Įdomios nuotraukos

Įvairūs patarimai, vertingos nuorodos, istorinė apžvalga
Post Reply
User avatar
dzo_marija
Posts: 1695
Joined: 2007 Oct 22 Mon, 8:38
Location: Vilnius

Post by dzo_marija »

Tiesiog šiaip įdomi kompozicija..
User avatar
dzo_marija
Posts: 1695
Joined: 2007 Oct 22 Mon, 8:38
Location: Vilnius

Post by dzo_marija »

Lempos ištikrųjų nėra reikalingos :)
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Lietuvoje nutapytas medinis Vabalas vistiek geresnis :D:
http://www.vabalai.lt/forumas/viewtopic ... 48&start=0
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Ši nuotrauka paimta iš Chris Barber knygos Birth of the Beetle: The Development of the Volkswagen by Ferdinand Porsche.
Nuotrauka daryta prieškaryje Štutgarte. Porsche gamyklos kieme stovi eksperimentinis automobilis su įdomiais techniniais sprendimais, krenta į akis variklio ir ratų konstrukcija.
Eksperimentinis projektas panašus į hibridinį automobilį. Šioje konstrukcijoje vidaus degimo variklis (greičiausiai Vabalo) turėtų sukti generatorių, o generatorius maitinti elektros variklius įmontuotus ratlankiuose. Trūksta tik įkraunamų akumuliatorių, tačiau gal būt ant ratlankio pritvirtintos smulkios dalys ir yra akumuliatoriai.
User avatar
Markas
Posts: 432
Joined: 2008 May 19 Mon, 19:54
Location: Radviliškis

Post by Markas »

Grazuolis
User avatar
Linas
Posts: 707
Joined: 2008 Apr 27 Sun, 20:21

Post by Linas »

Sigis wrote:Ši nuotrauka paimta iš Chris Barber knygos Birth of the Beetle: The Development of the Volkswagen by Ferdinand Porsche.
Nuotrauka daryta prieškaryje Štutgarte. Porsche gamyklos kieme stovi eksperimentinis automobilis su įdomiais techniniais sprendimais, krenta į akis variklio ir ratų konstrukcija.
Eksperimentinis projektas panašus į hibridinį automobilį. Šioje konstrukcijoje vidaus degimo variklis (greičiausiai Vabalo) turėtų sukti generatorių, o generatorius maitinti elektros variklius įmontuotus ratlankiuose. Trūksta tik įkraunamų akumuliatorių, tačiau gal būt ant ratlankio pritvirtintos smulkios dalys ir yra akumuliatoriai.
Šis daiktas - ne hibridas ir net ne automobilis. Dar 1937 m. didysis Adolfas užsakė sukurti traktorių žemdirbiams, kurie pagal jo planą turėjo būti perkelti į ateityje planuotas užkariauti Rusijos platybes ten dirbti žemę. 1939 m. F.Porsche sukūrė pirmą prototipą kodiniu pavadinimu Typ 110 (vėlesnės tobulintos versijos vadinosi Typ 112, 113 ir 114). Liaudiškas pavadinimas - Volkstraktor arba Volksschlepper. Dyzelinis oru aušinamas (!) opozicinis variklis buvo sumontuotas prieš galinę ašį ir suko galinius didelius ratus.

Tie daikčiukai ant galinių ratlankių yra specialios konstrukcijos mentelės, kurios išsiskleidavo nuo išcentrinės jėgos ratui prasisukus ir taip užtikrindavo papildomą sukibimą su paviršium.

Šiems Volkstraktor gaminti net buvo suprojektuota atskira gamykla Waldbroel miestelyje, netoli Bonos. Tačiau, karui pasisukus nenumatyta linkme, ji nebaigta statyti ir vėliau nugriauta.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Dėkoju Linui už įdomią informaciją, maniau kad Porsche traktoriai pradėti kurti pokaryje, o pasirodo gerokai anksčiau. Labai jau įmantrūs ratai to traktoriaus, būtų labai tikę mįslių skyreliui :D.
Papildymui Porsche traktorių istorija: http://www.stasher.us/porsche_volksschlepper.htm
Emilis
Posts: 504
Joined: 2008 Mar 09 Sun, 23:33

Post by Emilis »

Linas wrote: Tie daikčiukai ant galinių ratlankių yra specialios konstrukcijos mentelės, kurios išsiskleidavo nuo išcentrinės jėgos ratui prasisukus ir taip užtikrindavo papildomą sukibimą su paviršium.

citata iš kito forumo:
Idomi, konstrukcija. Tik nesutinku, kad tie daigtai ant ratlankio issiskleidzia nuo iscentrines jegos prasisukus. Jei taip veiktu, tai nuo iscentrines jegos jie tikrai issikleistu ant asvalto, kadangi ten apsukos dideles ir niekaip neissiskleistu dirvoje kur greitis mazas. Dar suprasciau , kad jie atlenkiami ranka ar kokiu mechanizmu.
Kad tai ne traktorius tai irgi faktas. Nes jau tuo metu buvo gaminami traktoriai kurie primena siuolaikine komponuote - svoris perstumtas i prieki, kad galetu pluga traukti ir vairuotojo darbo vieta gale, kad matytu ta pluga. O cia svoris gale, o vairuotojas priekyje. Uzkabinus pluga toks traktorius atsistos ant 2 koju :)
User avatar
Linas
Posts: 707
Joined: 2008 Apr 27 Sun, 20:21

Post by Linas »

Emilis wrote:citata iš kito forumo:
Idomi, konstrukcija. Tik nesutinku, kad tie daigtai ant ratlankio issiskleidzia nuo iscentrines jegos prasisukus. Jei taip veiktu, tai nuo iscentrines jegos jie tikrai issikleistu ant asvalto, kadangi ten apsukos dideles ir niekaip neissiskleistu dirvoje kur greitis mazas. Dar suprasciau , kad jie atlenkiami ranka ar kokiu mechanizmu.
Kad tai ne traktorius tai irgi faktas. Nes jau tuo metu buvo gaminami traktoriai kurie primena siuolaikine komponuote - svoris perstumtas i prieki, kad galetu pluga traukti ir vairuotojo darbo vieta gale, kad matytu ta pluga. O cia svoris gale, o vairuotojas priekyje. Uzkabinus pluga toks traktorius atsistos ant 2 koju :)
Būtų labai miela, kad tas autorius "iš kito forumo" nurodytų bent vieną patikimą šaltinį, kuriuo jis pagrindžia savo teiginius.

Šis (drįstu teigti) TRAKTORIUS labai aiškiai ir su nuotraukomis aprašytas Ch.Barberio knygoje "Birth of the Beetle" bei visų F.Porsche projektų ir darbų enciklopedijoje "Porsche Epic", 345 psl.
Emilis
Posts: 504
Joined: 2008 Mar 09 Sun, 23:33

Post by Emilis »

citata, to pačio autoriaus, iš kito forumo:

Kad anksčiau aptariamoje nuotraukoje yra ne Traktorius galima teigti pasiremiant Sigio įdėta nuoroda.
http://www.stasher.us/porsche_volksschlepper.htm
Ten apačioje yra dvi nuotraukos. Dešinėje Porsche traktorius ir kairėje tikrai ne traktorius. Nes tai visiškai ne traktoriaus komponuotė.
Iš mechanikos pusės į arklį, kuris traukiantį plūgą galima žiūrėti kaip į atramą su svertu. Arklio užpakalinės kojos - atrama, o priekinė kūno dalis - svertas. Lygiai toks pat principas ir traktoriuose. Užpakaliniai dideli ratai - atrama, o į priekį išneštas variklis (šiuo metu dažnai ir dar su papildomais svoriais) - svertas.
Tokią komponuotę ir matome foto dešinėje - vairuotojo sėdynė gale, kad matytu ir reguliuotų plūgą, priekyje yra bortinė platforma į kurią galima įdėti svorio: akmenų, maišą smėlio ar Gertrūdą pasodinti. Tai klasikinė traktoriaus komponuotė.

Po nuotraukomis yra parašyta, kad 1938-39 metais Porsche sukonstravo 7 variantus. Tai vat dešinėje esančioje nuotraukoje aparato paskirtis tikrai ne žemę arti. Tai daugiau panašu į bagį. Vairuotojas priekyje, visa kita gale.

Galima pamanyti, kad Porsche ieškojo tinkamos traktoriaus komponuotės ir jį atradinėjo.
Manau tikrai ne, nes jau daug anksčiau tos komponuotės buvo sukurtos, čia keli pvz.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fordson_tractor 1917m
http://www.waymarking.com/waymarks/WM89 ... tterson_LA 1920
http://www.steel-wheels.net/martienvdz.html 1929

ir daug kitų to meto traktorių yra įvairios išvaizdos, bet tos pačios komponuotės. Apie tai, kad Porsche nesuvokė mechanikos pagrindų aš visiškai atmetu ir belieka teigti, kad kairėje esančios nuotraukos komponuotė turėjo kokią nors paskirtį, bet tikrai ne traktoriaus.
Post Reply