Tai vidinis tunelio skersinis laikiklis, prilaikantis sankabos ir kuro vamzdelius. Ant tunelio vidinių sienelių kondensuodavosi drėgmė ir paviršius aprūdijo. Bet skersinis kažkokiu stebuklingu būdu nesurūdijo.
Ši nuotrauka žinoma ne Vyto Vabalo, įdėjau tik šiaip bendram vaizdui.
Iš Vyto darytų tunelio nuotraukų galima pastebėti, kad labiausiai nukenčia apatinė horizontalioji dalis (grindys). Kiek aukščiau nuo grindų, šoninės sienelės atrodo visai padoriai ir tunelio skersinis išliko visai nepaliestas rūdžių. Viršutinėje nuotraukoje vaizdas taip pat panašus.
Peršasi išvada, kad vidines ertmes būtinai reikia konservuoti, ypač apačioje. Konservuoti žinoma galima labai primityviai ir pigiai, kaip ir senais gerais laikais - naudotu variklio tepalu.
Sigis wrote:Iš Vyto darytų tunelio nuotraukų galima pastebėti, kad labiausiai nukenčia apatinė horizontalioji dalis (grindys). Kiek aukščiau nuo grindų, šoninės sienelės atrodo visai padoriai ir tunelio skersinis išliko visai nepaliestas rūdžių. Viršutinėje nuotraukoje vaizdas taip pat panašus.
Peršasi išvada, kad vidines ertmes būtinai reikia konservuoti, ypač apačioje. Konservuoti žinoma galima labai primityviai ir pigiai, kaip ir senais gerais laikais - naudotu variklio tepalu.
Esu girdėjęs, kad atidirbtame varikliniame tepale yra sieros, todėl aš naudoju šviežią transmisinį tepalą (patį pigiausią, naudojamą traktoriams). Labai riebus ir neišdžiūsta.
Nebūtina, nes rūdžių surišėjas tik apsauginę lyg ir plėvelę sudaro, o tepalas (sako, kad geriausias tam reikalui yra nigrolas atskiestas su žibalu - lengva purkšti purkštuvu, be to žibalas padeda riebalams įsiskverbti į rūdis) įsiskverbia į rūdį ir padaro ją nebeveiklią, kitaip sakant sustabdo korozijos procesą. Tiesa, purškimą reikia daryti po automobilio nudažymo, nes jei ištepsi atidarytas ertmes virinimo procese tai gaisras beveik garantuotas .
nieks ten niekur neįsiskverbia, tiesiog rūdžių (geležies hidroksiodo) susidarymui reikalingas deguonis ir vanduo, o tepalas jiems užkerta kelią prie metalo paviršiaus
Aš taip pat kadaise uždaras ertmes tepiau nigrolu. Praėjus kokiems metams, durų paviršiuje, apatinėje dalyje pastebėjau porą rudų dėmelių, maniau rūdys, bet kažkodėl paviršius neiškilęs ir tik vėliau supratau, kad per mikronines perrūdijusias skylutes prasiskverbė nigrolas ir ta vieta nusispalvino rudai. Įdomiausia pastebėti, kad per 14 metų tos vietos taip ir nebuvo iškeltos rūdžių, o tik pakeitė spalvą.
Vytas wrote:O pries pilant tepala, gal dar vertetu kokio rudziu surisejo uzpilti?
Šiek tiek apie rūdžių surišėją. Daiktas labai geras, bet ji rekomenduojama tepti ant kiek įmanoma geriau nuvalyto paviršiaus. Tokiose vidinės ertmėse priėjimo galima sakyti visiškai nėra ir belieka tik tepti ar purkšti nedžiūstantį konservantą.
Užtepus gerokai aprūdijusį paviršių rūdžių surišėju, jis išdžius ir apsaugos tik patį rudžių paviršių, trumpai tariant rūdys veikia kaip sugeriamas popierius ir surišėjo sluoksnelis bus visai neefektingas.