Lietuvoje vis dar nutinka įdomių įvykių. Vakar Arūnui pavyko įsigyti vieną unikalų Vabalą, kuris pagamintas rankiniu būdu dar prieškaryje.
1938 metais galutinai išbaigus VW prototipo automobilį, iki karo pradžios rankiniu būdu pagaminti dar 63 Vabalai. Juos gamino bendrovė ''Stuttgarter Karosseriefirma Wilhelm Reutter''. 1938 ir 1939 metų prototipiniai vabalų modeliai pavadinti atitinkamai VW 38 ir VW 39. Nuo serijinių Vabalų pradėtų gaminti 1941 metais, jie skiriasi nežymiai, tik smulkiomis detalėmis.
Šio Vabalo pokarinė istorija kol kas nežinoma. Galima tik spėti, kad pokaryje vežant iš Vokietijos, šis Vabalas greičiausiai kliuvo kokiam tarybiniui karininkui. Kaip žinia, VW gamykla atiteko britams, todėl Tarybų Sąjungoje dalių gauti buvo neįmanoma, o Vabalas vienas iš tokių konstrukcijų, kuriam pritaikyti kitų automobilių dalis būtų labai sunku. Taigi, Vabalas matyt važinėjo neilgai, kol buvo paliktas nuošalyje. Apie Vabalo unikalumą žinoma niekas tada nieko nežinojo ir net neįtarė.
Dabar pažvelgus į Vabalo perdarymus, galima spėti, kad paskutiniai perdarymo darbai atlikti apie 80-uosius. Visa apatinė dalis, rėmas, pakaba, tiltas, variklis ir kita ''pritaikyta'' nuo senosios Volgos. Variklis patalpintas priekyje, benzino bakas gale. Specialiai nedėjau pakabos ir interjero nuotraukų, nes vaizdas labai liūdnas ir netgi kraupus. Išpjautos gražiausios Vabalo dalys - galinis dvigubas langas, galinės aušinimo grotelės, visas prietaisų skydas ir taip toliau ir taip toliau. Trūksta žodžių, belieka tik keiktis ir keiktis...
Tarybiniais laikais antikvarinių automobilių restauratoriai itin vertindavo originalą, tačiau norėdami važinėti, jiems vis tiek tekdavo naudoti tarybinių automobilių dalis. Tačiau išorę visada stengdavosi palikti autentišką. Šiam Vabalui deja, labai nepasisekė, visiškai beprasmiškai ir negrįžtamai sunaikinta labai daug autentiškų dalių.
Kaip bebūtų keista, visgi yra išlikęs šio Vabalo kėbulo tikrasis numeris. Dėka šio numerio galima būtų nustatyti tikslius gamybos duomenis, tačiau VW knygose pateikti tik serijinių Vabalų kėbulų numeriai. Norint sužinoti apie prototipinių Vabalų serijos numerius, reikėtų kreiptis į VW archyvų specialistus.
Keletas sekmadienio nuotraukų atvykus pasiimti Vabalą:
Prieškario Vabalas (Arūnas)
Prieškario Vabalas (Arūnas)
Last edited by Sigis' on 2008 Jul 01 Tue, 1:04, edited 1 time in total.
Priekinio dangčio fragmentas.
Prieškariniai prototipai turėjo kelias smulkias detales, kurios skyrėsi nuo serijinių Vabalų.
Pirmose dvejose nuotraukose priekinių dangčių kampai. Kampai turi stačius kampus, tai ikiserijiniai Vabalai.
3. Serijinis Vabalas pagamintas 1943 metais. Dangčio kampai užapvalinti.
Prieškariniai prototipai turėjo kelias smulkias detales, kurios skyrėsi nuo serijinių Vabalų.
Pirmose dvejose nuotraukose priekinių dangčių kampai. Kampai turi stačius kampus, tai ikiserijiniai Vabalai.
3. Serijinis Vabalas pagamintas 1943 metais. Dangčio kampai užapvalinti.
Daugiausiai vilčių teikia durys, jos suniokotos mažiausiai. Stiklo pakelėjo nėra, visų rankenėlių ir stiklų taip pat nėra, tačiau pjaustyta ir lopyta palyginus nedaug.
1. Kairėje nuotraukos pusėje, kėbulo statramstyje kadaise buvo posūkių semaforas. Anga semaforui užvirinta ir nudažyta.
Išorinė rankenėlė Volgos. Duryse rankenėlių vietoje nėra įprasto įdubimo pirštams, bet tai originalu, nes pusė prototipų buvo pagaminta su palenkiamomis rankenėlėmis (visai kaip paprastų durų rankenos), todėl tokiose duryse įdubimo nedarydavo.
2. Ikiserijinės kai kurių modelių rankenėlės.
1. Kairėje nuotraukos pusėje, kėbulo statramstyje kadaise buvo posūkių semaforas. Anga semaforui užvirinta ir nudažyta.
Išorinė rankenėlė Volgos. Duryse rankenėlių vietoje nėra įprasto įdubimo pirštams, bet tai originalu, nes pusė prototipų buvo pagaminta su palenkiamomis rankenėlėmis (visai kaip paprastų durų rankenos), todėl tokiose duryse įdubimo nedarydavo.
2. Ikiserijinės kai kurių modelių rankenėlės.
-
- Posts: 132
- Joined: 2008 Feb 17 Sun, 17:31
- Location: Radviliskis