Bendrai kolekcijai ir to įstatymo nepagrįstumui, įkeliu kai kurių automobilių gamybos metus.
VW Vabalas -- 1941-2003 m.
VW Golf Mk1 -- 1974-2009 m.
Mini -- 1959-2000 m.
Fiat 126 -- 1972-2000 m.
VAZ-2105 -- 1980-2010 m.
VAZ-2106 -- 1976-2006 m.
Automobiliai gaminami dabar:
Hindustan Ambassador -- 1948 -
VW Transporter T2 -- 1967 -
UAZ-452 -- 1965 -
UAZ-469 -- 1972 -
VAZ-2104 -- 1984 -
VAZ-2107 -- 1982 -
Paieškojus labiau, manau pasaulyje atsirastų dar nemaža kolekcija įvairios technikos.
Istorinio automobilio įstatymo aptarimas
Lyg ir viskas apibrezta istatyme, taciau kaip vertinti ta modeli, kuris lyg ir turi dar dabar gaminama atitikmeni, bet ne toki, koks pirmtakas.
Paimkim kaip pavyzdi vw t2, kuris gamintas iki 1979 europoje ir ta, kuris gaminamas dabar. Skiriasi tiek isvaizda, tiek variklis, tiek salonas. Tai ar galima teigti, kad tai tas pats modelis? Pavadinimas gi gali nesikeisti, bet juk modelis pasikeite. Gal ta komisija bus supratinga ir supras skirtuma.
Paimkim kaip pavyzdi vw t2, kuris gamintas iki 1979 europoje ir ta, kuris gaminamas dabar. Skiriasi tiek isvaizda, tiek variklis, tiek salonas. Tai ar galima teigti, kad tai tas pats modelis? Pavadinimas gi gali nesikeisti, bet juk modelis pasikeite. Gal ta komisija bus supratinga ir supras skirtuma.
VW T2B 1979m
RCM.LT Radijo bangomis valdomi modeliai
RCM.LT Radijo bangomis valdomi modeliai
Įstatymo projekte paskutinis sakinys nurodo, kad už transporto priemonės įvertinimą renkama nustatyto dydžio rinkliava. O ar tik nebus taip, kad kasmet už istorinę transporto priemonę reiks mokėti rinkliavą, pardavus reiks mokėti už leidimą parduoti, o jei į kitą šalį parduosi, tai mokėsi už istorinės vertybės išvežimą iš šalies. Manau kad turi seną transporto priemonę ja džiaugiesi, džiugini kitus važiuodamas, o ar reikalingas popiergalis su valdininkėlių parašais ir jų statistinė ataskaita Europos sąjungai apie istorines transporto priemones, tai spręsti kiekvienam asmeniškai
Viskas ką sakau yra tik mano asmeninė nuomonė ... ir ji gali nesutapti su kitom nuomonėm .
Karolis padėjo surasti ir atsiuntė vertingą informaciją, apie Lenkijoje prieš kelis metus įsigaliojusį įstatymą, skirtą veteranams:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_ta ... _zabytkowe
Straipsnyje parašyta - istorinio automobilio teises gali įgyti 25 metų amžiaus sulaukęs automobilis ir negaminamas 15 metų. Bet tekstas dar nepataisytas ir šiek tiek pasenęs. Štai 2010 metų rugsėjo 2 dieną, lenkiškame "Auto Swiat" tinklapyje pasirodęs straipsnis, skirtas istorinio automobilio statuso apžvalgai:
http://www.auto-swiat.pl/1-pojazdy-zaby ... estracyjne
Jame yra toks sakinys:
"Ostatnie zmiany w przepisach u˘atwi˘y rejestrację aut zabytkowych. Po pierwsze, zniesiono ustawowy wymÛg, by od zakoÃ’czenia produkcji danego modelu minę˘o co najmniej 15 lat.'
Vertimas:
"Nauji įstatymo pakeitimai palengvino senovinių transporto priemonių registraciją. Pirma, panaikintas įstatymų numatytas reikalavimas, kad modelis turėtų būti negaminamas mažiausiai kaip 15 metų".
Vikipedijos straipsnis vokiečių kalba:
http://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennze ... _Fahrzeuge
Vokiškame įstatyme parašyta, kad automobilis turi būti sulaukęs 30 metų, o apie negaminamo modelio amžių nieko neužsimenama.
Dar truputį apie lenkiškus reikalavimus.
Perskaičius "Auto Swiat" straipsnį, krenta į akis mokesčių sumos, skirtos dokumentų tvarkymui, specialiai automobilio apžiūrai ir statuso pripažinimui - kaina svyruoja nuo 300 iki 800 zlotų. Po šios procedūros automobilis įgauna teisę vadintis istorine transporto priemone, registruojamas ir gauna specialius numerius, ši paslauga kainuoja dar 200 zlotų.
Įdomu būtų dar sužinoti, Lenkijoje įregistravus automobilį kaip istorinį, kokios lengvatos suteikiamos šeimininkui techninėse apžiūrose ir kokios lengvatos numatomos draudžiant draudimo bendrovėse.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_ta ... _zabytkowe
Straipsnyje parašyta - istorinio automobilio teises gali įgyti 25 metų amžiaus sulaukęs automobilis ir negaminamas 15 metų. Bet tekstas dar nepataisytas ir šiek tiek pasenęs. Štai 2010 metų rugsėjo 2 dieną, lenkiškame "Auto Swiat" tinklapyje pasirodęs straipsnis, skirtas istorinio automobilio statuso apžvalgai:
http://www.auto-swiat.pl/1-pojazdy-zaby ... estracyjne
Jame yra toks sakinys:
"Ostatnie zmiany w przepisach u˘atwi˘y rejestrację aut zabytkowych. Po pierwsze, zniesiono ustawowy wymÛg, by od zakoÃ’czenia produkcji danego modelu minę˘o co najmniej 15 lat.'
Vertimas:
"Nauji įstatymo pakeitimai palengvino senovinių transporto priemonių registraciją. Pirma, panaikintas įstatymų numatytas reikalavimas, kad modelis turėtų būti negaminamas mažiausiai kaip 15 metų".
Vikipedijos straipsnis vokiečių kalba:
http://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennze ... _Fahrzeuge
Vokiškame įstatyme parašyta, kad automobilis turi būti sulaukęs 30 metų, o apie negaminamo modelio amžių nieko neužsimenama.
Dar truputį apie lenkiškus reikalavimus.
Perskaičius "Auto Swiat" straipsnį, krenta į akis mokesčių sumos, skirtos dokumentų tvarkymui, specialiai automobilio apžiūrai ir statuso pripažinimui - kaina svyruoja nuo 300 iki 800 zlotų. Po šios procedūros automobilis įgauna teisę vadintis istorine transporto priemone, registruojamas ir gauna specialius numerius, ši paslauga kainuoja dar 200 zlotų.
Įdomu būtų dar sužinoti, Lenkijoje įregistravus automobilį kaip istorinį, kokios lengvatos suteikiamos šeimininkui techninėse apžiūrose ir kokios lengvatos numatomos draudžiant draudimo bendrovėse.
Aš manau, kad čia tik pirminis įstatymo variantas, vėliau bus įvairiausių pataisymų, šiaip iš valdžios mažai tikėtina, kad įstatymas būtų palankus liaudžiai, ko gero sukurs įstatymą kaip dar išmelžt pinigų iš darbo liaudies, neva turit išskirtinį automobilį, tai ir mokėkit papildomus pinigus ir nesvarbu ar žmogus aukodamas savo laisvalaikį ir lėšas atkelinėja istorinį automobilį ar tai koks verslininkas alia Brunza prisipirkęs antikvarinių automobilių, bet vis vieną manau reikia domėtis šiuo projektu deleguoti kokį atstovą, kai bus svarstymas ar dar ką nors nuveikti. Išrenkam valdžion Sigitą iš Radviliškio mačiau kandidatuoja ir lai rūpinasi istoriniais VW .
Mano nuomonė, tai apie istorinį automobilį turėtų apspręsti tik pagaminimo metai ir išlaikytas autentiškumas. Ir būtų suteiktos lengvatos tech apžiūroje ir draudime.
Mano nuomonė, tai apie istorinį automobilį turėtų apspręsti tik pagaminimo metai ir išlaikytas autentiškumas. Ir būtų suteiktos lengvatos tech apžiūroje ir draudime.
Prieš metus minėtą pataisą inicijavo senos technikos gerbėjas ir seimo narys Antanas Nedzinskas. Šiuo metu vyksta tolimesnis darbas ir įstatymų papildymas. Vargu, ar Antanui rūpi kam nors apsunkinti dalią, manau jis tik nori padėti. O kokiais mokesčiais apkraus veteranus Tuvlita ir Regitra, jau ne nuo Antano priklauso. Gali būti taip, kad Tuvlita už specialios komisijos apžiūrą, įves kokį 300-500 litų mokestį, nuo tokio mokesčio visiems išgaruos bet koks noras turėti specialius veterano numerius.
Dar vienas priekaištas įstatymo kūrėjams.
Manau šio įstatymo papildymai tiesiog aklai nukopijuoti nuo kažkurio užsieninio varianto ir tik išversti į lietuvių kalbą, todėl nebus išvengta nesusipratimų.
Norint kažką pakoreguoti, geriausia dabar kreiptis tiesiai į Antaną, tai galima padaryti net Oldtimers forume arba nuorodoje esančioje skiltyje - "Pareikškite pastabas ir pasiūlymus dėl šio teisės akto projekto", galima parašyti laišką.
http://www.lrs.lt/pls/proj/dokpaieska.s ... 2C&p_fix=y
Beje, šis įstatymas galėjo būti nukopijuotas ir priimtas Lietuvoje dar prieš 20 metų, gaila, kad taip ilgai reikėjo laukti.
Dar vienas priekaištas įstatymo kūrėjams.
Manau šio įstatymo papildymai tiesiog aklai nukopijuoti nuo kažkurio užsieninio varianto ir tik išversti į lietuvių kalbą, todėl nebus išvengta nesusipratimų.
Norint kažką pakoreguoti, geriausia dabar kreiptis tiesiai į Antaną, tai galima padaryti net Oldtimers forume arba nuorodoje esančioje skiltyje - "Pareikškite pastabas ir pasiūlymus dėl šio teisės akto projekto", galima parašyti laišką.
http://www.lrs.lt/pls/proj/dokpaieska.s ... 2C&p_fix=y
Beje, šis įstatymas galėjo būti nukopijuotas ir priimtas Lietuvoje dar prieš 20 metų, gaila, kad taip ilgai reikėjo laukti.
Pasinaudodamas oficialaus vyriausybinio tinklapio paslaugomis, paskutinę dieną visgi pabandžiau nusiųsti jiems išsamesnį laiškelį. Maloniai buvau nustebintas, ministerijos darbuotojas atsakė į laišką. Laiškas deja ne itin paguodžiantis, bet malonu, kad darbuotojai reaguoja ir išklauso. Laiško turinys:
"Laba dieną,
Dėkojame Jums už pateiktas pastabas įsakymo projektui Nr. 11-431-01 "Dėl Transporto priemonės pripažinimo istorine motorine transporto priemone tvarkos patvirtinimo". Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad istorinės transporto priemonės sąvoka yra apibrėžta Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme. Kadangi poįstatyminiai aktai negali prieštarauti įstatymo nuostatomis, dėl šios priežasties šiame įsakymo projekte mes negalime pakeisti istorinės motorinės transporto priemonės sąvokos."
Manau, jei mes visi taptume aktyvesni, pasiekti galėtume gal būt šiek tiek ir daugiau, sakysim, sukurdami oficialų klubo kreipimasį. Taip sakant, belsk ir bus atidaryta :)
"Laba dieną,
Dėkojame Jums už pateiktas pastabas įsakymo projektui Nr. 11-431-01 "Dėl Transporto priemonės pripažinimo istorine motorine transporto priemone tvarkos patvirtinimo". Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad istorinės transporto priemonės sąvoka yra apibrėžta Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme. Kadangi poįstatyminiai aktai negali prieštarauti įstatymo nuostatomis, dėl šios priežasties šiame įsakymo projekte mes negalime pakeisti istorinės motorinės transporto priemonės sąvokos."
Manau, jei mes visi taptume aktyvesni, pasiekti galėtume gal būt šiek tiek ir daugiau, sakysim, sukurdami oficialų klubo kreipimasį. Taip sakant, belsk ir bus atidaryta :)
Įstatymų leidėjai atvėrė duris transporto priemonių pripažinimui istorinėmis
http://www.retromobile.lt/
http://www.retromobile.lt/