Tiesą sakant, niekada negalvojau, kad tapsiu vabalo savininku. Vabalas visada atrodė archajiškumo viršūnė - tiek išore, tiek techniniais sprendimais. Bet tai pats pigiausias automobilis Brazilijoje. Lietuvoje už panašią kainą galima būtų įsigyti neblogą auto. Bet čia Brazilija... Tam tikra prasme pasisekė, įsigijome puikios būklės vabalą. Tik paskutinio šeimininko (šeimininkės) sūnus ñ pasitaikė Ñkarštasì lakstūnas, nes spėjo automobiliuko varikliui padaryti tiek žalos, kiek nepadarė iki tol buvę trys savininkai per 25 automobilio eksploatacijos metus. Jau po įsigijimo paaiškėjo, kad viena galvutė įtrūkusi ir ketvirtas cilindras neveikia... ÑPrispaustasì automobilio šeimininkės sūnus prisipažino, kad neseniai su vabalu Ñsaulesì paišė... Nežinau, kaip šiuo metu Lietuvoje, tačiau Brazilijos keliuose vabalus kiti automobiliai stengiasi bet kokia kaina aplenkti. Kai kurie mėgėjai keičia vabalų variklius į galingus vandeniu aušinamus, tuo pačiu patobulindami ir važiuoklę.
Štai keletas nuotraukėlių su mūsiške Fusca
Fusca 1.6L, 1985, alcool (Made in Brazil)
Fusca 1.6L, 1985, alcool (Made in Brazil)
VW Fusca 1600L, 1985 m., alcool
Vabalas atrodo tiesiog idealiai.
Įsivaizduoju brazilų reakciją į gale priklijuotą LT ženkliuką, jiems tikra mįslė, tuo tarpu dar ir Lietuvos vėliava labai primena kai kurių Lotynų Amerikos šalių vėliavas.
Kartais žavi tie maži šoniniai Brazilijoje gamintų Vabalų langai. Vokietijoje tokio dydžio šoniniai langai buvo gaminami iki 1964 metų, bet brazilai matyt taupydami lėšas kėbulo skardų nekeitė ir paliko seno pavyzdžio langų dydžius.
Norėjau paklausti dėl korozijos, ar nebuvo stipriai pažeistas Vabalo kėbulas ir ar korozija yra labai didelė problema Brazilijoje?
Įsivaizduoju brazilų reakciją į gale priklijuotą LT ženkliuką, jiems tikra mįslė, tuo tarpu dar ir Lietuvos vėliava labai primena kai kurių Lotynų Amerikos šalių vėliavas.
Kartais žavi tie maži šoniniai Brazilijoje gamintų Vabalų langai. Vokietijoje tokio dydžio šoniniai langai buvo gaminami iki 1964 metų, bet brazilai matyt taupydami lėšas kėbulo skardų nekeitė ir paliko seno pavyzdžio langų dydžius.
Norėjau paklausti dėl korozijos, ar nebuvo stipriai pažeistas Vabalo kėbulas ir ar korozija yra labai didelė problema Brazilijoje?
Ačiū už sveikinimą.
Artimiausias numatomas darbas - keisti įtrūkusią variklio galvutę, kas čionykštėm sąlygom nėra paprasta. Visų pirma, dėl remonto darbų įkainių. Profilaktikos dėlei kreipiausi į vietinį VW dilerį, beje, tą patį, kuris pardavė šį automobilį prieš 25 metus... Jis ir įvardijo problemą - trūkusi galvutė. Originalios galvutės (vienos!) kaina - ~1000 lt, darbas ~1600 lt ir tai be to, kas gali pasimatyti, atidarius bloką. Jei problemų daugiau - žiedai, alkūnė ir t.t. sumą laisvai galima dvigubinti. Nuo tokio "pasiūlymo" teko atsisakyti. Vietiniai "garažiukai" įvardijo apie 30-40% mažesnę kainą. Bet pamatęs, kokiais įrankiais ir kokiom sąlygom juose dirbama, nuo tokio varianto irgi teko atsisakyti. Panašu, kad teks pačiam užsiimti. Nelabai žinau, kas iš to išeis.
Vabalistų suvažiavimuose Brazilijoje esu apžiūrinėjęs "tiuninguotus" arba perdarytus vabalus. Efektingai jie atrodo tik iš tolo. Atidžiau apžiūrėjus, darbo kokybė prasta, suvirinimo siūlės kreivokos, išorinės detalės pritvirtintos po ranka pasitaikiusiais skirtingų dydžių medvaržčiais, o dažyti paviršiai nusėti dulkėm. Tiesa, pasitaiko labai originalių sprendimų, tik, kaip visada, trūksta išbaigtumo.
Artimiausias numatomas darbas - keisti įtrūkusią variklio galvutę, kas čionykštėm sąlygom nėra paprasta. Visų pirma, dėl remonto darbų įkainių. Profilaktikos dėlei kreipiausi į vietinį VW dilerį, beje, tą patį, kuris pardavė šį automobilį prieš 25 metus... Jis ir įvardijo problemą - trūkusi galvutė. Originalios galvutės (vienos!) kaina - ~1000 lt, darbas ~1600 lt ir tai be to, kas gali pasimatyti, atidarius bloką. Jei problemų daugiau - žiedai, alkūnė ir t.t. sumą laisvai galima dvigubinti. Nuo tokio "pasiūlymo" teko atsisakyti. Vietiniai "garažiukai" įvardijo apie 30-40% mažesnę kainą. Bet pamatęs, kokiais įrankiais ir kokiom sąlygom juose dirbama, nuo tokio varianto irgi teko atsisakyti. Panašu, kad teks pačiam užsiimti. Nelabai žinau, kas iš to išeis.
Vabalistų suvažiavimuose Brazilijoje esu apžiūrinėjęs "tiuninguotus" arba perdarytus vabalus. Efektingai jie atrodo tik iš tolo. Atidžiau apžiūrėjus, darbo kokybė prasta, suvirinimo siūlės kreivokos, išorinės detalės pritvirtintos po ranka pasitaikiusiais skirtingų dydžių medvaržčiais, o dažyti paviršiai nusėti dulkėm. Tiesa, pasitaiko labai originalių sprendimų, tik, kaip visada, trūksta išbaigtumo.
VW Fusca 1600L, 1985 m., alcool
Sveikas Fusca,
Grazus vabaliukas!
Ar nepaprasciau butu surasti analogiska varikli? Vabalu turite nemazai, dar didele dalis tiuninguotoju konstruoja kazka ismete originalus.. Savo varikli pasidetum i sona ir susiremontuotum arba paliktum kaip originala "del visa ko".
Grazus vabaliukas!
Ar nepaprasciau butu surasti analogiska varikli? Vabalu turite nemazai, dar didele dalis tiuninguotoju konstruoja kazka ismete originalus.. Savo varikli pasidetum i sona ir susiremontuotum arba paliktum kaip originala "del visa ko".
VW T1 '65
VW T2 '72
VW T3 '82 westfalia aircooled
VW T3' 87 doka SY
VW T2 '72
VW T3 '82 westfalia aircooled
VW T3' 87 doka SY
Galvoju apie tai, nes kaip jau minėjau, padoraus remonto kainos astronominės, o gadintojų, beje, irgi imančių už darbą brangiai, taip pat netrūksta. Taip jau Brazilijoje yra su viskuo - jei tik daiktas padoresnis ar paslauga kokybiškesnė, kaina nežmoniška.
Tiuninguotojai jokių detalių neišmeta, viską išparceliuoja už maksimalias kainas.
Buvo kilusi mintis susirasti kledarą su veikiančiu varikliu, po to keisti, remontuoti ir t.t., bet viską sudėliojus, išeina vos ne naują auto pirkti...
Tiuninguotojai jokių detalių neišmeta, viską išparceliuoja už maksimalias kainas.
Buvo kilusi mintis susirasti kledarą su veikiančiu varikliu, po to keisti, remontuoti ir t.t., bet viską sudėliojus, išeina vos ne naują auto pirkti...
VW Fusca 1600L, 1985 m., alcool
Lipdukai ne tik su LT simbolika, bet ir su bet kokia kita, brazilų ne tik neglumina, bet ir nedomina. Užsiklijavome jį tik sau. Šiaip brazilai nesmalsūs ir nežingeidūs. Galbūt dėl to tiek ilgai buvo gaminamas vabalas šioje šalyje. Jie patenkinti tuo, ką turi. Tik senieji VW autobusiukai gaminami iki šiol, nes yra labai populiarūs. Rašoma, kad jų net neprigamina tiek, kokia yra paklausa, todėl gamintojui nėra prasmės nutraukinėti jo gamybos. Dar vienas pastebėjimas - brazilai pakankamai konservatyvūs, jie iki šiol mano, kad automatinė pavarų dėžė yra imperialistų išmonė, be to, jei ji suges (o ji, brazilų manymu, genda žymiai dažniau nei mechaninė) ją bus neįmanoma sutaisyti... Kažką panašaus esu girdėjęs prieš kokius dešimt ir daugiau metų Lietuvoje.Sigis wrote:Vabalas atrodo tiesiog idealiai.
Įsivaizduoju brazilų reakciją į gale priklijuotą LT ženkliuką, jiems tikra mįslė, tuo tarpu dar ir Lietuvos vėliava labai primena kai kurių Lotynų Amerikos šalių vėliavas.
Kartais žavi tie maži šoniniai Brazilijoje gamintų Vabalų langai. Vokietijoje tokio dydžio šoniniai langai buvo gaminami iki 1964 metų, bet brazilai matyt taupydami lėšas kėbulo skardų nekeitė ir paliko seno pavyzdžio langų dydžius.
Norėjau paklausti dėl korozijos, ar nebuvo stipriai pažeistas Vabalo kėbulas ir ar korozija yra labai didelė problema Brazilijoje?
Labai geros būklės vabalai (originalios išvaizdos) irgi nedažnas atvejis Brazilijoje. Labiau vertinami senesnės versijos automobiliai - praėjusio amžiaus septintojo ir aštuntojo dešimtmečių. Dažnai tokias tenka matyti. Išorė skiriasi nežymiai, tačiau vidaus apdaila... kažkas tokio ypatingo. Vairas, panelė, sėdynės, apmušalai - tiesiog gražumėlis. Vėlesni modeliai pradėjo prastėti geometrine progresija žemyn. Pigios plastmasės, prasti durų užraktai, vidaus apdailos detalės, anksčiau buvusios prašmatniomis, tapo niekuo neišsiskiriančiomis.
Apie koroziją. Labai priklauso nuo regiono, laikymo ir eksploatacijos sąlygų. Kai kas sugeba ir per metus "užkorozinti" šiuolaikiškus automobilius (turinčius 10 ir daugiau metų antikorozinę garantiją..). Labiausiai Brazilijoje nukenčia net labai gerai prižiūrimi automobiliai, laikomi pajūrio zonose. Ten, jau po keletos mėnesių nepajudinus automobilio, iš jo lieka tik rūdžių krūva.
Turimo automobilio buvę savininkai išlaikė automobilį idealiai. Turiu net "Serviso knygutę", automobilis realiai nuvažiavęs 109.000 kmŽinoma, tai matosi ne iš ÑServiso knygutėsì
VW Fusca 1600L, 1985 m., alcool
- dzo_marija
- Posts: 1695
- Joined: 2007 Oct 22 Mon, 8:38
- Location: Vilnius
Man rodos Lietuviai ne mažiau konservatyvūs šiuo klausimu, ištikrųjų labai mažai žinau žmonių kas turi automatines dėžės. Jų prisibijoma iki šiol...Fusca wrote:Dar vienas pastebėjimas - brazilai pakankamai konservatyvūs, jie iki šiol mano, kad automatinė pavarų dėžė yra imperialistų išmonė, be to, jei ji suges ... Kažką panašaus esu girdėjęs prieš kokius dešimt ir daugiau metų Lietuvoje.
-
- Posts: 365
- Joined: 2008 Sep 04 Thu, 7:10
- Location: UTENA
Vabalo automatinė dėžė gal ir ne koks technikos sprendimas, bet šiuolaikinis automobilis su automatine greičių dėže tai tikrai gan neblogas variantas.Vienas minusas kad kuro sanaudos šiektiek didesnės, o šiaip aš už automatinę greičių dėžę. O dėl nepatvarumo, tai čia jau pasenęs posakis, žinoma jei nusipirksi automobili kuris jau perkopęs pusė milijono tai nėra ko gero tikėtis iš automatinės greičių dėžės ir ne tik...