Sveiki, nežinau ar buvo bet visai graži skulptūra
https://www.facebook.com/1mpics/photos/ ... =1&theater
Įdomios nuotraukos
Šiandien sukanka lygiai 70 metų, kai Tarybinė armija išvadavo Vilnių. 1944 metų liepos pradžioje Vilniuje vyko dideli mūšiai, o liepos 13 dieną išvaduota didžioji Vilniaus miesto dalis. Ši nuotrauka nepažymėta tikslia data, bet pažvelgus į gatvės vaizdus, susidaro įspūdis, kad fotografuota tik ką praūžus mūšiui.
1-2. Nuotraukoje matome Didžiojoje gatvėje netoli rotušės važiuojantį trofėjinį Tarybinės armijos Kiubelį, jis pažymėtas tarybiniais kariniais registracijos numeriais - A-3-83-79. Automobilis jau gerokai paglamžytas, bet šiaip jame beveik viskas savo vietoje. Vairuotojas arba aukšto ūgio, arba sėdi ant kažkokio paaukštinimo.
Įdomi detalė - gale sėdi vaikai, juos kariai arba šiaip vėžina, arba jie rodo kelią, o gal šiaip pamestinukai.
2. Nuotrauka daryta šiandien lygiai toje pačioje vietoje. Žvilgtelėjus susidaro įspūdis, kad beveik niekas nepasikeitę, trūksta tik Kiubelio.
3. Ta pati vieta Street View gatvės nuotraukoje:
>> https://maps.google.lt/Vilnius-Didžioji-gatvė/
1-2. Nuotraukoje matome Didžiojoje gatvėje netoli rotušės važiuojantį trofėjinį Tarybinės armijos Kiubelį, jis pažymėtas tarybiniais kariniais registracijos numeriais - A-3-83-79. Automobilis jau gerokai paglamžytas, bet šiaip jame beveik viskas savo vietoje. Vairuotojas arba aukšto ūgio, arba sėdi ant kažkokio paaukštinimo.
Įdomi detalė - gale sėdi vaikai, juos kariai arba šiaip vėžina, arba jie rodo kelią, o gal šiaip pamestinukai.
2. Nuotrauka daryta šiandien lygiai toje pačioje vietoje. Žvilgtelėjus susidaro įspūdis, kad beveik niekas nepasikeitę, trūksta tik Kiubelio.
3. Ta pati vieta Street View gatvės nuotraukoje:
>> https://maps.google.lt/Vilnius-Didžioji-gatvė/
Laikas nuo laiko peržiūrint senus tarybinius filmus galima rasti įdomių kadrų, kuriuose retsykiais šmėkšteli VW automobiliai. Šį kartą į akiratį pateko įspūdingas, 1961 metais sukurtas meninis filmas ''Taika ateinančiam'' '('Мир входящему'' - Мосфильм). 9:32 ir 10:34 minutėse trumpai galime pamatyti Kiubelį. Kodėl jis filme nepanaudotas daugiau, sunku pasakyti. Tarybų Sąjungos kino studijose šis automobilis retas, bet filmuotas kažkodėl labai retai.
Filmas įdomus tuo, kad nufilmuotas Kaliningrade ir Kaliningrado srityje (buvusioje Rytų Prūsijoje), filme galime pamatyti senąją betoninę automagistralę Berlynas-Kioningsbergas ir išlikusius viadukus. Ši automagistralė nuo Berlyno pradėta tiesti 1934 metais, greitkelio atkarpa Elbing-Kionigsberg eksploatacijai atverta 1937 metais. Naujuoju keliu jau galima buvo naudotis, bet magistralė baigta tik pusiau, nes kai kuriose vietose nutiestos tik dvi juostos (vietoje keturių). Kelio tiesimo darbai tęsėsi iki 1940 metų, dėl karo darbai nutraukti. Po karo kelio atkarpa esančia Kaliningrade nebuvo naudojamasi, nes ji vedė link uždaros sienos su Lenkija. Pravažiavimo postas čia atidarytas 2010 metais (Mamonovo-2).
Filmo pagrindiniame vaidmenyje nusifilmavo žymusis Aleksandras Demianenko.
Мир входящему - http://voenhronika.ru/news/mir_vkhodjas ... -05-27-184
Senasis greitkelis žemėlapiuose ir nuotraukose:
https://maps.google.com/Autobahn-Berlin-Kˆnigsberg
https://maps.google.com/Autobahn-Berlin-Kˆnigsberg
https://maps.google.com/Autobahn-Berlin-Kˆnigsberg
Filmas įdomus tuo, kad nufilmuotas Kaliningrade ir Kaliningrado srityje (buvusioje Rytų Prūsijoje), filme galime pamatyti senąją betoninę automagistralę Berlynas-Kioningsbergas ir išlikusius viadukus. Ši automagistralė nuo Berlyno pradėta tiesti 1934 metais, greitkelio atkarpa Elbing-Kionigsberg eksploatacijai atverta 1937 metais. Naujuoju keliu jau galima buvo naudotis, bet magistralė baigta tik pusiau, nes kai kuriose vietose nutiestos tik dvi juostos (vietoje keturių). Kelio tiesimo darbai tęsėsi iki 1940 metų, dėl karo darbai nutraukti. Po karo kelio atkarpa esančia Kaliningrade nebuvo naudojamasi, nes ji vedė link uždaros sienos su Lenkija. Pravažiavimo postas čia atidarytas 2010 metais (Mamonovo-2).
Filmo pagrindiniame vaidmenyje nusifilmavo žymusis Aleksandras Demianenko.
Мир входящему - http://voenhronika.ru/news/mir_vkhodjas ... -05-27-184
Senasis greitkelis žemėlapiuose ir nuotraukose:
https://maps.google.com/Autobahn-Berlin-Kˆnigsberg
https://maps.google.com/Autobahn-Berlin-Kˆnigsberg
https://maps.google.com/Autobahn-Berlin-Kˆnigsberg
Dar vienas meninis filmas į kurį trumpam pateko Kiubelis.- ''Женя, Женечка и ´катюшаª'' (Ленфильм). Filmas filmuotas įvairiose vietovėse, daugiausia Kaliningrade, filmuota 1967 metais. VW automobilį galima pamatyti 56:22 ir 58:20 minutėse.
1-4. nuotr.
Женя, Женечка и ´катюшаª - http://baskino.com/films/voennye/1780-z ... yusha.html
5-6. nuotr.
Kiubelis su padalintu priekiniu stiklu ir su kabliu gale, galima daryti tvirtą prielaidą, kad būtent jis 1959 metais pateko į filmo ''Žmogaus likimas'' kadrus, skiriasi tik kino studijos, jis nufilmuotas Mosfilmo kino studijoje.
1-4. nuotr.
Женя, Женечка и ´катюшаª - http://baskino.com/films/voennye/1780-z ... yusha.html
5-6. nuotr.
Kiubelis su padalintu priekiniu stiklu ir su kabliu gale, galima daryti tvirtą prielaidą, kad būtent jis 1959 metais pateko į filmo ''Žmogaus likimas'' kadrus, skiriasi tik kino studijos, jis nufilmuotas Mosfilmo kino studijoje.
Meninių filmų kolekcijoje daug kam pažįstamas ir įspūdingas tarybinis filmas apie karą ir žvalgus - ''Щит и меч'' (Skydas ir kalavijas), sukurtas 1967-1968 metais kino studijoje Mosfilm. Filme nusifilmavo aibė puikių aktorių, jų tarpe keli lietuvių aktoriai - Algimantas Masiulis, Juozas Budraitis ir Petras Steponavičius. Filmas net keturių serijų, jis filmuotas Latvijoje, Kaliningrade, Lenkijoje ir Vokietijoje. Filmuojant prisidėjo Lenkijos ir Vokietijos kino studijos. Abvero pastatą atstojo Krokuvos Jogailos universitetas, o Reicho kanceliariją Berlyno karinių oro pajėgų ministerija.
Filme panaudoti net du Kiubeliai, vienas jų jau gerai pažįstamas iš ankstesnių filmų priekyje turintis į dvi dalis padalintą stiklą, o gale kablį. Antras Kiubelis visai nematytas, šviesesnės spalvos, gerokai perdarytas, gal būt jis iš Lenkijos ar Vokietijos, automobiliai matomi tik pirmose dviejose serijose:
I - 02:35, 52:38, 56:06, 56:33, 56:55, 65:20, 68:45, 77:15
II - 36:54, 44:39, 45:55, 46:10, 63:00
Щит и меч - http://voenhronika.ru/news/shhit_i_mech ... -08-16-306
4 nuotr. - Horch 853 už jo VW Typ 82
Filme panaudoti net du Kiubeliai, vienas jų jau gerai pažįstamas iš ankstesnių filmų priekyje turintis į dvi dalis padalintą stiklą, o gale kablį. Antras Kiubelis visai nematytas, šviesesnės spalvos, gerokai perdarytas, gal būt jis iš Lenkijos ar Vokietijos, automobiliai matomi tik pirmose dviejose serijose:
I - 02:35, 52:38, 56:06, 56:33, 56:55, 65:20, 68:45, 77:15
II - 36:54, 44:39, 45:55, 46:10, 63:00
Щит и меч - http://voenhronika.ru/news/shhit_i_mech ... -08-16-306
4 nuotr. - Horch 853 už jo VW Typ 82
Dar vienas įdomus tarybinis filmas apie karą ir unikalus tuo, kad jame panaudotas originalus ir net važiuojantis Švimvagenas, tai vienintelis tarybinis filmas, kuriame galima pamatyti tokį VW automobilį. Filmas vadinasi ''Пятеро с неба'' (Penkiese iš dangaus), sukurtas 1969 metais Lenfilmo kino studijoje, filmuota Novgorode.
Пятеро с неба - https://www.youtube.com/watch?v=MsS2wEy6uC4 - (VW - 39:10 min.)
(Horch 830 ir VW Typ 166).
Пятеро с неба - https://www.youtube.com/watch?v=MsS2wEy6uC4 - (VW - 39:10 min.)
(Horch 830 ir VW Typ 166).
Viena didžiausių ir brangiausių tarybinių kino epopėjų ''Освобождение'' (Išvadavimas), susidedanti iš penkių dalių. Filmuota 1967-1971 metais Tarybų Sąjungoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Jugoslavijoje, Italijoje ir tų šalių kino studijose, vaidina daugybė užsienio aktorių, filmuota taip pat ir Lietuvoje. Filmas pagrįstas istoriniais faktais, vaizduojant istorinius asmenis, čia gausu įspūdingų masinių scenų, panaudota daugybė autentiškos technikos. Filmavimui naudota 70 milimetrų pločio juosta, tai vienas įspūdingiausių to meto kino filmų apie Antrąjį Pasaulinį karą.
Kai kuriose filmo vietose trumpai šmėkšteli Kiubeliai, atrodantys visai padoriai ir autentiškai. Kai kurie jų matyt paimti iš tarybinių arsenalų, kiti gali būti lenkų ir vokiečių kino studijų.
Освобождение (visos penkios dalys) - http://baskino.com/serial/4316-osvobozhdenie.html
Kai kuriose filmo vietose trumpai šmėkšteli Kiubeliai, atrodantys visai padoriai ir autentiškai. Kai kurie jų matyt paimti iš tarybinių arsenalų, kiti gali būti lenkų ir vokiečių kino studijų.
Освобождение (visos penkios dalys) - http://baskino.com/serial/4316-osvobozhdenie.html
1. Penktos dalies fragmentai, filmuota 1971 metais Berlyne. VW automobilį galima pamatyti 51 ir 55 minutėje.
http://baskino.com/serial/4316-osvobozhdenie.html
2. Filmavimo aikštelėje naujai atkurtas Reicho kanceliarijos įėjimas į slėptuvę.
Kiubelio žibintai kiek per dideli ir nemaskuoti, priekyje apačioje trūksta apsauginės skardos ir Notek žibinto.
http://baskino.com/serial/4316-osvobozhdenie.html
2. Filmavimo aikštelėje naujai atkurtas Reicho kanceliarijos įėjimas į slėptuvę.
Kiubelio žibintai kiek per dideli ir nemaskuoti, priekyje apačioje trūksta apsauginės skardos ir Notek žibinto.
Ketvirtoje dalyje galima grožėtis Lietuvoje filmuotais vaizdais, filmuota ties Nemenčinės tiltu, galėtų būti filmuota 1968 metais.
Tiltas statytas 1932 metais, filmo kūrėjams savo išvaizda jis labai tiko.
4 dalis, 83 minutė - http://baskino.com/serial/4316-osvobozhdenie.html
Tiltas statytas 1932 metais, filmo kūrėjams savo išvaizda jis labai tiko.
4 dalis, 83 minutė - http://baskino.com/serial/4316-osvobozhdenie.html