Vabalai Brazilijoje

Įvairūs patarimai, vertingos nuorodos, istorinė apžvalga
Post Reply
User avatar
Fusca
Posts: 19
Joined: 2010 May 18 Tue, 3:23
Location: Pomerode/SC/Brazilija
Contact:

Vabalai Brazilijoje

Post by Fusca »

Sveiki visi Vabalų gerbėjai, mylėtojai, turėtojai ir šio forumo dalyviai. Šiuo metu reziduojame Brazilijoje - šalyje, kuri žymi ne tik karnavalais, savo flora/fauna, bet ir tuo, kad iki 1996 metų buvo gaminami žymieji Vabalai. Po Braziliją išsibarstę milijonai pačių įvairiausių modifikacijų vabalų-fuskų (Fusca), taip jie čia vadinami. Egzistuoja visa pramonė iki šiol gaminanti vabalų dalis ir aksesuarus. Originalios detalės nebegaminamos, tačiau netrūksta taip vadinamų "replikų" gamintojų. Kainos pačios įvairiausios, kokybė taip pat... Yra begalė garažiukų ir servisiukų (vadinu juos taip todėl, kadangi nepriklausomai nuo jo dydžio ir darbuotojų skaičiaus jie reto apsikuitimo) siūlančių specializuotas remonto paslaugas išskirtinai vabalams. Tiesa, remonto kainos, beje, kaip ir normalios būklės vabalų, pakankamai aukštos. Meistrai skundžiasi, kad šalyje labai dideli mokesčiai, tačiau dar nei karto nesu gavęs sąskaitos... Už šiame forume rašomas remonto kainas, Brazilijoje meistras net neprieitų apžiūrėti automobilio. Be to, stovėti šalia meistro remonto metu galimybių nėra. Čia net dėl menkiausio remonto reikia tartis iš anksto suderinant laiką ir palikti automobilį keletui dienų. Jei nepatenkintas sąlygomis arba remontu, kreipkis kitur. Daryti pastabas arba "paprotinti" meistrą irgi nėra prasmės, nes pateksi į "komplikuotų" asmenų sąrašą ir pagalbos daugiau nesulauksi.
Brazilijoje nuo 1983 metų pradėti gaminti ir leisti vabalai su etanolio (alcool) varikliais. Variklio apimtis 1.6L, su dviem SOLEX karbiuratoriais. Gamintojas skelbė, kad su tokiu varikliu mieste 100 km galima nuvažiuoti su 8 litrais, o užmiestyje 10 litrų etanolio. Tačiau iki šiol niekam nepavyko šių išeigų pasiekti. Kaip rašo daugelis Fuscų turėtojų Brazilijoje, minimali išeiga naudojant etanolį yra 10l/100km, normali 14l/100km. Benzinu varomas variklis sunaudoja iki 2l mažiau. Priklausomai nuo valstijos skirtingos ir kuro kainos, ten kur didesnė konkurencija, jos mažesnės. Kainų skirtumai įspūdingi, pvz. etanolio litras mažiausiai (kiek teko matyti) - 1L-1R$(1.3lt), didžiausia 1L-2.5R$(3.25lt). Benzino kainos +30-40% brangiau. Tačiau benzino kokybė pasibaisėtina, kažkas panašaus į tarybiniais laikais buvusį A-76. Paskutiniai vabalų gaminimo metais brazilai pradėjo gaminti taip vadinamus FLEX variklius, į juos galima pilti benziną arba etanolį, juos maišyti kartu. Lengvieji automobiliai su dyzeliniais varikliais nėra gaminami ir importuoti tokių negalima.
Taigi tiek šiam kartui.
Savo snukiaknygėje (facebook) http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 484&ref=mf ęsame patalpinę keletą nuotraukų iš ne per seniausiai vykusio regioninio vabalų mėgėjų suvažiavimo.
VW Fusca 1600L, 1985 m., alcool
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Sveiki prisijungę.
Galima buvo tikėtis, kad mūsų forume Vabalų fanai prisijungs iš Europos šalių, na gal būt iš JAV, bet kad iš tokios tolimos šalies, čia jau visai neįtikėtina.
Forume dar yra prisijungęs Saulius gyvenantis Norvegijoje, Alikas iš Anglijos ir Gintaras iš Čikagos, Jūs būsite pats tolimiausias svečias iš mums labai tolimos šalies.

Dėkojame už įdomiai papasakotą Brazilijos nūdienos automobilinę istoriją. Ankščiau atrodė, kad Lotynų Amerikos šalyse viskas egzotiška, pigu ir paprasta, pasirodo viskas sudėtingiau.

Paskutinį nedidelį reportažą iš Brazilijos yra atvežęs Alvydas iš Kauno, jo darytas nuotraukas galima pamatyti šioje temoje:
http://www.vabalai.lt/forumas/viewtopic.php?t=704

Brazilijai iš tikro tenka labai didelis dėmesys, po kelerių metų sueis 60 metų, kai ten gaminami VW automobiliai, todėl tenka nuolat linksniuoti žodį Brazilija. Mūsų forume apie juos gan dažnai yra užsiminta, mįslių temoje ir tinklapyje.
Brazilijoje gamintų autobusėlių tema:
http://www.vabalai.lt/index.php?option= ... Itemid=120

Tikėsimės įdomaus bendradarbiavimo, nes mes visai nežinome portugalų kalbos ir susirasti internete ką nors apie Braziliškus VW automobilius būna ne taip jau paprasta.
User avatar
Fusca
Posts: 19
Joined: 2010 May 18 Tue, 3:23
Location: Pomerode/SC/Brazilija
Contact:

Post by Fusca »

Vienas iš daugelio Brazilijos Fuscų gerbėjų forumų yra šis: http://www.forumfuscabrasil.com/ Jis jungia 13250 narių. Jame labai daug galima sužinoti apie Fuscas. Daugelis remonto darbų aprašyti ir pavaizduoti nuotraukose step-by-step. Tačiau daugelio brazilų interneto svetainių neįmanoma su paieškos sistemomis rasti. Didžiausia Brazilijos interneto svetainių problema - jų "kreivumas" ir visiškas nepritaikymas paieškos sistemoms. Todėl, pvz. pasitelkus Google praktiškai nieko nepešite... Bet tai jau kita tema ir tikriausiai ne šio forumo dalis.


Teko lankytis Fuscų gerbėjų suvažiavimuose Brazilijoje. Dievaži, nustebino vietinių požiūris į panašius renginius. Negaliu pasakyti geresni jie ar blogesni už organizuojamus Lietuvoje, tiesiog jie kitokie ;-) Sunku pasakyti, kaip jiems išeina taip viską sklandžiai suorganizuoti. Lankyti tokius suvažiavimus tikrai įdomu. Daugelis Brazilijos ne tik didelių miestų, bet ir nedidelių miestelių turi savo Fuscų gerbėjų klubus. Visi jie turi savo atributiką, vėliavas, lipdukus ir t.t. Suvažiavimai organizuojami praktiškai kas mėnesį skirtinguose miestuose. Kas ir kaip juos finansuoja, negaliu pasakyti. Dydžiąją dalį gerbėjų sudaro jaunimas. Tiesa, Brazilijos Fuscų gerbėjų požiūris į šiuos automobilius irgi skiriasi ne tik nuo LT, bet ir nuo EU, kur puoselėjamas vabalų autentiškumas. Brazilai daugiausia dėmesio skiria šių automobilių tiuningui ir, sakyčiau, net išdraikymui - "tobulinami" varikliai, pakabos, kėbulai, kuo jie labiau "originalesni", tuo automobilis vertingesnis. Be jokios abejonės, yra ir siekiančių absoliučios autentikos. Teko matyti vabalų, turinčių 30 ir daugiau metų, atrodančių kaip tik ką nuo konvejerio nuvažiavusių...

Grįžtant prie autoremonto temos, visada prisimenu (neišpaikintus aukso amžiaus) nagingus ir "nekosmonautus" LT autoremontininkus. Gaila, kad Brazilija nors ir didelė, tačiau mažai žinoma ir suprantama daugeliui lietuvaičių šalis. Norintys ir galintys "kabintis už gyvenimo" Lietuvos piliečiai tikrai rastų nišas savo veikloms, tame tarpe ir autoremonte, tačiau... arčiau yra Anglija, Airija ir t.t.

Pagarbiai,
Robertas
VW Fusca 1600L, 1985 m., alcool
Tomvabalis
Posts: 365
Joined: 2008 Sep 04 Thu, 7:10
Location: UTENA

Post by Tomvabalis »

Sveiki. :D
Kaip minėjot kad brazilai mėgsta "tiuninguoti", perdarinėti ir t.t tai mes juos jau vejamės tuo :D
Kažkodėl dauguma nepropoguoja autentiškumo...Na bet kiekvienas pats sau šeimininkas.
Forumas Jūsų gal ir įdomus bet nelabai jau suprantamas.. :lol:
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Taip atsitiko, kad 1977 metais nutraukus Vabalų gamybą Vokietijoje, jie toliau buvo tiekiami tik iš Meksikos, nors tuo metu vienas didžiausių VW gamintojų buvo dar ir Brazilija. Per pastaruosius 30 metų, į Europą braziliškas Vabalas galėjo atkeliauti nebent privačiais keliais. T2 autobusėliai jau senai sėkmingai keliauja į Europą, bet tik ne Vabalai, jų tiesiog nėra.

1. Nesenai Lietuvoje buvo pardavinėjamas štai šis 1973 metų VW 1303 automobilis perdarytas į kabrioletą, įdomiausia, kad variklio dangtis pagamintas Brazilijoje. Tai pirmas atvejis, kai Vabalas pardavinėjamas su kėbulo dalimi, turinčia ryškius braziliškus bruožus.
2. VW muziejaus nuotrauka:
User avatar
Fusca
Posts: 19
Joined: 2010 May 18 Tue, 3:23
Location: Pomerode/SC/Brazilija
Contact:

Post by Fusca »

Manau, kad nutraukus vabalų gamybą Europoje, jie keliavo ne iš Brazilijos dėl politinių motyvų. Braziliją ilgą laiką valdė militaristai, o pokario metais europiečiai nelabai mėgo kareivių valdomas šalis.. Gal todėl, o gal ir ne todėl.
Atkreipiau dėmesį, kad ant originalių vabalo detalių, pagamintų Brazilijoje, įspausti vw ir audi ženkliukai ir, žinoma, parašyta "Made in Brazil". Noriu atkreipti dėmesį, kad originalios vabalų detalės buvo (yra) ne tik išskirtinės išvaizdos, bet ir kokybės. Teko nemažai laikyti rankose braziliškų "replikų" - atskirti jas nuo originalių galima per 10 žingsnių :-) Tiesa, dauguma brazilų tam neteikia jokios reikšmės. Jei įdomu, galite pasižvalgyti po interneto svetainę http://www.vwantigo.net/ , kurioje siūloma plati replikų gama. Jei ką sudomintų kokios nors išskirtinės detalės, galiu persiųsti jas į LT. Siuntinys keliauja iki 1 mėnesio, 1kg siuntinio svorio kaina 39 R$, 5kg-101 R$, kiekvienas sekantis kg - plius 15 R$. Maksimalus svoris 20kg. Čia tiems, kurie susidomėtų kažką įsigyti Brazilijoje.
Jei kiltų klausimų dėl portugalų kalbos, klauskite, nesikuklinkite.
VW Fusca 1600L, 1985 m., alcool
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Brazilijos automobilių temai pratęsti Rimgaudas atsiuntė nuorodą, su Brazilijoje gaminto "Gol" automobilio trumpu aprašymu ir nuotraukomis.
Unikalus automobilis, sukurtas Brazilijoje, turėjo tokį patį variklį kaip Vabalo tik... priekyje:
http://www.lunaticfringe.org/vwfox/spec ... -1981.html

Dar šiek tiek apie juos Vikipedijoje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Gol
User avatar
Fusca
Posts: 19
Joined: 2010 May 18 Tue, 3:23
Location: Pomerode/SC/Brazilija
Contact:

Post by Fusca »

Automobilis VW Gol nuo pirmos laidos iki pat šiol (naujoje ir šiuolaikinėje versijoje), švelniai tariant, yra visiškas nesusipratimas. Skirtingai negu VW vabalas ir VW Golf, šis modelis - brazilų "rankų darbas". Tai lyg pavyzdys to, kaip nereikėtų gaminti automobilio. Teko ne tik matyti ir liesti šiuos modelius, bet ir jais pasivėžinti. Ar jums kada teko važinėti su visiškai nauju automobiliu, kurio duris uždarinėjant, nuo durų krenta vidaus apdaila? Pasibaisėjau, kaip galima iš viso ne tik gaminti, bet ir leisti į rinką tokius automobilius. Europoje šio modelio automobiliai būtų pasmerkti, bet Brazilijoje - ne, čia pirkėjai pakankamai pakantūs, ir ne tik automobilių kokybei. Kad ir kuro kokybė, kaip jau anksčiau esu rašes, Brazilijos vairuotojų visiškai neglumina, nors kuras čia yra visiškas šlamštas. Tiesiog taip yra ir nieko nepakeisi, sako jie ;-)
VW Fusca 1600L, 1985 m., alcool
Emilis
Posts: 504
Joined: 2008 Mar 09 Sun, 23:33

Post by Emilis »

1997-1998m. teko matyti Vilniuje važinėjantį VW GOL, išorės dizainas tai Passat ir Scirocco mixsas
User avatar
Fusca
Posts: 19
Joined: 2010 May 18 Tue, 3:23
Location: Pomerode/SC/Brazilija
Contact:

Post by Fusca »

Labai teisingai, tai nei Scirocco nei Passata-a, tai kažkas tokio neapibrėžto. Savo laiku dar buvo gaminamas VW "Parati", Braziliškas Passat-o variantas... Pabandykite įsivaizduoti dviejų durų Passat-ą ;-) "Paratis" buvo kažkurį laiką gaminamas, bet liaudyje neprigijo, nes buvo labai prastas techniškai, be to, klaikios išvaizdos. Kaip bebūtų, tokio populiarumo ir šlovės kaip vabalas, Brazilijoje iki šiol daugiau nepasisekė pasiekti nei vienam VW modeliui.
VW Fusca 1600L, 1985 m., alcool
Post Reply