Praejusi savaitgali teko sudalyvauti Svedijoje isikurusios JP Motorsport (http://www.jpmotorsport.se/) dirbtuviu atviru duru dienoje.
Tie kas domisi vabalu oru ausinamu varikliu forsavimu, sia kompanija bei uz jos slypinti auksaranki (cia dar manau per svelniai pasakyta...) meistra Johannes.
Johannes yra atrades eile modifikaciju patobulinanciu ivairias variklio dalis. Cilindru galvos pasaulyje zinomos kaip visu kitu gaminamu "galvu" geruju savybiu sujungimas i viena. Ipurskimo sistemos, karbiuratoriu dalys, tepalu pompu dangteliai, veleneliai ir t.t. Visos dalys aukstos kokybes ir ivertintos auksciausiais balais.
Zinoma jos kainuoja ir yra tikrai brangios. Dalys gaminamos Europoje. Tai turbut viena is aukstos kainos argumentu, bet kokybe kalba uz save.
Na bet ne apie tai cia...
Tai prisiplakiau prie Norvegijos vabalistu ir autobusiuku nudundejom iki vietos Helsinburge. Is galo tempemes vabaliuka ant priekabos.
Atviru duru diena skirta arklio galiu matavimui ant DYNO volu (nezinau kaip taisyklingai issireikst...). Tad ta diena buvo isbandyti per 10 vabaliuku su skirtingos varikliu komplektacijos kur varikliu galios svyravo nuo 120 iki 220 AG!
Johannes turi savo teorijas variklio modifikavimo srityje ir kai kuriais aspektais netgi visiskai skirtingas. Amerikos varikliu forsuotojai (vadinkim juos amerikonais) paprasciausiai netiki kad Johannes gali pasiekti tokiu rezultatu su savo modifikavimais kurie suka priesinga linkme nei amerikonu. Kad irodyti ir skleisti kitoki mastyma, Johannes butent tam ir pradejo kasmet organizuot siais metais jau 8 kart vykusi rengini.
Ikeliu nuotraukas akim paganyt...
1. Atvykom pirmieji
2-4. Ir atsiveztas vabaliukas iriedejo iskart i testavimo garaza
5-7. Variklis "suritino" 173 arkliukus...
Sis 1303 paties Johannes kasdieninis (graziu oru...). Si kart jam pavyko parodyt "tik" 215 AG! Kolega minejo, jog kazkada matavimai yra rode virs 225 AG... Kas idomiausia jog variklis tikrai neatrodo kazin kuo ypatingas, apart dvieu karbiuratoriu sistemos. Zinoma oro isiurbimas be filtru ne pats sveikiausias dalykas varikliui
8-9. Suomiai atvyko su savo ralio vabalu. Sis "gatvinis" variklis parode apie 120 AG. Reikia turet omeny, kad Suomijoje vabalu ralis labai populiarus ir taisykles labai grieztos. Tai veteranu klase ir modifikacijos labai stipriai suvarzytos bei kontroliuojamos. Ispudingas vabaliukas!
10-11. Sito 1303 spalva as tiesiog isimylejau! Gaila neteko pamatyt kas slypi po variklio dangciu, bet uztat pagavau kadra is apacios... Tokia pat ismetimo sistema naudoja ir Johannes savo 1303.
12-14. Dienos begy zmoniu tik gausejo ir gausejo.
15. Kai vabaliuku testavimai baigesi, Johannes pristate paskutini savo "kurini" - oro isiurbimo deklus IDA karbiuratoriam. Paaiskini principus, pagerejusius rezultatus pademonstravo su matavimo prietaisais...Fantastiska
16. Cilindru galvos pasaulyje gerai zinomos kaip vienos is auksciausios lentynos:)
...ir jos tikrai nepigios!
17. Ir paskutine nuotrauka, tai Johannes "drego" automobilio variklis. Praejusiais metais sis variklis testuojant pasieke 10000 rpm...
Kelione zinoma garazu neuzsibaige ir viskas vainikavosi sociais pietum mieste kur prie bendro stalo susedo bene 32 vabalistai bei veliau sudrebintu Helsinburgo baru
Kitamet tikrai meginsiu ir vel ten sudalyvaut, gal pavyks ir savo vabaliuku nuvykt...
Atvirų durų diena JP Motorsport Švedijoje 2011 (spalio 15 d)
Ačiū Sauliau už dar vieną gražų ir išsamų reportažą, sunku ką ir komentuoti.
Noriu dar visiems priminti ankstesnius du Sauliaus reportažus iš Norvegijos:
2010 - SCC Norvegija (Scandinavian Cal-look Classic):
http://www.vabalai.lt/forumas/viewtopic ... 01&start=0
2010 Sauliaus norvegiškas VW reportažas:
http://www.vabalai.lt/forumas/viewtopic ... 90&start=0
Noriu dar visiems priminti ankstesnius du Sauliaus reportažus iš Norvegijos:
2010 - SCC Norvegija (Scandinavian Cal-look Classic):
http://www.vabalai.lt/forumas/viewtopic ... 01&start=0
2010 Sauliaus norvegiškas VW reportažas:
http://www.vabalai.lt/forumas/viewtopic ... 90&start=0