Vokietijoje gaminti autobusėliai T2 skirstomi į du modelius:
1. T2a gamintas 1967-1972 su lenktos formos buferiais, priekyje posūkio
lemputėmis apačioje, pūstais ratų gaubteliais, lenktos formos aušinimo
grotelėmis šonuose ir 1,6 litro - 50 AG varikliu:
2. T2b gamintas 1972-1979 metais. Buferiai masyvesni, kampuoti, posūkio
lemputės viršuje, ratų gaubteliai plokšti, šoninės aušinimo grotelės
tiesesnės. Varikliai 1,6 ir 2,0 ltr. Pastararasis pritaikytas nuo VW Typ 4
automobilio ir turėjo 70 arklio galių.
1979 metais T2 autobusėlį nustojus gaminti Vokietijoje, jų gamybą toliau tęsė Lotynų Amerikos šalys ñ Brazilija ir Meksika. Brazilai T1 autobusėlį gamino nuo 1957 iki 1975 metų, T2 autobusėlį gaminti pradėjo 1975 metais ir gamybą tesia iki šiol. T2 autobusėlius taip pat gamino ir Meksika, tačiau jų gamybą nutraukė dar 1996 metais. Lotynų Amerikoje pagaminti autobusėliai vadinami sąlyginiu T2c vardu.
Pirmosios kartos T2 braziliškus autobusėlius iš išorės dažnai lengva pažinti iš mažų stačiakampių langelių, kokius turėjo T1 autobusėliai, nes šoninės durys ilgai gamintos ne slenkančios, kaip vokiškame variante, o iš dviejų dalių, visai kaip T1. Brazilai nenorėdami bereikalingai išlaidauti, T2 autobusėlius su dvivėrėmis durimis ir kvadratiniais langeliais nuo T1, gamino net iki 1996 metų.
Varikliai autobusėliams buvo gaminami tokie patys, kaip ir Vokietijoje, tai yra oru aušinami 1,6 litro darbinio tūrio ir 58 AG. Brazilija savo šalyje variklius skirsto į benzininius ir spiritinius (cukranendrių biodegalai). Spiritiniai varikliai turėjo didesnę galią, o spiritas dar ir pigesnis už vietinį benziną.
Nuo 1981 iki 1985 metų Brazilija autobusėliams taip pat montavo vandeniu aušinamus 1,6 litro, 50 AG dyzelinius variklius.
1988 metais autobusėliai Meksikoje pradėti gaminti su 1,8 L vandeniu aušinamais varikliais, o nuo 1991 metų T2 autobusėliams Meksikoje ėmė montuoti VW Golf 1,4 litro darbinio tūrio, 80 AG vandeniu aušinamus variklius.
Meksikiečiai T2 gamybą nutraukė 1996 metais. Klasikinis T2 autobusėlis toliau gamintas Brazilijoje, tik jau su dviejų tipų varikliais. 1,6 darbinio tūrio oru aušinami autobusėliai kaip ir anksčiau gaminti Brazilijos rinkai, o vandeniu aušinami 1,4 L tiekiami Meksikai.
1997 metais brazilai gerokai atnaujino T2 gamybą. Autobusėliai, kaip ir anksčiau Meksikoje, pradėti gaminti su slenkančiomis durimis ir dideliais langais, padidintomis durimis gale ir 11 cm paaukštintu stogu. 1,6 litro oru aušinamas braziliškas variklis dabar jau gamintas su įpurškimu ir katalizatoriumi, autobusėlio maksimalus greitis siekė 130 km/h. Dėl šilto Brazilijos klimato, variklis gamintas be įprasto mums pečiaus ir šildymo.
Brazilijoje T2 gaminamas iki šiol, tačiau tik su vandeniu aušinamu 1,4 darbinio tūrio varikliu, nes oru aušinamo 1,6 L variklio gamyba nutraukta 2005 metų pabaigoje.
Lotynų Amerikos rinkai autobusėliams suteikti skirtingi vardai nei Europoje. Braziliškiems T2 skirti vardai taip pat šiek tiek skiriasi nuo meksikietiškų, nes Brazilijoje vartojama portugalų kalba, o Meksikoje ispanų. Brazilijoje jie vadinti Prata ir Kombi, o Meksikoje autobusėliai pavadinti Panel ir Combi.
Meksikoje autobusėliai gaminti dviejų kėbulų modifikacijose, uždaro ir su langais. Brazilai per visą gamybos laikotarpį gamino 4 tipų kėbulus. Be dviejų minėtų kėbulo tipų dar gamino atviro krovininio kėbulo modifikacijas su vienguba ir su dviguba kabina.
Paskutinį dešimtmetį lotynų amerikiečių T2 autobusėliai gaminti su paaukštintais stogais. Tačiau skirtingai nuo meksikietiškų autobusėlių, brazilai išsaugojo savo pusapvalius metalinius buferius, panašius į vokiškus. Meksikiečiai 1988 metais pradėję autobusėliams montuoti masyvius plastikinius buferius ir plastikinį radiatorių priekyje, šiek tiek atitolino įprasto mūsų akiai vokiško T2 autobusėlio įvaizdį.
http://www.brasilienbus.de/index.html
3. Nuotraukose braziliškas T2 su kvadratiniais T1 autobusėlio langais ir
dvivėrėmis šoninėmis durimis, gamintas 1975-1996 metais. Brazilai 1975
metais pereidami nuo T1 modelio gamybos prie T2, taupydami lėšas
neatnaujino kėbulo gamybos iki galo ir autobusėlius gamino su mišriomis
kėbulo dalimis nuo T1.
4. Galo durys gamintos taip pat siauros, dėl šios priežasties kampuose įmanoma buvo palikti lenktus stiklus.
Lotynų Amerikos T2 istorija
1. 2005 metais Brazilijoje pagamintas T2 autobusėlis. Tokį įvaizdį braziliškas autobusėlis
įgavo 1997 metais - įprasto dydžio langai šonuose ir gale, 11 cm paaukštintas stogas.
2. Oru aušinamas variklis su įpurškimu ir katalizatoriumi, variklio darbinis tūris 1,6 litro, galia 58 AG.
3. Duslintuvo bakeliai net du, o katalizatorius išskirtas dar ir į trečią talpą. Dėl šilto braziliško klimato varikliai gaminti be įprastų abiejų pečių.
įgavo 1997 metais - įprasto dydžio langai šonuose ir gale, 11 cm paaukštintas stogas.
2. Oru aušinamas variklis su įpurškimu ir katalizatoriumi, variklio darbinis tūris 1,6 litro, galia 58 AG.
3. Duslintuvo bakeliai net du, o katalizatorius išskirtas dar ir į trečią talpą. Dėl šilto braziliško klimato varikliai gaminti be įprastų abiejų pečių.
1. Brazilijoje pagamintas VW T2. Krenta į akis masyvus plastikinis radiatorius - autobusėlis su vandeniu aušinamu varikliu, tačiau
brazilai nekeitė buferių formų ir paliko juos gimtuosius, dėl ko braziliškas autobusėlis žiūrisi gražiau už tokį patį meksikietišką.
2. Braziliškas autobusėlis - variklis 1,4 litro darbinio tūrio, 80 arklio galių, VW Golf.
brazilai nekeitė buferių formų ir paliko juos gimtuosius, dėl ko braziliškas autobusėlis žiūrisi gražiau už tokį patį meksikietišką.
2. Braziliškas autobusėlis - variklis 1,4 litro darbinio tūrio, 80 arklio galių, VW Golf.
1. 1988 metais Meksikoje pradėti gaminti autobusėliai su vandeniu aušinamais varikliais. Šie meksikietiški T2 išsiskiria ne tik radiatoriumi priekyje, bet ir savo masyviais plastikiniais buferiais. Meksikoje autobusėliai gaminti iki 1996 metų.
2. Šioje šalyje autobusėliai plačiai naudojami kaip taksi automobiliai (collectivo taxis), be to, taksi turėjo neįprastas dvivėres duris.
2. Šioje šalyje autobusėliai plačiai naudojami kaip taksi automobiliai (collectivo taxis), be to, taksi turėjo neįprastas dvivėres duris.
1-3. 2006 metų vasarą Vilniuje užfiksuotas Meksikoje pagamintas T2 autobusėlis su vandeniu aušinamu varikliu.
Autobusėlis registruotas Lietuvoje.
Dar dvi to pačio autobusėlio nuotraukos:
4. Priekinio stiklo apačioje priklijuotas gamyklinis lipdukas, tekstas parašytas ispanų kalba (Meksikoje kalbama ispanų kalba, Brazilijoje portugalų).
5. Imobilaizeris priekiniame kairiame sparne (meksikietiškas bruožas).
Autobusėlis registruotas Lietuvoje.
Dar dvi to pačio autobusėlio nuotraukos:
4. Priekinio stiklo apačioje priklijuotas gamyklinis lipdukas, tekstas parašytas ispanų kalba (Meksikoje kalbama ispanų kalba, Brazilijoje portugalų).
5. Imobilaizeris priekiniame kairiame sparne (meksikietiškas bruožas).
Dar vienas straipsnis apie T2 eros pabaigą.
http://www.ekonomika.lt/naujiena/volksw ... 43316.html
http://www.ekonomika.lt/naujiena/volksw ... 43316.html