Prieš keturis metus Lietuvoje netekome vieno žymiausio automobilių istorijos publicisto Liucijaus Suslavičiaus. Paskutinius kelis dešimtmečius kiekviename automobiliniame žurnale galima buvo surasti L.Suslavičiaus straipsnį, skirtą bet kokios technikos istorijai.
Tėvo paliktą lobį, daugybę straipsnių ir dokumentines nuotraukas, internete ėmė publikuoti Liucijaus sūnus Tomas.
Bevartydamas be galo įdomią galeriją, aptikau nemažai nuotraukų susijusių su VW automobiliais. Tai automobiliai prieš du ar tris dešimtmečius riedėję Lietuvos keliais. Tais laikais Lietuvoje vakarietiškas automobilis buvo itin didelė retenybė, L.Suslavičius kaip tik ir buvo surinkęs, vertingą tokių automobilių nuotraukų kolekciją.
Tomo leidimu įkeliu visas www.liucijus.lt puslapyje rastas VW nuotraukas, be to, Tomas atsiuntė ir nepublikuotų archyvinių nuotraukų.
Taigi, po truputį įkelsiu iš tinklapio išrinktas nuotraukas, susijusias su VW automobiliais.
1. Vabalas pagamintas 1960-1961 metų laikotarpiu, valstybinis numeris lietuviškas: 60-51 LLŠ
2. Vabalo pagaminimo metai 1967-1970, numerio raidės įžiūrimos ne itin ryškiai, bet numeris turėtų būti lietuviškas: 86-69 LLA
Nuotraukos iš:
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... l?start=80
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... ?start=960
Dokumentinės VW nuotraukos
Nuotrauka daryta Rygoje, "Retroauto '86" sąskrydžio metu, Etnografijos ir buities muziejaus teritorijoje, 1986 m. rugpjūčio 16 dienos ryte. "Retroauto '86" - tai jubiliejinis sąskrydis, skirtas automobilio šimtmečiui pažymėti.
Kairėje pusėje matomas automobilis Fiat Simca 500 (1937 m.) atvykęs iš Kirovogrado (Ukraina). Viduryje automobilis Ford Vairogs Junior (1938 m.), dabar šis automobilis stovi Rygos automobilių muziejaus ekspozicijoje. Toliau matomas Vabalas su latviškais numeriais, pagamintas 1967 metais.
Dėkoju Kęstučiui už atsiųstus patikslinimus ir labai tikslius duomenis.
Nuotrauka iš: http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... iniai.html
Kairėje pusėje matomas automobilis Fiat Simca 500 (1937 m.) atvykęs iš Kirovogrado (Ukraina). Viduryje automobilis Ford Vairogs Junior (1938 m.), dabar šis automobilis stovi Rygos automobilių muziejaus ekspozicijoje. Toliau matomas Vabalas su latviškais numeriais, pagamintas 1967 metais.
Dėkoju Kęstučiui už atsiųstus patikslinimus ir labai tikslius duomenis.
Nuotrauka iš: http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... iniai.html
VW Typ 3 (modelis vok. Flieflheck, angl. Fastback), pagamintas 1967-1969 metų laikotarpyje, numeris lietuviškas: 38-61 LIT
Nuotrauka iš: http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... ?start=400
Nuotrauka iš: http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... ?start=400
1. Kur daryta ši nuotrauka nustatyti sunku, bet senamiesčio vaizdai būdingi Lietuvos architektūrai. Autobusėlio numerio raidės neįskaitomos, tačiau didelė tikimybė, kad numeris lietuviškas - pirmoji raidė L, skaičiai 63-71.
Šis T1 autobusėlis pagamintas 1964-1967 metų laikotarpyje.
2. Viena iš įdomesnių nuotraukų, kurioje nesunku atpažinti fotografavimo vietą, tai Vilniaus geležinkelio stoties stovėjimo aikštelė. Nuotraukos kairėje pusėje autobusų stotis, o toliau Sodų ir Šopeno gatvės.
Valstybinis numeris lietuviškas - 15-12 LIC, nuotrauka galėtų būti daryta apie 1980 metus.
T2 autobusėlis pagamintas 1967-1971 metų laikotarpiu.
Nuotraukos paimtos iš čia: http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... ?start=480
Šis T1 autobusėlis pagamintas 1964-1967 metų laikotarpyje.
2. Viena iš įdomesnių nuotraukų, kurioje nesunku atpažinti fotografavimo vietą, tai Vilniaus geležinkelio stoties stovėjimo aikštelė. Nuotraukos kairėje pusėje autobusų stotis, o toliau Sodų ir Šopeno gatvės.
Valstybinis numeris lietuviškas - 15-12 LIC, nuotrauka galėtų būti daryta apie 1980 metus.
T2 autobusėlis pagamintas 1967-1971 metų laikotarpiu.
Nuotraukos paimtos iš čia: http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... ?start=480
1. Didžiausia tikimybė, kad ši nuotrauka daryta Maskvoje, T1 autobusėlis su diplomatiniais numeriais. Numeris D(?) 90-013.
To meto diplomatinių automobilių numeriai prasidėdavo raidėmis D, M arba K. Labiausiai paplitę numeriai buvo žymimi D raide. M raide buvo žymimos prekybinės atstovybės, K - korespondentai. Po raidės parašyti du pirmieji skaičiai žymėdavo konkrečią atstovybę, likę trys skaičiai žymėdavo serijos numerį. Diplomatiniai numeriai buvo dažomi baltai, šriftas juodai.
Šis autobusėlis pagamintas 1964-1967 metų laikotarpyje.
2. T2 autobusėlis taip pat su diplomatiniais numeriais D(?) 93-190. Nuotrauka daryta berods Maskvoje.
Transporteris pagamintas 1972-1979 metų laikotarpyje.
Nuotraukos paimtos iš: http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... start=1080
To meto diplomatinių automobilių numeriai prasidėdavo raidėmis D, M arba K. Labiausiai paplitę numeriai buvo žymimi D raide. M raide buvo žymimos prekybinės atstovybės, K - korespondentai. Po raidės parašyti du pirmieji skaičiai žymėdavo konkrečią atstovybę, likę trys skaičiai žymėdavo serijos numerį. Diplomatiniai numeriai buvo dažomi baltai, šriftas juodai.
Šis autobusėlis pagamintas 1964-1967 metų laikotarpyje.
2. T2 autobusėlis taip pat su diplomatiniais numeriais D(?) 93-190. Nuotrauka daryta berods Maskvoje.
Transporteris pagamintas 1972-1979 metų laikotarpyje.
Nuotraukos paimtos iš: http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... start=1080
1. Didžiausia tikimybė, kad nuotrauka daryta Maskvoje, šalia diplomatinės atstovybės, kadre būrys vakarietiškų automobilių.
Kada pagaminti Vabalai pasakyti sunku, bet iš matomų detalių, arčiau stovintis Vabalo modelis 1303 panašus į kabrioletą, galėtų būti pagamintas 1972-1974 metais, toliau matomas Vabalas pagamintas taip pat panašiu laikotarpiu.
2. Nuotrauka daryta lyg ir Maskvoje, kabrioletas pagamintas 1964-1965 metais.
Nuotraukos paimtos iš:
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... start=1080
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... start=1000
Kada pagaminti Vabalai pasakyti sunku, bet iš matomų detalių, arčiau stovintis Vabalo modelis 1303 panašus į kabrioletą, galėtų būti pagamintas 1972-1974 metais, toliau matomas Vabalas pagamintas taip pat panašiu laikotarpiu.
2. Nuotrauka daryta lyg ir Maskvoje, kabrioletas pagamintas 1964-1965 metais.
Nuotraukos paimtos iš:
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... start=1080
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... start=1000
1. Koks tai miestas pasakyti sunku, bet greičiausiai Maskva, automobilis su diplomatiniais numeriais K 05 623.
Nuotraukoje VW Typ 4, kitaip VW 412, automobilis pagamintas 1973 arba 1974 metais.
2. Nuotrauka daryta berods Rygoje, automobilis su Latvijos numeriu 25-00 LTE.
Tai pirmasis VW su vandeniu aušinamu varikliu, šis VW K70 pagamintas 1970-1972 metais.
Nuotraukos paimtos iš:
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... start=1040
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... ?start=960
Nuotraukoje VW Typ 4, kitaip VW 412, automobilis pagamintas 1973 arba 1974 metais.
2. Nuotrauka daryta berods Rygoje, automobilis su Latvijos numeriu 25-00 LTE.
Tai pirmasis VW su vandeniu aušinamu varikliu, šis VW K70 pagamintas 1970-1972 metais.
Nuotraukos paimtos iš:
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... start=1040
http://liucijus.lt/lt/galerija/category ... ?start=960
Šios nuotraukos dar nepublikuotos, jos iš asmeninio Liucijaus Suslavičiaus archyvo, kurias atsiuntė Liucijaus sūnus Tomas.
Dėkoju Tomui, nuotraukose užfiksuoti pirmieji autobusėliai atvežti į Lietuvą po 90-tų metų.
Nuotraukos darytos Vilniuje, Giraitės gatvėje. Tuo metu valstybinė įmonė "Regitra" dar neegzistavo, todėl visi dokumentai susiję su automobilių registravimu buvo tvarkomi adresu Giraitės g. 3, visai šalia Lazdynų tilto. Kiek žinau, Liucijus Suslavičius tuo metu kaip tik ir dirbo šioje įstaigoje.
Nuotraukoje matomas karinis T2 autobusėlis, pagamintas 1973-79 metų laikotarpiu, numeris priklauso Heidelberg miesto registracijai. Nuotrauka galėtų būti daryta apie 1992 metus.
Kad tais laikais žiemą, keliai gausiai barstyti druska, gerai matosi šioje nuotraukoje, autobusėlio šonai nuo druskų gerokai pabalę.
Dėkoju Tomui, nuotraukose užfiksuoti pirmieji autobusėliai atvežti į Lietuvą po 90-tų metų.
Nuotraukos darytos Vilniuje, Giraitės gatvėje. Tuo metu valstybinė įmonė "Regitra" dar neegzistavo, todėl visi dokumentai susiję su automobilių registravimu buvo tvarkomi adresu Giraitės g. 3, visai šalia Lazdynų tilto. Kiek žinau, Liucijus Suslavičius tuo metu kaip tik ir dirbo šioje įstaigoje.
Nuotraukoje matomas karinis T2 autobusėlis, pagamintas 1973-79 metų laikotarpiu, numeris priklauso Heidelberg miesto registracijai. Nuotrauka galėtų būti daryta apie 1992 metus.
Kad tais laikais žiemą, keliai gausiai barstyti druska, gerai matosi šioje nuotraukoje, autobusėlio šonai nuo druskų gerokai pabalę.
Tas pats autobusėlis kitu kampu.
Autobusėlis karinis, nes nudažytas viena spalva, neturi jokių chromuotų dalių, o langų viršuje matomos kilpos, skirtos langams uždengti maskuojančiais uždangalais nakties metu. Analogiškus T2 autobusėlius galima pamatyti šiose nuotraukose.
Autobusėlis karinis, nes nudažytas viena spalva, neturi jokių chromuotų dalių, o langų viršuje matomos kilpos, skirtos langams uždengti maskuojančiais uždangalais nakties metu. Analogiškus T2 autobusėlius galima pamatyti šiose nuotraukose.
T2 autobusėlis Giraitės gatvėje, valstybinis numeris D 88 34 LL, tokie numeriai Lietuvoje automobiliams buvo skiriami 1990-1993 metų laikotarpiu. Šio numerio projektas identiškas 1982-1990 laikotarpio numeriams, tačiau kirilicos raidės tiesiog pakeistos lotyniškomis. Numeriai tais laikais buvo gaminami ne aliumininiai kaip dabar, o geležiniai.
Apie autobusėlį sunku ką pasakyti, tai tiesiog neblogai prižiūrėta T2 Westfalia, pagaminta tarp 1973-1979 metų.
Įdomi detalė - autobusėliui nuimti valytuvai, tai sena tradicija išlikusi nuo tarybinių laikų.
Ši nuotrauka galėtų būti daryta 1990-1993 metų laikotarpyje.
Apie autobusėlį sunku ką pasakyti, tai tiesiog neblogai prižiūrėta T2 Westfalia, pagaminta tarp 1973-1979 metų.
Įdomi detalė - autobusėliui nuimti valytuvai, tai sena tradicija išlikusi nuo tarybinių laikų.
Ši nuotrauka galėtų būti daryta 1990-1993 metų laikotarpyje.