Viska perskaiciau ,tik nesupratau kuo tai bus ipatinga?sakykim Lenkijoje nereikia praejineti tech. apziuros,gal dar kas,o kas bus pas mus?,jauciu tik šššššš...Marius wrote:Įstatymų leidėjai atvėrė duris transporto priemonių pripažinimui istorinėmis
http://www.retromobile.lt/
Istorinio automobilio įstatymo aptarimas
Rimti planai Lietuvoje sukurti tokį projektą prasidėjo prieš 4 metus, vadinasi rezultatų ir naudos iš šio projekto galėsime sulaukti dar po kokių 4 metų. Be to, reikės atskiros techninės apžiūros, kuri nustatys automobilio autentiškumą. Tokia techninė apžiūra kainuos jau ne 50 litų, o 300-800 litų, taip kaip dabar yra Lenkijoje. Specialus numeris taip pat kainuos ne 50 litų, o porą šimtų. Vadinasi, tam kad pripažinti savo VW senieną istorine transporto priemone, reikės mažiausiai pusės tūkstančio litų.
Jei istorinėms transporto priemonėms Lietuvoje kada nors įsigalios mažesni draudimo ar techninės apžiūros mokesčiai, tada kiekvienas skaičiuos ir spręs atskirai, ar jam verta išmesti pusė tūkstančio litų.
Lietuvos valdžia jau daugybė metų nuolatos grasina įvesti kelių mokestį, jei tokį įves, gal būt istorinėms transporto priemonėms reikės mokėti truputį mažiau.
Sprendžiant iš to, kas vyksta Lenkijoje, šiuo įstatymu ten kol kas naudojasi apie 10% senus automobilius turinčių savininkų.
Tiesiog galima pažiūrėti Garbojamos galeriją ir paieškoti VW automobilių su specialiais geltonais numeriais. Iš pirmo žvilgsnio susidaro įspūdis, kad tokių numerių nedaug.
Šių metų Garbojamos nuotraukų galerija: http://www.garbatastokrotka.pl/galeria/ ... mId=124669
1-2. Ši nuotrauka daryta 2007 metais Kernavėje, tai pirmasis Vabalas atvykęs iš Lenkijos, su istorinio automobilio statusu.
3-4. 2008 metų nuotrauka, dar vienas Vabalas atvykęs iš Lenkijos su specialiu numeriu. Renginys vyko taip pat Kernavėje.
5. Nuotrauka daryta šiais metais Smalininkuose. Į Lietuvą atvyko septyni VW automobiliai iš Lenkijos, nei vienas iš jų neturėjo specialaus numerio.
Galima daryti išvadą, kad istorinio automobilio statusą Lenkijoje įsigyti yra brangu. Manau mūsų laukia panašus likimas.
Jei istorinėms transporto priemonėms Lietuvoje kada nors įsigalios mažesni draudimo ar techninės apžiūros mokesčiai, tada kiekvienas skaičiuos ir spręs atskirai, ar jam verta išmesti pusė tūkstančio litų.
Lietuvos valdžia jau daugybė metų nuolatos grasina įvesti kelių mokestį, jei tokį įves, gal būt istorinėms transporto priemonėms reikės mokėti truputį mažiau.
Sprendžiant iš to, kas vyksta Lenkijoje, šiuo įstatymu ten kol kas naudojasi apie 10% senus automobilius turinčių savininkų.
Tiesiog galima pažiūrėti Garbojamos galeriją ir paieškoti VW automobilių su specialiais geltonais numeriais. Iš pirmo žvilgsnio susidaro įspūdis, kad tokių numerių nedaug.
Šių metų Garbojamos nuotraukų galerija: http://www.garbatastokrotka.pl/galeria/ ... mId=124669
1-2. Ši nuotrauka daryta 2007 metais Kernavėje, tai pirmasis Vabalas atvykęs iš Lenkijos, su istorinio automobilio statusu.
3-4. 2008 metų nuotrauka, dar vienas Vabalas atvykęs iš Lenkijos su specialiu numeriu. Renginys vyko taip pat Kernavėje.
5. Nuotrauka daryta šiais metais Smalininkuose. Į Lietuvą atvyko septyni VW automobiliai iš Lenkijos, nei vienas iš jų neturėjo specialaus numerio.
Galima daryti išvadą, kad istorinio automobilio statusą Lenkijoje įsigyti yra brangu. Manau mūsų laukia panašus likimas.
Apie kaimynų latvių istorinio automobilio statusą.
Latvijoje 2006 metais, amerikiečių automobilių klubo, Rygos automobilių muziejaus ir antikvarinių automobilių klubo iniciatyva, pradėti kurti istorinio automobilio įstatai. Įstatymas baigtas kurti ir įsigaliojo 2009 metais.
Bendrais bruožais latviško įstatymo nuostatas trumpai galima apibūdinti taip:
Ši autobusėlio nuotrauka daryta rugpjūtyje Liepojoje, ji paimta iš Oldtimers forumo temos "Renginiai Latvijoje 2011": http://.oldtimers.lt/Renginiai-Latvijoe/
Dėkoju nuotraukos autoriui, Klaipėdos automobilių klubo "Diližanas" pirmininkui Valerijui.
Prieš tris metus autobusėlis lankėsi ir Lietuvoje, tik kitu registracijos numeriu ir dar nerestauruotas. Iš nuotraukos galima spręsti, kad dabar autobusėlis restauruotas tiesiog idealiai, įgijęs istorinio automobilio statusą ir VS numerius.
Istorinio automobilio reglamentas latvių kalba:
http://www.retromoto.lv/blog/juridiskas ... -spekrats/
Istorinio automobilio reglamentas rusų kalba:
http://www.motormuzejs.lv/pub/index.php?lang=rus&id=196
Rygos automobilių muziejaus apžiūros ir paslaugų įkainiai:
http://www.motormuzejs.lv/pub/index.php?lang=lat&id=225
Latvių VW klubo tema forume, istorinio automobilio tema:
http://forums.vabole.lv/viewtopic.php?f=8&t=761
Latvijoje 2006 metais, amerikiečių automobilių klubo, Rygos automobilių muziejaus ir antikvarinių automobilių klubo iniciatyva, pradėti kurti istorinio automobilio įstatai. Įstatymas baigtas kurti ir įsigaliojo 2009 metais.
Bendrais bruožais latviško įstatymo nuostatas trumpai galima apibūdinti taip:
- Automobilio amžius turi būti ne mažesnis kaip 30 metų (apie modelio negaminimo laikotarpį įstatyme nekalbama); automobilio autentiškumą nustato speciali komisija (Rygos automobilių muziejaus patalpose); apžiūros mokestis lengvajam automobiliui 148 litai; išduota pažyma galioja 5 metus; automobiliui suteikiami VS raidėmis pažymėti numeriai (VÃ�sturisks spÃ�krats - istorinis automobilis).
Ši autobusėlio nuotrauka daryta rugpjūtyje Liepojoje, ji paimta iš Oldtimers forumo temos "Renginiai Latvijoje 2011": http://.oldtimers.lt/Renginiai-Latvijoe/
Dėkoju nuotraukos autoriui, Klaipėdos automobilių klubo "Diližanas" pirmininkui Valerijui.
Prieš tris metus autobusėlis lankėsi ir Lietuvoje, tik kitu registracijos numeriu ir dar nerestauruotas. Iš nuotraukos galima spręsti, kad dabar autobusėlis restauruotas tiesiog idealiai, įgijęs istorinio automobilio statusą ir VS numerius.
Istorinio automobilio reglamentas latvių kalba:
http://www.retromoto.lv/blog/juridiskas ... -spekrats/
Istorinio automobilio reglamentas rusų kalba:
http://www.motormuzejs.lv/pub/index.php?lang=rus&id=196
Rygos automobilių muziejaus apžiūros ir paslaugų įkainiai:
http://www.motormuzejs.lv/pub/index.php?lang=lat&id=225
Latvių VW klubo tema forume, istorinio automobilio tema:
http://forums.vabole.lv/viewtopic.php?f=8&t=761
Taip ir aš šiandien girdėjau, kaip Stancikienė kalbėjo, neva reikia apmokestint senovinius 30 metų senumo ir antikvarinius 40 metų senumo automobilius, nes tai neva prabangos požymis, tačiau čia pat pasakė pačią žiauriausią mums senų automobilių mylėtojams frazę, Stancikienės žodžiai "na jei nenorit mokėt mokesčių, tai išsivalykit nuo metalo laužo savo garažus", tai šiandien pasijutau kaip gavęs su šlapiu skuduru per veidą, matyt mūsų valdžiai visiškai nerūpi kultūra, paveldas, istorija ir visa kita kas daugeliui kelia pasigėrėjimą. Nieko švento nebėra Marijos žemėj.
-
Sveiki,
Atsiprašau, kad tik dabar rašau forume šioje temoje, bet visą dieną neturėjau prieiti prie forumo.
Dėl Seimo narės Stancikienės absurdo:
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaiesk ... y=&p_tr2=2
Tai yra visiškas teisinis absurdas, nes jokiame įstatyme "antikvarinių ir senovinių automobilių" sąvokos neapibrėžtos. Tad kai šie pasiūlymai bus nagrinėjami Teisės teisėtvarkos komitete, jie turėtų būti išbraukti.
Jeigu tai praslystų pro akis, nei vienas mūsų automobilis nebus apmokestintas, nes niekas nepasakys, kas yra senovinis automobilis...
Kolkas šio absurdinio klausimo nekelsiu, nes tai supratusi Stancikienė gali pakoreguoti savo pasiūlymą ir įpaišyti kitokias sąvokas.
Konservatoriai buldozeriu stumia šį projektą, tai tikėtina, kad jis bus priimtas. Tai geriau tai bus su absurdu, kuris mūsų neliečia...
F.
Atsiprašau, kad tik dabar rašau forume šioje temoje, bet visą dieną neturėjau prieiti prie forumo.
Dėl Seimo narės Stancikienės absurdo:
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaiesk ... y=&p_tr2=2
Tai yra visiškas teisinis absurdas, nes jokiame įstatyme "antikvarinių ir senovinių automobilių" sąvokos neapibrėžtos. Tad kai šie pasiūlymai bus nagrinėjami Teisės teisėtvarkos komitete, jie turėtų būti išbraukti.
Jeigu tai praslystų pro akis, nei vienas mūsų automobilis nebus apmokestintas, nes niekas nepasakys, kas yra senovinis automobilis...
Kolkas šio absurdinio klausimo nekelsiu, nes tai supratusi Stancikienė gali pakoreguoti savo pasiūlymą ir įpaišyti kitokias sąvokas.
Konservatoriai buldozeriu stumia šį projektą, tai tikėtina, kad jis bus priimtas. Tai geriau tai bus su absurdu, kuris mūsų neliečia...
F.
Naujausia info
Į posėdžių darbotvarkę transporto priemonių apmokestinimo klausimas nededamas (nebent Seimo Pirmininkei ar Seimo valdybai užšvies pilnatis). Ir šį klausimą toliau konservatoriai eskaluos spaudoje ir gąsdins žmones.
Pagal konservatorių siūlomą pasirašyti koalicinį susitarimą, transporto priemonių apmokestinimą priimti pavasario sesijos metu. Pagal jų paskaičiavimus - 30 milijonų
Susitarimas derybinis, liberalai šį klausimą siūlo išimti be jokių kompromisų.
F.
Į posėdžių darbotvarkę transporto priemonių apmokestinimo klausimas nededamas (nebent Seimo Pirmininkei ar Seimo valdybai užšvies pilnatis). Ir šį klausimą toliau konservatoriai eskaluos spaudoje ir gąsdins žmones.
Pagal konservatorių siūlomą pasirašyti koalicinį susitarimą, transporto priemonių apmokestinimą priimti pavasario sesijos metu. Pagal jų paskaičiavimus - 30 milijonų
Susitarimas derybinis, liberalai šį klausimą siūlo išimti be jokių kompromisų.
F.