svečioje šalyje vietiniai tvarkdariai neturėdami prie ko prikibti, prisikabino prie padangų: ant lietų Vabalo ratlankių priekyje buvo uždėtos 185 pločio padangos, o gale 195 pločio. Teko mokėti baudą...
2006/08/15
1973 metai,
VW 1303 S Gelb-Schwarzer Renner
serija apauta 175/70 HR 15 padangomis
Padangos vabalui
Naršydamas po internetą radau jau senoką, bet aktualų straipsnį:
2005 M. GEGUŽĖS 5 D., KETVIRTADIENIS. NR. 103 (4367) Lietuvos rytas
PADANGŲ GAMINTOJAI NEPAMIRŠTA KOLEKCINIŲ MAŠINŲ ŠEIMININKŲ
Ypatingi reikalavimai
Turtingų žmonių susidomėjimas antikvariniais automobiliais sukuria dar vieną verslo nišą padangų gamintojams.
Senutėlį ÑCadillacì arba septintojo dešimtmečio Žat 600ì Ñapautiì padangomis, pagamintomis pagal šių dienų technologijas, yra tokia pat nuodėmė, kaip ir montuoti į prieškarinį automobilį naujausią garso aparatūrą.
Problema ta, kad įsigyti padangų, pagamintų iki 1980 metų, nėra paprasta.
Diagonalinės, radialinės, juodos arba su baltu šonu, su kamera ar bekamerės, su kordais arba be jų? Kokio dydžio, kokiais matavimo vienetais matuojamos ñ milimetrais ar coliais?
Žvelgdami į klasikinius automobilius diletantai neieško atsakymų į šiuos klausimus.
Prastas senovinių automobilių žinovas dėmesį pirmiausia skiria kėbulo elegancijai, istorijos ženklų paieškoms.
Padangas dažnas atsimena tik tuomet, kai senutėlis pajuda iš vietos. Tiktai tąsyk susimąstoma apie jo ratų ypatumus bei paklystama klausimų džiunglėse, nes atsakymus rasti ne taip paprasta.
Atkurs ir istorinį gaminį
Per šimtametę automobilizmo istoriją susiklosčiusią ratų ir padangų bei diskų įvairovę akys jau vargiai aprėpia. Automobiliams, pagamintiems po 1980 metų, šių svarbių detalių netrūksta.
ÑTurint automobilį, pagamintą anksčiau, ne viskas taip paprastaì, ñ tvirtino Miuncheno bendrovės ÑOldtimer Reifenì vadybininkas Valentinas Schaalis.
Ši kompanija ñ pirmoji padangomis besirūpinančių Vokietijos antikvarinių automobilių savininkų sąraše.
Prieš 20 metų V.Schaalis įkūrė bendrovę ir, anot jo, gali pasiūlyti bet kurių padangų, kokias tiktai gamino pasaulyje nuo 1888-ųjų.
Užsakymas ñ be duomenų
V.Shaalio bendrovės sandėlyje ñ apie 9 tūkst. padangų, o kasmet jo kompanija parduoda apie 20 tūkstančių.
Tačiau dažniausiai klientai nepasitenkina vien tik juodos gumos gaminiais.
ÑPadangos bei diskai yra susiję kaip dešrelė ir riestainiaiì, ñ sako V.Schaalis, savo gaminius lygindamas su už Vokietijos ribų pagarsėjusiais klasikiniais Bavarijos valgiais.
Todėl sunkiausiais atvejais, kai klientas nežino, kokias tiksliai padangas turi Ñavėtiì jo automobilis, V.Schaaliui tiesiog nusiunčiamas automobilio techninis pasas. Tuomet verslininkas su savo komanda patys ieško reikalingų duomenų apie padangas.
Koncernų duoklė istorijai
Kai kurios naujos, bet labai seniems automobiliams skirtos padangos, kuriomis važinėja rečiausios mašinos, gaminamos rankomis ir todėl yra labai brangios. Tačiau ne vienam antikvarinio automobilio modeliui skirtą ÑapavąÃ¬ dalis koncernų gamina serijomis.
Pavyzdžiui, Vokietijos bendrovė ÑFuldaì siūlo tris antikvarinių padangų serijas, Prancūzijos koncernas ÑMichelinì taip pat parduoda klasikinių padangų.
Tiesa, pasirūpinti Vokietijoje ir Austrijoje gyvenančiais antikvarinių automobilių savininkais kompanija ÑMichelinì patikėjo V.Schaalio komandai.
Labiausiai senųjų modelių padangos nuo naujesnių skiriasi tuomet, kad senosios yra su baltu šonu. Tokios baltašonės padangos buvo madingos šeštąjį dešimtmetį ir tuomet tokias gamino beveik visi JAV padangų gamintojai.
Bėgant metams, baltosios padangos keitėsi, baltas papuošimo žiedas vis plonėjo ir aštuntojo dešimtmečio pradžioje visai išnyko.
Ne prabanga, bet apsauga
Naujų, bet pagal senuosius modelius ir technologijas pagamintų padangų kaina priklauso nuo automobilio markės, dydžio, pagaminimo metų ir padangų pasiūlos.
Pavyzdžiui, prieš 1960-uosius pagaminto ÑVolkswagenì Ñvabaloì savininkai už juodas diagonalines padangas moka po maždaug 60 eurų (204 litai). Stilingos padangos su baltu šonu šiam automobiliui kainuos daugiau nei dvigubai, apie 140 eurų.
Bet investicija į antikvarinių automobilių ratus nėra beprasmiška.
Tai, kad ieškoti pigesnį variantą nebuvo labai gera idėja, gali pasirodyti tada, kai posūkyje sprogs kamera ir antikvarinis gaminys su aplamdytu šonu atsidurs griovyje.
ÑNuo padangų priklauso automobilio saugumas, todėl ypač senų automobilių savininkai neturėtų taupyti šiems pirkiniamsì, ñ mano V.Schaalis.
Taip kalbėti V.Shaalis turi teisę, nes iki šiol važinėja 1934-aisiais pagaminta angliška mašina MG NA ir 1963-iųjų ÑPorsche 356ì.
Pirmasis jų profesionaliam vulkanizavimo meistrui, diplomuotam inžinieriui ir pakišo originalią verslo idėją. Pagelbėti antikvarinių automobilių savininkams V.Schaalis ėmėsi, kai ilgai vargo ieškodamas atitinkamų padangų savajam MG, kurį gavo iš tėvo dovanų studijų baigimo proga.
2005 M. GEGUŽĖS 5 D., KETVIRTADIENIS. NR. 103 (4367) Lietuvos rytas
PADANGŲ GAMINTOJAI NEPAMIRŠTA KOLEKCINIŲ MAŠINŲ ŠEIMININKŲ
Ypatingi reikalavimai
Turtingų žmonių susidomėjimas antikvariniais automobiliais sukuria dar vieną verslo nišą padangų gamintojams.
Senutėlį ÑCadillacì arba septintojo dešimtmečio Žat 600ì Ñapautiì padangomis, pagamintomis pagal šių dienų technologijas, yra tokia pat nuodėmė, kaip ir montuoti į prieškarinį automobilį naujausią garso aparatūrą.
Problema ta, kad įsigyti padangų, pagamintų iki 1980 metų, nėra paprasta.
Diagonalinės, radialinės, juodos arba su baltu šonu, su kamera ar bekamerės, su kordais arba be jų? Kokio dydžio, kokiais matavimo vienetais matuojamos ñ milimetrais ar coliais?
Žvelgdami į klasikinius automobilius diletantai neieško atsakymų į šiuos klausimus.
Prastas senovinių automobilių žinovas dėmesį pirmiausia skiria kėbulo elegancijai, istorijos ženklų paieškoms.
Padangas dažnas atsimena tik tuomet, kai senutėlis pajuda iš vietos. Tiktai tąsyk susimąstoma apie jo ratų ypatumus bei paklystama klausimų džiunglėse, nes atsakymus rasti ne taip paprasta.
Atkurs ir istorinį gaminį
Per šimtametę automobilizmo istoriją susiklosčiusią ratų ir padangų bei diskų įvairovę akys jau vargiai aprėpia. Automobiliams, pagamintiems po 1980 metų, šių svarbių detalių netrūksta.
ÑTurint automobilį, pagamintą anksčiau, ne viskas taip paprastaì, ñ tvirtino Miuncheno bendrovės ÑOldtimer Reifenì vadybininkas Valentinas Schaalis.
Ši kompanija ñ pirmoji padangomis besirūpinančių Vokietijos antikvarinių automobilių savininkų sąraše.
Prieš 20 metų V.Schaalis įkūrė bendrovę ir, anot jo, gali pasiūlyti bet kurių padangų, kokias tiktai gamino pasaulyje nuo 1888-ųjų.
Užsakymas ñ be duomenų
V.Shaalio bendrovės sandėlyje ñ apie 9 tūkst. padangų, o kasmet jo kompanija parduoda apie 20 tūkstančių.
Tačiau dažniausiai klientai nepasitenkina vien tik juodos gumos gaminiais.
ÑPadangos bei diskai yra susiję kaip dešrelė ir riestainiaiì, ñ sako V.Schaalis, savo gaminius lygindamas su už Vokietijos ribų pagarsėjusiais klasikiniais Bavarijos valgiais.
Todėl sunkiausiais atvejais, kai klientas nežino, kokias tiksliai padangas turi Ñavėtiì jo automobilis, V.Schaaliui tiesiog nusiunčiamas automobilio techninis pasas. Tuomet verslininkas su savo komanda patys ieško reikalingų duomenų apie padangas.
Koncernų duoklė istorijai
Kai kurios naujos, bet labai seniems automobiliams skirtos padangos, kuriomis važinėja rečiausios mašinos, gaminamos rankomis ir todėl yra labai brangios. Tačiau ne vienam antikvarinio automobilio modeliui skirtą ÑapavąÃ¬ dalis koncernų gamina serijomis.
Pavyzdžiui, Vokietijos bendrovė ÑFuldaì siūlo tris antikvarinių padangų serijas, Prancūzijos koncernas ÑMichelinì taip pat parduoda klasikinių padangų.
Tiesa, pasirūpinti Vokietijoje ir Austrijoje gyvenančiais antikvarinių automobilių savininkais kompanija ÑMichelinì patikėjo V.Schaalio komandai.
Labiausiai senųjų modelių padangos nuo naujesnių skiriasi tuomet, kad senosios yra su baltu šonu. Tokios baltašonės padangos buvo madingos šeštąjį dešimtmetį ir tuomet tokias gamino beveik visi JAV padangų gamintojai.
Bėgant metams, baltosios padangos keitėsi, baltas papuošimo žiedas vis plonėjo ir aštuntojo dešimtmečio pradžioje visai išnyko.
Ne prabanga, bet apsauga
Naujų, bet pagal senuosius modelius ir technologijas pagamintų padangų kaina priklauso nuo automobilio markės, dydžio, pagaminimo metų ir padangų pasiūlos.
Pavyzdžiui, prieš 1960-uosius pagaminto ÑVolkswagenì Ñvabaloì savininkai už juodas diagonalines padangas moka po maždaug 60 eurų (204 litai). Stilingos padangos su baltu šonu šiam automobiliui kainuos daugiau nei dvigubai, apie 140 eurų.
Bet investicija į antikvarinių automobilių ratus nėra beprasmiška.
Tai, kad ieškoti pigesnį variantą nebuvo labai gera idėja, gali pasirodyti tada, kai posūkyje sprogs kamera ir antikvarinis gaminys su aplamdytu šonu atsidurs griovyje.
ÑNuo padangų priklauso automobilio saugumas, todėl ypač senų automobilių savininkai neturėtų taupyti šiems pirkiniamsì, ñ mano V.Schaalis.
Taip kalbėti V.Shaalis turi teisę, nes iki šiol važinėja 1934-aisiais pagaminta angliška mašina MG NA ir 1963-iųjų ÑPorsche 356ì.
Pirmasis jų profesionaliam vulkanizavimo meistrui, diplomuotam inžinieriui ir pakišo originalią verslo idėją. Pagelbėti antikvarinių automobilių savininkams V.Schaalis ėmėsi, kai ilgai vargo ieškodamas atitinkamų padangų savajam MG, kurį gavo iš tėvo dovanų studijų baigimo proga.
Geltonajį vabalą užregistravau ir purčiau Tuvlitoje. Pakaba ir CO su nitritais - super. Tačiau greit važiuojant reikia gaudyti po kelią - itariu, kaltos per plačios padangos - net 195. Užsakiau, kad paieškotų naudotų vabalinių Vokietijoje. Ačiū už konsultaciją.
Rimgaudas. 2007/01/27
Įdomu būtų palyginti Vabalų mėtymą kelyje. Maniškį mėto dėl to, kad priekyje padangos radialinės, o gale diagonalinės. Pasirodo ant abiejų ašių turi būti arba visos keturios diagonalinės, arba visos keturios radialinės, kitaip gerokai mėto po kelią. Bet važiuojant greitkeliu antra juosta, kurioje nėra išvažinėtų sunkvežimių provėžų Vabalas rieda vairuojamas dviem pirštais
Savo diagonalinėmis padangomis atsikratyti labai nesinori, nes lygiame kelyje rieda tikrai puikiai, be to, tokios padangos gerokai skiriasi savo išvaizda. Diagonalinės padangos lengviesiems automobiliams pasaulyje jau nebegaminamos nuo 1980 metu, na išskyrus vieną kitą socialistinę šalį. O sunkvežimiams ir motociklams diagonalinės padangos gaminamos visu pajėgumu.
Dėl ko gali mėtyti Vabalą kelyje su radialinėmis padangomis neįsivaizduoju, gal padangų gamintojas ne vienas iš geriausių?
2007/01/27
Visgi manau, kad dėl per plačių padangų pasidaręs neteisingas ratų suvedimas.
Rimgaudas. 2007/01/28
Na net nežinau ką čia ir patarti. Logiškai mąstant, auomobilio mėtymas gali atsirasti nuo per didelio arba per mažo ratų slėgio.
Originalus Vabalo padangų dydis štai šis: 155 SR 15, slėgis priekyje 1,3, o gale 1,9.
Koks teisingas slėgis tūrėtų būti 195 mm pločio padangose, kurios užmautos Vabalui, vienas dievas težino.
Istorijos puslapiai apie tai nutyli.
2007/01/29
Metymas po kelia gali buti del to ka minejo Sigis t.y del padangu skirtumo. Del to kad uzdetos placios padangos tikrai neturetu buti sio gedimo, galiu pasidalyti savo patirtimi, pradzioje ant mano vabalo buvo sumontuotos padangos 155 plocio, veliau uzdejau kitus ratlankius su 185 plocio padangom vaziavimas nepasikeite, greiciausiai yra vaziuokles mazgo laisvumas.
Valdas. 2007/01/29
Prieš kelis metus mano nutikimas buvo štai toks.
Nežinodamas, kad mano Vabalą mėto dėl diagonalinių ir radialinių padangų derinio, servise meistrai patarė priekinėje pakaboje pasikeisti visus keturis šarnyrus, dėl kurių, jų manymu ir mėto provėžose. Pasikeičiau visus keturis, nes tikrai visų šarnyrų apsauginės gumelės jau turėjo įtrūkimus, šarnyrai užteršti, susidevėję ir kliba. Bet pasikeitus šarnyrus, po kelią mėtyti ėmė dar labiau. Pasirodo, kai priekinė pakaba tapo kiek stabilesnė, gale užmautos diagonalinės padangos Vabalą ėmė mėtyti dar labiau. Bet apie tai, kad derinti radialinių ir diagonalinių negalima išvis, niekas nežinojo. Apie tai sužinojau tik vėliau, kai atsitiktinai papasakojau senam pažįstamui. Dar įdomu tai, kad su tokiomis padangomis jau kelis kartus ėjau per techninę apžiūrą, bet nei vienam apžiūros meistrui padangos neužkliuvo.
2007/01/29
Gavau vabalinius Mišlenus 165 SR 15. Teks palaukti druskų pabaigos ir išbandyti. Kokį slėgi patartumėt juose laikyti ?
Rimgaudas. 2007/01/30
Kai kurioms specialioms Vabalų serijoms gamykloje taip pat montavo tokias pačias 165 SR 15 padangas.
O slėgis joms priklauso kaip ir 155 mm pločio padangoms, priekyje 1,3 ir gale 1,9.
2007/01/30
Rimgaudas. 2007/01/27
Įdomu būtų palyginti Vabalų mėtymą kelyje. Maniškį mėto dėl to, kad priekyje padangos radialinės, o gale diagonalinės. Pasirodo ant abiejų ašių turi būti arba visos keturios diagonalinės, arba visos keturios radialinės, kitaip gerokai mėto po kelią. Bet važiuojant greitkeliu antra juosta, kurioje nėra išvažinėtų sunkvežimių provėžų Vabalas rieda vairuojamas dviem pirštais
Savo diagonalinėmis padangomis atsikratyti labai nesinori, nes lygiame kelyje rieda tikrai puikiai, be to, tokios padangos gerokai skiriasi savo išvaizda. Diagonalinės padangos lengviesiems automobiliams pasaulyje jau nebegaminamos nuo 1980 metu, na išskyrus vieną kitą socialistinę šalį. O sunkvežimiams ir motociklams diagonalinės padangos gaminamos visu pajėgumu.
Dėl ko gali mėtyti Vabalą kelyje su radialinėmis padangomis neįsivaizduoju, gal padangų gamintojas ne vienas iš geriausių?
2007/01/27
Visgi manau, kad dėl per plačių padangų pasidaręs neteisingas ratų suvedimas.
Rimgaudas. 2007/01/28
Na net nežinau ką čia ir patarti. Logiškai mąstant, auomobilio mėtymas gali atsirasti nuo per didelio arba per mažo ratų slėgio.
Originalus Vabalo padangų dydis štai šis: 155 SR 15, slėgis priekyje 1,3, o gale 1,9.
Koks teisingas slėgis tūrėtų būti 195 mm pločio padangose, kurios užmautos Vabalui, vienas dievas težino.
Istorijos puslapiai apie tai nutyli.
2007/01/29
Metymas po kelia gali buti del to ka minejo Sigis t.y del padangu skirtumo. Del to kad uzdetos placios padangos tikrai neturetu buti sio gedimo, galiu pasidalyti savo patirtimi, pradzioje ant mano vabalo buvo sumontuotos padangos 155 plocio, veliau uzdejau kitus ratlankius su 185 plocio padangom vaziavimas nepasikeite, greiciausiai yra vaziuokles mazgo laisvumas.
Valdas. 2007/01/29
Prieš kelis metus mano nutikimas buvo štai toks.
Nežinodamas, kad mano Vabalą mėto dėl diagonalinių ir radialinių padangų derinio, servise meistrai patarė priekinėje pakaboje pasikeisti visus keturis šarnyrus, dėl kurių, jų manymu ir mėto provėžose. Pasikeičiau visus keturis, nes tikrai visų šarnyrų apsauginės gumelės jau turėjo įtrūkimus, šarnyrai užteršti, susidevėję ir kliba. Bet pasikeitus šarnyrus, po kelią mėtyti ėmė dar labiau. Pasirodo, kai priekinė pakaba tapo kiek stabilesnė, gale užmautos diagonalinės padangos Vabalą ėmė mėtyti dar labiau. Bet apie tai, kad derinti radialinių ir diagonalinių negalima išvis, niekas nežinojo. Apie tai sužinojau tik vėliau, kai atsitiktinai papasakojau senam pažįstamui. Dar įdomu tai, kad su tokiomis padangomis jau kelis kartus ėjau per techninę apžiūrą, bet nei vienam apžiūros meistrui padangos neužkliuvo.
2007/01/29
Gavau vabalinius Mišlenus 165 SR 15. Teks palaukti druskų pabaigos ir išbandyti. Kokį slėgi patartumėt juose laikyti ?
Rimgaudas. 2007/01/30
Kai kurioms specialioms Vabalų serijoms gamykloje taip pat montavo tokias pačias 165 SR 15 padangas.
O slėgis joms priklauso kaip ir 155 mm pločio padangoms, priekyje 1,3 ir gale 1,9.
2007/01/30