VW duslintuvas su katalizatoriumi

Konsultacijos taisant, perkant vabalus, techniniai duomenys, priežiūra, remontas...
Post Reply
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

VW duslintuvas su katalizatoriumi

Post by Sigis »

Naujos kartos meksikietiškais Vabalais pagamintais 1995-1997 metais, Lietuvoje važinėja Anatolijus (Vilnius), Arturas (Kaunas), Martynas (Vilnius), Irma (Šiauliai), Andrius (Vilnius) ir dar vienas vaikinukas su mėlynu 1996 m. Jeans Beetle Vabalu, kurio vardo nežinau. Visi šie Vabalai paprastai tariant turi ACD žymėjimo variklius (1,6 ltr., įpurškimas-katalizatorius, tepalo filtras).
Kiek teko pastebėti, dauguma turėjo problemų su perrūdijusiais duslintuvais. Šie duslintuvai yra su išmetimo dujų neutralizatoriumi (katalizatoriumi) ir yra labai brangūs. Kaip žinia katalizatorius tarnauja nuo 100 000 iki 150 000 kilometrų nuvažiuoto kelio. Bet pasitaiko atvejų, kai katalizatoriai būna dar geri, bet perrūdija pats duslintuvas, o kainuoja toks Vabalo duslintuvas nuo 1500 iki 2600 litų.

Katalizatorinio Vabalo duslintuvo bakelis susideda iš dviejų dalių: siauresnėje dalyje randasi katalizatorius, o platesnėje pats duslintuvas. Kartais duslintuvo pusė ima ir supūva anksčiau laiko. Šiame tinklalapio puslapyje restauratorius glaustai pateikia duslintuvo restauravimo brėžinius, nuotraukas ir aprašymą. Manau šį tekstą ir visas nuotraukas verta išsisaugoti, ateityje gali prireikti: http://www.members.aol.com/grafmartinch ... -page.html

Restauratorius trumpai užsimena, kad jo variklis pagamintas 1996 metais, nuvažiavus 15 000 km, tai yra po 6 metų, duslintuvas gerokai surūdijo.
Iš parašyto teksto supratau, kad jis nekeitė duslintuvo išorinių sienelių, o tik vidines pertvaras. Žvelgiant į nuotraukas, darbas neatrodė sudėtingas.

Tekste neradau užuominų apie nerūdijantį plieną, bet manau užsiimant tokiu darbu, vertėtų visas dalis gamintis iš nerūdijančio plieno, butų patikimiau.

Ir pabaigai. Nežinau Lietuvos techninių apžiūrų reikalavimų, tai yra, ar galima tokiam Vabalui uždėti tokį patį restauruotą duslintuvą, tik be katalizatoriaus korių ir su tokiu duslintuvu praeiti techninę apžiūrą. Iš bendro Lietuvos vaizdo susidariau nuomonę, kad jau ne vienam europiniam automobiliui jau senai yra nusibaigęs katalizatorius, o jų vietoje tiesiog įvirinamas tiesus vamzdis arba koks papildomas duslintuvo bakelis.

Nuotraukos kairėje pusėje - duslintuvo dalis, dešinėje - katalizatorius. Dar dešiniau šalia katalizatoriaus
galima pastebėti liambda zondą (jis koreguoja kuro mišinį įpurškime):
Marius
Posts: 621
Joined: 2007 Aug 06 Mon, 10:53
Location: Radviliškis/Vilnius

Post by Marius »

Del technines apziuros nereiktu jaudintis, nes ten matuoja tik ismetamasias dujas, o katalizatoriaus neziuri. Katalizatoriu kartais nebuna net naujuose masinose, nes meistrai ispjauna juos, kadangi 1 kilogramas kainuoja apie 280 lt, kainos keiciasi priklausomai nuo platinos ir aukso. Kai kuriems automobiliams ispjovus katalizatoriu pagereja trauka (nezinau kaip su vabalais) taciau ir padideja CO, atsiranda didesnis garsas. Isimant katalizatoriu ivirinamas vamzdis kaip cia ir parodyta, o kad nebutu didesnis garsas dar dedama Paroc vata i bakeli. Na vabalui didesnis garsas manau nepamaisytu :)
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Tame puslapyje restauratorius neišiminėjo katalizatoriaus korių, jis tik pakeitė duslintuvo vidines pertvaras.

Na dar dėl techninės apžiūros. Manau vakarų Europoje jei automobilis gamykloje buvo pagamintas su katalizatoriumi, ten techninė apžiūra tikrins viską iki galo ir jei katalizatoriaus nebus ar jis bus neveiksmingas, žmogus bus priverstas jį įsigyti.
Techninė apžiūra vakarų Europoje gal būt ir praleistų be katalizatoriaus, bet tada žmogus būtų priverstas mokėti papildomus mokesčius už gamtos taršą.
Lietuvoje tokie įstatymai kol kas galioja tik įvairioms ūkinėms ir komercinėms įstaigoms. Privačių automobilių savininkai kol kas taršos mokesčio nemoka, bet manau ta diena jau ne už kalnų, tuomet techninės apžiūros automobilių be katalizatorių nepraleidinės. O tiems, kurie norės važinėti be katalizatoriaus, reikės vežiotis papildomą popierėlį, kuriame bus parašyta, kad jūs susimokėjote gamtos taršos mokestį.

Šiuo metu Lietuvoje ūkinėse įstaigose nuo mokesčio atleidžiami automobiliai, kuriuose įrengtos ir veikia išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemos. Benzininiai automobiliai kurie neturi katalizatoriaus, šiuo metu už vieną toną sudeginto benzino moka 21 litą taršos mokesčio. Palyginus nedaug, bet kai išauš ta diena, kai bus priversti taršos mokestį mokėti privatūs automobiliai neturintys katalizatoriaus, neabejoju, kad tai bus apie 200 litų metams :cry:.
Post Reply