Gal kas gali papasakoti apie kuro bako čiaupo padėtis?
Ar yra rankenos padėtis, kurioje čiaupas uždaromas visai?
Rimgaudas. 2007/02/08
Šio įtaiso istorija.
Visi Vabalai dar nuo prieškario iki 1961 metų gaminti su benzino bako rezerviniu kraneliu. Šio rezervinio krano paskirtis įspėti vairuotoją apie besibaigiantį kurą. Tokie rezerviniai kranai nesudėtingi ir sutinkami daug kur kitur, ypač senuose motocikluose.
Kaip žinia, iki 1961 metų visi naujai pagaminti Vabalai neturėjo benzinmačio, tiesiog pasibaigus benzinui variklis imdavo trūkčioti ir vairuotojui užtekdavo kojos pagalba pasukti kranelį į rezervinę padėtį. Šitaip atsiverdavo rezerve likę penki litrai kuro, ko visiškai pakakdavo pasiekti artimiausią degalinę.
Be to, sustojus ir uždarius kranelį iš karbiuratoriaus benzinas nesubėgdavo atgal į benzino baką, nes Vabalo karbiuratorius randasi truputį aukščiau už benzino baką. Ypač tai pasiteisindavo, jei automobilis stovėdavo nelygioje vietoje. O jeigu Vabalas stovėdavo stačioje įkalnėje, tuomet iš bako per karbiuratorių nesisunkdavo kuras.
1961 metais Export modeliams pradėjus montuoti benzinmačius, kranelių į šiuos modeliuos nedėdavo. O kad kuras nesutekėtų atgal į baką, benzino pompas ėmė gaminti su papildomu membraniniu vožtuvėliu. Tačiau modeliai Standard toliau gaminti be benzinmačio ir su rezerviniu kranu.
1964 metais Standard modelis buvo pervadintas į VW 1200 ir dar vėliau dar jam pridėtas trumpinys Sparkäfer.
Tokios komplektacijos Vabalai Vokietijoje buvo gaminami iki pat Vabalų gamybos pabaigos Vokietijoje 1977 metais.
Dar priminsiu, kad Rimgaudo Vabalas pagamintas 1976 metais taip pat spidometre neturi benzino matuoklio ir virš centrinio tunelio turi kranelio rankenėlę. Bet dar įdomiau, kad Vabalas sukomplektuotas su automatine pavarų dėže.
Senesniais laikais šiuo egzotiniu kraneliu ar jos kojele savininkai modernizuodami savo Vabalus kartais atsikratydavo. Bet šiais laikais tai tikras senovinis retro žaisliukas.
1956 metų atvaizdai. Nuo kranelio į saloną išvesta L formos kojelė, kojelės galas kyšodavo virš centrinio tunelio, benzino kranas atidaromas ir uždaromas su koja.
Padėčių reikšmės: 1 - atidaryta; 2 - rezervas; 3 - uždaryta.
Kuro bako čiaupas
Taip atrodo naujas kranelis, jame įrengti du vamzdeliai.
Važiuojant įprastai, benzinas paimamas per ilgesnį vamzdelį, besibaigiant kurui ir pasukus kraną, benzinas tekėdavo per trumpesnį vamzdelį. Rezerve likdavo 5 litrai kuro.
Kad bake esantys nešvarumai nepatektų į kuro sistemą, vamzdeliai apsaugoti smulkiu metaliniu tinkliuku.
Važiuojant įprastai, benzinas paimamas per ilgesnį vamzdelį, besibaigiant kurui ir pasukus kraną, benzinas tekėdavo per trumpesnį vamzdelį. Rezerve likdavo 5 litrai kuro.
Kad bake esantys nešvarumai nepatektų į kuro sistemą, vamzdeliai apsaugoti smulkiu metaliniu tinkliuku.
Ačiū. Daugiau nebeužgesiu ir Arūnui nebereiks manęs tempti į kolonėlę.
Rimgaudas. 2007/02/09
1976 metais pagaminto Vabalo prietaisų skydelis. Šis modelis turi brangiausią VW galinę pakabą su automatine pavarų dėže, bet Vabalo apdaila ir likusi įranga sukomplektuota Spärkafer bazėje, tai yra ekonomiškoje komplektacijoje. Į kadrą nepakliuvo kranelio letena.
Rimgaudas. 2007/02/09
1976 metais pagaminto Vabalo prietaisų skydelis. Šis modelis turi brangiausią VW galinę pakabą su automatine pavarų dėže, bet Vabalo apdaila ir likusi įranga sukomplektuota Spärkafer bazėje, tai yra ekonomiškoje komplektacijoje. Į kadrą nepakliuvo kranelio letena.
Į SparkäferÃių supaprastintąją įrangą dar įeidavo valytuvų jungiklis skydelyje (kitiems Vabalams nuo 1971 metų montuodavo jau vaire). Skydelyje įprasti Vabalai turėjo viso 7 angas šiltam ir šaltam orui, Sparkäfer'is priekiniame gaubte šalia stiklo neturėdavo šalto oro įtraukimo įrenginio, dėl to viduje šalia stiklo jie turi tik tris oro kanalus (pirma nuotrauka).